To ηλεκτρικό Audi Q8 E-Tron «αγρίεψε» με την Edition Dakar

Audi Q8 E-Tron Edition Dakar

Εμπνευσμένο από το αγωνιστικό πρωτότυπο Audi RS Q e-tron που ξεκινά στις 5/1 το φετινό Rally Dakar, το απρόσμενο αυτό Q8 e-tron έχει off-road τροχούς και ελαστικά, φουσκωμένους θόλους και αυξημένο ύψος από το έδαφος.

Η έκδοση αυτή, που ονομάζεται Edition Dakar, ακολουθεί την τελευταία μόδα μεταξύ των κατασκευαστών να επιστρέφουν στις εκτός δρόμου «ρίζες» τους προσδίδοντας αληθινές off-road ικανότητες στα SUV τους - που άλλοτε είχαν στο επίκεντρο την άνεση στην άσφαλτο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιστροφή γίνεται μέσω μιας σειράς τροποποιήσεων στο αμάξωμα, όπως με την προσθήκη διαφορετικών αναρτήσεων και ελαστικών, με την αύξηση του ύψους του δαπέδου από το έδαφος και με διάφορες ενισχύσεις.

Η Audi έχει σημαντική τεχνογνωσία στον τομέα αυτόν, χάρη στο παρελθόν της στα ράλι με την καθιέρωση της τετρακίνησης quattro και χάρη, πιο πρόσφατα, στη συμμετοχή της τα τελευταία χρόνια στην κορυφαία κατηγορία του Rally Dakar με το επαναστατικό RS Q e-tron. Η γερμανική πρωτότυπη κατασκευή της μεγαλύτερης περιπέτειας του παγκόσμιου motorsport κινείται ηλεκτρικά, με ηλεκτροκινητήρα για τη φόρτιση της μπαταρίας του.

Η Edition Dakar βασίζεται στο Q8 της έκδοσης 55 και -παραδόξως- όχι στο SQ8. Έτσι, αποδίδει 402 ίππους -με το power boost- που του χαρίζουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,8 δευτερόλεπτα, παρά το μεγάλο του βάρος. Αυτή η επίδοση γίνεται με ασφάλτινα ελαστικά, ενώ με τα χωμάτινα General Grabber AT3 ανεβαίνει κατά ένα δέκατο του δευτερολέπτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μεγάλο ηλεκτρικό SUV της εταιρείας του Ingolstadt έχει φυσιολογικά στην έκδοση 55 αυτονομία 531 χιλιομέτρων, αλλά με τα χωμάτινα ελαστικά αυτή πέφτει στα 487 km. Τα ελαστικά προσθέτουν, επίσης, 31 χιλιοστά στο συνολικό ύψος από το έδαφος, το οποίο ξεκινά από τα 20,6 εκατοστά και αυτόματα μειώνεται όσο αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης.

Οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής είναι στις 20 και στις 26 μοίρες αντίστοιχα, βελτιωμένες από το απλό Q8 e-tron, αλλά παρόλα αυτά το Q8 e-tron Edition Dakar δεν έχει τις αναρριχητικές ικανότητες αυθεντικών και σκληροτράχηλων τετρακίνητων - ενώ η ικανότητα διάσχισης υδάτινου περάσματος είναι περιορισμένη στα 30 εκατοστά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε εμφάνιση, πάντως, είναι πολύ δυναμικό και «περιπετειώδες», χάρη στις ράγες οροφής και στα -προαιρετικά- αυτοκόλλητα γραφικά του αμαξώματος που θα διατεθούν σε μόνο 99 αγοραστές.

Σύμφωνα με τη φημολογία, η Dakar Edition του Audi Q8 e-tron ανοίγει το δρόμο για την κατασκευή ενός πολύ πιο ικανού 4x4 από τη γερμανική εταιρεία, με το οποίο αυτή φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί αυτοκίνητα όπως η Mercedes G-Class και το Land Rover Defender. Η τάση προς την αυθεντική τετρακίνηση είναι αρκετά ισχυρή, όπως φαίνεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Q8 e-tron Edition Dakar, στο οποίο η Audi προσπαθεί να ενσωματώσει το πνεύμα του ωμού αγωνιστικού μηχανήματος με το οποίο -για τελευταία φορά, φέτος- συμμετέχει στο Rally Dakar, τιμάται στη Γερμανία 120.000 ευρώ. Και η εταιρεία του Ingolstadt το προσφέρει συνολικά με οκτώ τροχούς, για την εύκολη εναλλαγή μεταξύ των ασφάλτινων και των χωμάτινων ελαστικών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ