Ηλεκτροκίνηση: Η τιμή των μπαταριών συνεχίζει την πτώση της

Volvo EV Battery

Για πρώτη φορά η τιμή των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έπεσε κάτω από τα 100 δολάρια ανά kWh - καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει βαρέως στα προσιτά EV των 25 χιλιάδων ευρώ.

Η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθεί να παραμένει ένα από τα σημαντικά εμπόδια της εξάπλωσής τους, αλλά -καθώς περιμένουμε μια πληθώρα από ηλεκτρικά της τάξης των 25 χιλιάδων ευρώ, με το MG4 να κάνει την αρχή- η συνεχής μείωση της τιμής των μπαταριών τα φέρνει όλο και πιο κοντά σε ευρύτερο κοινό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κατασκευαστές ανέκαθεν ισχυρίζονταν ότι η υψηλή τιμή των EV οφείλεται κατά κύριο λόγο στην υψηλή τιμή των μπαταριών. Όπως συμβαίνει όμως με κάθε νέα τεχνολογία, με την πάροδο των ετών και την αύξηση του ανταγωνισμού και της προσφοράς πρώτων υλών, οι τιμές αρχίζουν να πέφτουν.

Σύμφωνα με έκθεση της Benchmark Minerals, λοιπόν, η μέση τιμή των μπαταριών λιθίου σημείωσε πτώση κατά 8,7% παγκοσμίως τον Αύγουστο, πέφτοντας για πρώτη φορά τα τελευταία δύο χρόνια κάτω από τα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα. Συγκεκριμένα στα 98,2 δολάρια.

Πρόκειται για πτώση της τάξης του 33% σε σχέση με το peak της τιμής τον περασμένο Μάρτιο, που οφειλόταν στον πόλεμο της Ουκρανίας, στις γεωπολιτικές εντάσεις και στον πληθωρισμό. Εκείνο τον καιρό η τιμή της κιλοβατώρας είχε φτάνει στα 146,4 δολάρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ραγδαία αυτή πτώση της τιμής οφείλεται σε πολλούς παράγοντες: ένας από αυτούς είναι η μείωση του κόστους προμήθειας των πρώτων υλών - κυρίως του λιθίου, του κοβαλτίου και του νικελίου. Αντίθετα με τις απαισιόδοξες προβλέψεις, τα αποθέματα λιθίου στην πράξη αυξήθηκαν και αυτό οδήγησε στη μείωση της τιμής του.

Σύμφωνα με τη Benchmark Lithium, η τιμή του λιθίου έπεσε κατά 52% σε σχέση με τις αρχές του 2023, και του υδροξειδίου του λιθίου κατά 58%. Έτσι, τώρα νέος στόχος της βιομηχανίας είναι να πέσει η τιμή της κιλοβατώρας στα 80 δολάρια - τιμή που σύμφωνα με τους ειδικούς αναλυτές είναι κομβική ώστε οι κατασκευαστές να μπορούν να διαθέτουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα σε τιμές αντίστοιχες εκείνων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η τάση πτώση της τιμής των μπαταριών θα συνεχιστεί τα προσεχή χρόνια. Μέσα στην τελευταία δεκαετία, εξάλλου, η τιμή αυτή έχει μειωθεί σε ποσοστό 80%. Και πέραν της αυτοκίνησης, τα οφέλη της μειωμένης τιμή των μπαταριών επεκτείνονται και στη χρήση τους από εφεδρικά συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, για τον περαιτέρω περιορισμό των ρύπων για την παραγωγή ενέργειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως, η μείωση της τιμής των μπαταριών δεν κατανέμεται ισόποσα σε όλες τις αγορές. Η Κίνα απολαμβάνει τις χαμηλότερες τιμές και έτσι ηγείται στην ηλεκτροκίνηση, και από αυτό επωφελείται και η Tesla για το εργοστάσιό της στη Σαγκάη. Έτσι, οι Κινέζοι είναι πιο κοντά από κάθε άλλον στο στόχο της τιμής των 80 δολαρίων ανά kWh.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ