Αποκλειστικό: Τι θα γίνει με τα Ταξί σε Αττική και Θεσσαλονίκη -Πόσο συμφέρει το ηλεκτρικό;

Λύση δίνει το Υπουργείο Οικονομικών σε ένα σημαντικό πρόβλημα που θα αφορά όλους τους ιδιοκτήτες Ταξί από τις αρχές του νέου έτους, προχωρώντας σε τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας.
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την εφαρμογή του νέου κλιματικού νόμου, σύμφωνα με τον οποίο θα απαγορευτεί από την 1η Ιανουαρίου 2026 η πώληση καινούριων αυτοκινήτων Ταξί με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζει να προχωρήσει σε τροποποίηση της νομοθεσίας, καθώς κάτι τέτοιο, κυρίως για τους ιδιοκτήτες μίας άδειας Ταξί, θα τους εξόντωνε οικονομικά.
BUY NOW

Στο τραπέζι των διαβουλεύσεων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξετάζεται να ισχύσει η απαγόρευση αγοράς καινούριων Ταξί με κινητήρες εσωτερικής καύσης μόνο σε εταιρείες που έχουν πολλές άδειες, όπως επίσης και σε όσους αγοράζουν άδειες από μεταβίβαση.
Άλλωστε υπάρχουν δεκάδες εταιρείες ενοικίασης Ταξί σε όλη την Επικράτεια με τις περισσότερες να βρίσκονται στην Αθήνα, όπου οι ιδιοκτήτες παραχωρούν τόσο τα οχήματά τους όσο και τις Άδειές τους λαμβάνοντας ένα μηνιαίο μίσθωμα και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει η εμπορία των Ταξί. Ωστόσο αυτές οι εταιρείες εκμεταλλεύονται τα Ταξί και τις άδειες κάποιων και αποτελούν εταιρείες!
Υπό αυτό το πρίσμα, οι ιδιοκτήτες μιας άδεια Ταξί θα συνεχίσουν να αποκτούν καινούριο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν υπάρχει και ενεργή επιδότηση αυτή τη στιγμή (οι αλλαγές όπως προείπαμε αναμένεται να ισχύσουν μόνο για τις εταιρείες και στις περιπτώσεις μεταβιβάσεων).
Να υπενθυμίσουμε ότι το πρόγραμμα επιδότησης «Πράσινα Ταξί» ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2025 και παρά το γεγονός ότι η επιδότηση άγγιξε έως και τις 22.500 ευρώ οι επαγγελματίες του κλάδου δυστυχώς δεν έσπευσαν να αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό όχημα σε πραγματικά πολύ χαμηλή τιμή παραμένοντας στο diesel ή στα υβριδικά μοντέλα.

Όφελος από 2.628 ευρώ το χρόνο μόνο από καύσιμα
Οι επαγγελματίες οδηγοί κάποια στιγμή θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητα diesel ή βενζίνης (υβριδικά) και να αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο καθώς θα το επιβάλλει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία που είναι υποχρεωμένα τα κράτη μέλη να την εφαρμόσουν. Στα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιλαμβάνονται η χαμηλή κατανάλωση αλλά και το ελάχιστο κόστος χρήσης.
Για παράδειγμα ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κατανάλωση γύρω στις 17 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, αν ο ιδιοκτήτης το φορτίζει στο σπίτι με χρήση οικιακού ρεύματος τότε το κόστος ανέρχεται σε 1,7 ευρώ για κάθε 100 χλμ. με την τιμή ανά Kwh φόρτισης να ανέρχεται σε 0,10 ευρώ.
Αν τώρα ο ιδιοκτήτης του Ταξί το φορτίζει σε ταχυφορτιστή στο δρόμο όπου η Kwh κοστίζει 0,60 ευρώ τότε το κόστος για τα 100 χλμ. ανεβαίνει στα 10,20 ευρώ. Αντίστοιχα το κόστος χρήσης για ένα πετρελαιοκίνητο Ταξί ανέρχεται σε 10,7 ευρώ για κάθε 100 χλμ. με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σε 7 λίτρα και την τιμή του λίτρου να υπολογίζεται σε 1,5 ευρώ.
Οι διαφορές στο κόστος χρήσης μεταξύ ηλεκτρικού οχήματος που φορτίζει στο οικιακό ρεύμα έναντι των υπολοίπων καυσίμων είναι κυριολεκτικά τεράστιες. Πιο συγκεκριμένα το Ταξί διανύει περίπου 200 χλμ. ημερησίως οπότε στο ηλεκτρικό ταξί καταναλώνει καθημερινά 3,4 ευρώ. Αντίστοιχο το πετρελαιοκίνητο Ταξί για τα ίδια χιλιόμετρα καταναλώνει 21,4 ευρώ καθημερινά.
Σε επίπεδο μήνα το ηλεκτρικό Ταξί για ενέργεια θα καταναλώσει από 102 ευρώ για ενέργεια μέσω οικιακού ρεύματος ενώ ο ιδιοκτήτης του diesel θα δαπανήσει για καύσιμα 321 ευρώ. Δηλαδή ο ιδιοκτήτης του ηλεκτρικού Ταξί θα εξοικονομήσει 219 ευρώ.
Σε επίπεδο έτους το κόστος χρήσης για ενέργεια στο ηλεκτρικό Ταξί που διανύει 200 χλμ. ημερησίως και ο ιδιοκτήτης του φορτίζει σε οικιακό ρεύμα θα ανέλθει σε 1.224 ευρώ. Το αντίστοιχο κόστος για ένα diesel Ταξί υπολογίζεται σε 3.852 ευρώ. Δηλαδή ο ιδιοκτήτης του ηλεκτρικού Ταξί κάθε χρόνο θα εξοικονομεί τουλάχιστον 2.628 ευρώ μόνο από καύσιμα!

Κόστος service
Πολύ μεγάλη είναι και η διαφορά στο κόστος χρήσης μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών Ταξί καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του Carandmotor.gr το κόστος συντήρησης ενός πετρελαιοκίνητου Ταξί κυμαίνεται μεταξύ 1.300 και 1.500 ευρώ ενώ το αντίστοιχο κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού Ταξί στην 5ετία ανέρχεται σε μόλις 370 ευρώ! Οπότε αυτομάτως ο επαγγελματίας του ηλεκτρικού Ταξί θα έχει γλιτώσει πάνω από 1.000 ευρώ για την συντήρηση του οχήματός του. Στα παραπάνω δεν έχουν υπολογιστεί και έκτακτες βλάβες που εμφανίζουν τα πετρελαιοκίνητα Ταξί που αυξάνουν κατά πολύ το κόστος χρήσης…
Κέρδη και από τις αποσβέσεις
Σημαντικό είναι και το όφελος των αποσβέσεων από τη χρήση ηλεκτρικών ταξί σε σχέση με τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
Ειδικότερα οι ετήσιες αποσβέσεις στην 5ετία για ένα ηλεκτρικό ταξί υπολογίζονται σε 46.100 ευρώ με κόστος αγοράς τις 40.000 ευρώ ενώ οι αντίστοιχες ενός πετρελαιοκίνητου μοντέλου δεν ξεπερνούν τις 21.000 ευρώ με κόστος αγοράς τις 30.000 ευρώ!Οπότε μεγάλος κερδισμένος και στις αποσβέσεις είναι ο ιδιοκτήτης του ηλεκτρικού ταξί.

Καινούρια Vs Εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ταξί
Ριζικά έχει αλλάξει το τοπίο στην αγορά των καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ταξί στην τελευταία 15ετία. Πιο συγκεκριμένα το 2010 πουλήθηκαν 1.208 καινούρια οχήματα έναντι 335 εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Αυτή η αναλογία διατηρήθηκε έως και το 2014. Την αμέσως επόμενη χρονιά, το 2015 δηλαδή, τα πράγματα άρχιζαν να αλλάζουν και για πρώτη φορά οι πωλήσεις των καινούριων ήταν αντίστοιχες με εκείνες των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ταξί. Από το 2016 και μετά τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ταξί απέκτησαν το προβάδισμα και μάλιστα με μεγάλη διαφορά με το ποσοστό των καινούριων οχημάτων να ανέρχεται σε μόλις 16% δηλαδή 524 καινούρια Ταξί έναντι 2.832 εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων το 2024.
Ο λόγος της μεγάλης διαφοράς προσδιορίζεται στο γεγονός ότι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν διαθέτουν πετρελαιοκίνητα μοντέλα και τα μεταχειρισμένα diesel αποκτώνται σε χαμηλές τιμές.