
Οι δύο ιαπωνικές εταιρείες συνεργάζονται για την εξέλιξη δύο νέων μοντέλων, που θα επαναφέρουν στο προσκήνιο τα μικρά, προσιτά hot-hatches.
Με επίκεντρο το χαμηλό βάρος, την προσιτή τιμή και τη γνήσια οδηγική απόλαυση, δύο νέα “καυτά” supermini που ετοιμάζουν από κοινού οι Toyota και Suzuki ετοιμάζονται να ξαναφέρουν στο προσκήνιο τις συγκινήσεις των μικρών, αστικών αυτοκινήτων επιδόσεων.

Τα δύο αυτοκίνητα αυτά δεν θα είναι κλώνοι, αλλά άμεσοι ανταγωνιστές με ξεχωριστή σχεδίαση και μηχανολογία. Και, σε αντίθεση με το Toyota GR Yaris, θα είναι πιο προσιτά και πιο εύκολα προσβάσιμα, με μεγαλύτερο όγκο παραγωγής.
BUY NOW
Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις του ιαπωνικού περιοδικού Best Car, τα δύο μοντέλα βρίσκονται στο τελικό στάδιο εξέλιξης. Το νέο Suzuki Swift Sport θα παρουσιαστεί την Άνοιξη του 2026, ενώ το αδελφό του μοντέλο της Toyota, που πιστεύεται ότι θα αναβιώσει το όνομα Starlet με το πρόθεμα GR, αναμένεται λίγους μήνες αργότερα.

Το Toyota GR Starlet αναμένεται να προσφέρει την πιο προσιτή είσοδο στη γκάμα της Gazoo Racing, του σπορ βραχίονα του ιαπωνικού κολοσσού, κάτω από το GR Yaris. Θα κινείται από έναν τρικύλινδρο turbo 1.3 λίτρου και απόδοσης 150 ίππων, αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και με μπροστινή κίνηση.
Η ανάρτηση και το πλαίσιο του GR Starlet θα έχουν ειδική ρύθμιση, με έμφαση στην οδική συμπεριφορά και την αμεσότητα. Επιπλέον, έχει ήδη προγραμματιστεί και αγωνιστική έκδοση της κατηγορίας Rally4, στοιχείο που δείχνει τις αγωνιστικές φιλοδοξίες της Toyota για το μοντέλο.

Από την άλλη, η Suzuki ετοιμάζει τον αντικαταστάτη του τρέχοντος Swift Sport, του οποίου η παραγωγή θα σταματήσει τον Νοέμβριο του 2025. Το νέο μοντέλο ενδέχεται να κάνει ντεμπούτο στην Έκθεση Japan Mobility Show τον Οκτώβριο.
Η νέα γενιά θα βασίζεται σε μια βελτιωμένη έκδοση του 1.4 turbo BoosterJet, που θα συνδυάζεται πλέον με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, όπως συμβαίνει ήδη σε ευρωπαϊκές εκδόσεις.

Η ισχύς πιθανόν να αυξηθεί σε σχέση με τους 129–140 ίππους της προηγούμενης γενιάς, ενώ αναμένονται και σημαντικές αναβαθμίσεις σε πλαίσιο, ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, καθώς και πιο επιθετική σχεδίαση.

Αυτό που απομένει, πλέον, είναι να δούμε αν τα δύο αυτά μοντέλα θα βρουν το δρόμο τους και για την Ευρώπη. Στη χώρα μας, πάντως, τα μικρά GTi γνώρισαν μεγάλη άνθηση στις δεκαετίες του 1980-’90, και η επανεμφάνισή τους αναμφίβολα θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον.