Ηλιακά panels σε ηλιοροφή και κρύσταλλα από την BMW -O νέος τρόπος για τη φόρτιση των ηλεκτρικών

BMW Solar Panel

Η γερμανική εταιρεία έχει προοδεύσει σημαντικά στην τεχνολογία κατασκευής ηλιακών συλλεκτών, που απώτερο σκοπό έχουν την επαναφόρτιση των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Χάρη στη νέα σχεδίαση των εξαιρετικά λεπτών panels, η BMW μπορεί πολύ σύντομα να εφοδιάζει τα νέα της μοντέλα με αυτήν την ευρεσιτεχνία. Ουσιαστικά, αυτό που μας λέει είναι πως μέσω της ηλιοροφής, του παρμπρίζ και των υπόλοιπων κρυστάλλων θα επιτυγχάνεται η επιθυμητή φόρτιση. Ταυτόχρονα, θα είναι μειωμένο το φως που εισέρχεται στην καμπίνα.

BMW Solar Panel b
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πιθανότερο είναι αυτή η μέθοδος να βρει αρχικά εφαρμογή στα μελλοντικά νέα EVs, όπως το BMW XM και το BMW iX, λόγω των μεγάλων γυάλινων επιφανειών των αμαξωμάτων τους, που θα επιτρέπει τη μέγιστη εκμετάλλευσή τους.

Αν και οι ηλιακοί συλλέκτες στην ηλιοροφή δεν είναι κάτι καινούριο, μια και κάποιοι κατασκευαστές τους χρησιμοποιούν από το 1990, το νέο σύστημα της BMW, υπόσχεται πολύ μεγαλύτερη αποδοτικότητα, σε σχέση με τα παλαιότερα.

Το μυστικό κρύβεται στις ιδιαίτερα λεπτές μεμβράνες που τοποθετούνται μέσω ψεκασμού απευθείας πάνω στο γυαλί. Μια λεπτή επίστρωση όπως π.χ. του μπροστινού παρμπρίζ θα είναι διάφανη (μετάδοση φωτός 95%), ενώ μια πιο πυκνή στην ηλιοροφή, στα πλαϊνά τζάμια και στο πίσω, θα είναι πιο σκούρα μεν (μετάδοση φωτός 50-80%), αλλά και πιο αποτελεσματική δε.

BMW Solar Panel c

Για την εμπορική επιτυχία ή μη της συγκεκριμένης μεθόδου παραγωγής ηλιακής ενέργειας, ρόλο θα παίξει αναμφισβήτητα, το κόστος. Εκτός της ακριβής τεχνολογίας, που θα επηρεάσει αρνητικά και την αντικατάσταση των κρυστάλλων σε περίπτωση φθοράς ή καταστροφής, είναι και οι διαφορετικές νομοθεσίες των χωρών, σε σχέση με τα φιμέ τζάμια. Δύσκολος ο γρίφος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, όσο η τεχνολογία θα εξελίσσεται, θα γίνεται και πιο προσιτή. Επίσης, αυτό που μελετάται από αρκετούς κατασκευαστές είναι οι φωτοβολταϊκές μονάδες, να περάσουν στο μέλλον και στις υπόλοιπες επιφάνειες των αυτοκινήτων, όπως το καπό και η οροφή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ