Καραμπόλα στην Εγνατία Οδό: Τι θα γίνει με τις αποζημιώσεις

karampola-egnatia-ert-nea

Οι σφοδρές αλλεπάλληλες συγκρούσεις, όπως αυτές στην καραμπόλα της Εγνατίας Οδού, προκαλούν ντόμινο εκτεταμένων ζημιών, με τις ασφαλιστικές να καλούνται να λύσουν ένα γόρδιο δεσμό.

Μεγάλης έκτασης καραμπόλα σημειώθηκε πριν από λίγες ώρες στην Εγνατία Οδό, με εμπλοκή πάνω από 50 οχημάτων (δείτε εδώ βίντεο από το συμβάν).

Ευτυχώς δεν προκλήθηκαν σοβαροί τραυματισμοί, αλλά τα αυτοκίνητα υπέστησαν σοβαρές ζημιές, οι οποίες θα πρέπει να αποζημιωθούν. Τι γίνεται, όμως, σε αυτές τις περιπτώσεις; 

Όπως αναφέρεται στο Σύστημα Συμφωνίας του Φιλικού Διακανονισμού, εάν εμπλεκόμενα οχήματα φέρουν την ευθύνη ζημιάς που προκάλεσαν σε άλλα εμπλεκόμενα οχήματα και συγχρόνως τα ίδια έχουν υποστεί ζημιά από υπαιτιότητα, τότε ο διακανονισμός της κάθε ζημιάς γίνεται ξεχωριστά (ανά δύο εταιρείες). 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτές τις περιπτώσεις, όπου υπάρχουν διαδοχικές συγκρούσεις, τότε το κάθε όχημα είναι υπαίτιο για τα χτυπήματα που προκάλεσε στο μπροστινό του όχημα, και αναίτιο για το χτύπημα που δέχτηκε στο πίσω μέρος του. 

karampola apozimioseis egnatia odos

Αυτό σημαίνει πως όλα τα οχήματα που ενεπλάκησαν στο ατύχημα είναι ταυτόχρονα αναίτια αλλά και υπαίτια, εξαιρουμένου του τελευταίου στην καραμπόλα που είναι μόνο υπαίτιο, αλλά και του πρώτου οχήματος (αυτό που δέχτηκε, δηλαδή, χτύπημα χωρίς να προκαλέσει κάποιο), το οποίο είναι αναίτιο.  

Στις περιπτώσεις που υπάρχουν περισσότεροι υπαίτιοι οδηγοί και ένας αναίτιος οδηγός, ο διακανονισμός θα γίνει μετά από επικοινωνία με κάθε έναν από τους υπαίτιους ο οποίος θα βαρύνεται με το κόστος της ζημιάς που έχει προκαλέσει.  

Τήρηση αποστάσεων 

Σημειώνεται ότι θα γίνει προσπάθεια και για την εύρεση του οδηγού που προκάλεσε την καραμπόλα, μιας και όπως ορίζει ο ΚΟΚ (άρθρο 19), ο οδηγός οχήματος, το οποίο κινείται πίσω από άλλο, υποχρεούται να τηρεί αρκετή απόσταση για την αποφυγή σύγκρουσης αν, το προ αυτού κινούμενο όχημα, μειώσει ξαφνικά την ταχύτητά του ή διακόψει την πορεία του. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πόσο μάλλον όταν επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όπως η ομίχλη, όπου μειώνεται η ορατότητα και απαιτείται μείωση της ταχύτητας. 

Τι κάνω σε περίπτωση ατυχήματος 

Οι εμπλεκόμενοι οδηγοί πρέπει να καλέσουν την Φροντίδα Ατυχήματος για να καταγράψει το συμβάν, να λάβει τις απαραίτητες φωτογραφίες.  

Είναι επιτακτική η ανάγκη να γίνει ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών, ενώ εφόσον υπάρχουν μάρτυρες καλό είναι να κρατηθούν τα στοιχεία τους για να διαφωτιστούν οι συνθήκες του ατυχήματος. Τέλος, καλό είναι να κληθεί και η Τροχαία.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ