Η Volkswagen χάνει την κούρσα των πωλήσεων -Γιατί δεν πουλάνε τα ηλεκτρικά της μοντέλα

VW ID.3 2023 1

Προβλήματα που θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε πραγματική κρίση, μεγαλύτερη και από εκείνη του σκανδάλου Dieselgate, αντιμετωπίζει το VW Group, τα οποία και πρέπει να λύσει γρήγορα.

Διορθώσεις σε πολλά επίπεδα και μάλιστα γρήγορα πρέπει να κάνει ο γερμανικός κολοσσός που βλέπει τα τρέχοντα επεκτατικά του σχέδια να μην αποδίδουν σε αγορές-κλειδιά και τις πωλήσεις των ηλεκτρικών του μοντέλων να υπολείπονται σημαντικά έναντι των αντιπάλων του.

Το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή το VW Group είναι ο πόλεμος τιμών που έχει ξεσπάσει στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στην σημαντικότερη γι' αυτό αγορά του κόσμου, στην Κίνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Volkswagen έχει χάσει σημαντικό έδαφος στην αχανή κινέζικη αγορά που απορροφά σχεδόν το 40% των παγκόσμιων πωλήσεών της, με τις απώλειες να ξεκινούν από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού, απώλειες που την είδαν να χάνει την πρωτοκαθεδρία της.

Μέχρι την λήξη του «συναγερμού» για τον κορωνοϊό οι εγχώριοι κατασκευαστές της Κίνας, όπως οι BYD και Nio, βρήκαν πρόσφορο έδαφος και διπλασίασαν τις πωλήσεις τους προσφέροντας στο κοινό μοντέλα, τα οποία, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, εκτός από φθηνότερα ήταν σε πολλές περιπτώσεις και καλύτερα από τις αντίστοιχες προτάσεις των Γερμανών.

Οι ίδιοι ανταγωνιστές έχουν φυσικά βρει τον δρόμο τους και προς την Ευρώπη με την κινέζικη εισβολή να γίνεται ίσως πιο αισθητή από ποτέ στην φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου. Οι κινέζικες εταιρείες είχαν εντυπωσιακή παρουσία με πολλά, ενδιαφέροντα και πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα, μοντέλα που αναμένεται να αποσπάσουν ένα σημαντικό μερίδιο από τις πωλήσεις και του VW Group επί ευρωπαϊκού εδάφους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός από την «εισβολή» των Κινέζων κατασκευαστών στην Ευρώπη, το VW Group έχει να αντιμετωπίσει και την ύφεση που επικρατεί εντός έδρας. Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, που συνεισφέρει σημαντικά στις πωλήσεις του ομίλου βρίσκεται σε ύφεση, με το υψηλότερο κόστος ζωής, δανεισμού και ενέργειας να πιέζουν το πορτοφόλι του κατοίκου της χώρας. Από την άλλη συρρίκνωση παρουσιάσει και η κινέζικη οικονομία, κάτι που σημαίνει ότι δύσκολα μπορεί να αλλάξει η εικόνα των πωλήσεων και στην ασιατική χώρα.

Η ύφεση «συνοδεύεται» και από μια γενικότερη απροθυμία του κοινού να αγοράσει τα καινούργια ηλεκτρικά μοντέλα του VW Group με τον ρυθμό που επιθυμεί η διοίκησή του ομίλου αλλά επιβάλλουν και οι οικονομίες κλίμακας που απαιτούνται προς ένα μέλλον βιώσιμο ενός γίγαντα που απασχολεί 700.000 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο σε περισσότερα από 100 εργοστάσια.

Το παραπάνω φαίνεται άλλωστε και από την απόφαση του ομίλου να απολύσει έως το 2025 περίπου 2.500 υπαλλήλους του που εργάζονται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών μοντέλων, στο Zwickau της Γερμανίας.

Από τους λόγους που οι Γερμανοί προχωρούν σε αυτή την κίνηση είναι και η ισορρόπηση μεταξύ παραγωγής και ζήτησης που μειώθηκε περαιτέρω λόγω της παύσης των κρατικών επιδοτήσεων για εταιρικά ηλεκτρικά αυτοκινήτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τους αναλυτές, ένα ακόμη εμπόδιο που πρέπει να υπερκεράσει το VW Group είναι το δαιδαλώδες σχήμα της διοίκησής του στο οποίο εμπλέκονται πολλές πλευρές (η καθεμιά με τα δικά της συμφέροντα και στόχους) και δεν επιτρέπουν την λήψη αποφάσεων που μπορούν να εκτελεστούν γρήγορα και αποφασιστικά.

Και στην άλλη μεριά του Ατλαντικού το VW Group πρέπει να ανεβάσει ρυθμό στην αγορά των Η.Π.Α., όπου έδώ και δεκαετίες έχει περιορισμένη παρουσία, Αυτό τη στιγμή που έχει να αντιμετωπίσει την Tesla τόσο εκεί, όσο και στην Ευρώπη και την Κίνα.

Βέβαια το VW Group όχι μόνο παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως αλλά παραμένει οικονομικά εύρωστος έχοντας στη διάθεσή του πόρους που μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα και ανέρχονται σε περισσότερα από 33 δισ. ευρώ.

Καρπούς αναμένεται να αποδώσει και η τελευταία μέχρι στιγμής συνεργασία, με την κινέζικη Xpeng, στην οποία αγόρασε μερίδιο της τάξης του 5%, ύψους 650 εκατ. ευρώ, ώστε να αποκτήσει πρόσβαση στη νέα και πολλά υποσχόμενη πλατφόρμα για ηλεκτρικά των Κινέζων.

Στις Η.Π.Α. το νέο εργοστάσιο που ετοιμάζεται θα ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικών pickup το 2026, ενώ για την Ευρώπη, η Volkswagen δεσμεύτηκε να κάνει τα μοντέλα της στο μέλλον πιο ελκυστικά για το κοινό και στον τομέα της σχεδίασης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ