Πότε έρχονται τα φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα -Ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά τους

ID.2 All

Τα φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται προ των πυλών, καθώς εξελίσσονται από όλο και περισσότερους κατασκευαστές, όμως ποιά θα είναι τα χαρακτηριστικά τους σε σύγκριση με τα ακριβά και πολυτελή EV που ξέρουμε μέχρι σήμερα;

Ήδη μεγάλοι κατασκευαστές όπως η Tesla και η Volkswagen έχουν ανακοινώσει ότι βρίσκονται στη φάση του σχεδιασμού και της εξέλιξης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα κοστίζουν κάτω από 25.000 ευρώ, ενώ κινεζικές εταιρεία όπως η BYD ήδη βρίσκονται πάνω σε αυτό το «τρένο».

Ανεπίσημο σχέδιο του φημολγούμενο Tesla Model 2 των 25.000 ευρώ
Ανεπίσημο σχέδιο του φημολγούμενο Tesla Model 2 των 25.000 ευρώ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικά στην Ευρώπη, οι νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 7 θα καταστήσουν πολύ ακριβά τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς οι απαιτήσεις είναι τέτοιες που θα αυξήσουν πολύ το κόστος εξέλιξης και παραγωγής τους.

Αντίθετα, οι διευρυνόμενες οικονομίες κλίμακας στα ηλεκτρικά συμβάλλουν όλο και περισσότερο προς την κατεύθυνση του φθηνού ηλεκτρικού αυτοκινήτου - παρά το γεγονός ότι η νόρμα Euro 7 επηρεάζει και τα EV, στους τομείς των ρύπων από τα μικροσωματίδια των φρένων και των ελαστικών.

Παρότι η τάση των κατασκευαστών τα τελευταία χρόνια είναι η διεύρυνση του περιθώρίου κέρδους απο κάθε αυτοκίνητο, για την επίτευξη του προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα χρειαστεί η μαζική παραγωγή σε τεράστιους αριθμούς αντιτύπων για να εξασφαλιστεί το απαιτούμενο κέρδος.

Και δεδομένου ότι εκ των πραγμάτων η τιμή των αυτοκινήτων αυτών πρέπει να είναι χαμηλή, αναμφίβολα θα πρέπει να περιμένουμε ότι τα υλικά τους δεν θα είναι της κορυφαίας ποιότητας, ούτε ο εξοπλισμός τους θα είναι ο πιο πλούσιος. Συνεπώς, ας δούμε πέντε χαρακτηριστικά που θα έχουν τα φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1. Θα είναι ηλεκτρικά
Όπως προαναφέραμε, οι προδιαγραφές ρύπων Euro 7 θα κάνουν όλο και λιγότερο συμφέρουσα την επένδυση σε αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης - και πόσω μάλλον με μικρά αυτοκίνητα. Εκτός κι αν πρόκειται για αυτοκίνητα τόσο μαζικής παραγωγής που το κόστος δεν θα αυξηθεί παρά σε μικρό ποσοστό, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη και την εξέλιξή τους. Εφόσον αναμένεται να αυξηθούν οι τιμές των θερμικών και να μειωθούν οι τιμές των ηλεκτρικών, είναι προφανές ότι σύντομα θα έρθει το σημείο μετάβασης για το ποιά από τα δύο θα είναι τα πιο συμφέροντα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2. Θα κατασκευάζονται εκτός Ευρώπης
Το κόστος της εργασίας είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη μείωση της τιμής, συνεπώς η κατασκευή των φτηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να γίνεται σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης ή της Βόρειας Αφρικής, που εξακολουθούν να έχουν χαμηλότερους μισθούς σε σχέση με την κεντρική Ευρώπη. Αυτό δεν είναι απόλυτο, καθώς ενδεχομένως να μπορούν να κατασκευάζονται και εντός Ε.Ε., αλλά με πιο απλοποιημένες μεθόδους παραγωγής που θα χρειάζονται μικρότερο ανθρώπινο δυναμικό.

3. Δεν θα έχουν κορυφαία ισχή ή αυτονομία
Μικρότερη μπαταρία σημαίνει και μικρότερη αυτονομία, όμως αν τα φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν μεταξύ 100 και 200 χιλιομέτρων με κάθε φόρτιση μπορούν κάλλιστα να καλύπτουν τις βασικές καθημερινές ανάγκες στην πόλη. Εξάλλου, μπορούν να υπάρξουν και επιλογές μεγαλύτερων μπαταριών για όσους έχουν να διαθέσουν λίγα περισσότερα χρήματα από εκείνα της βασικής έκδοσης. Επιπλέον, δεν θα χρειάζονται ακριβές πλατφόρμες ταχείας φόρτισης καθώς η φόρτιση με 22 kW σε AC φορτιστές θα είναι αρκετή. Όσο για του κινητήρες, 100-120 ίπποι θα είναι αρκετοί για τις ανάγκες της καθημερινότητας, και επιπλέον θα είναι πολύ πιο ροπάτοι σε σχέση με έναν σημερινό turbodiesel.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

4. Ο εξοπλισμός θα είναι ο βασικός
Αυτό δεν αλλάζει σε σχέση με τα σημερινά προσιτά αυτοκίνητα. Παρότι οι σουίτες ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας θα παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό -λόγω νομοθεσίας- άλλα στοιχεία του εξοπλισμού μπορούν κάλλιστα να αφαιρεθούν, για να μειωθεί το κόστος. Τα συστήματα πολυμέσων μπορεί να είναι πιο απλά (αρκούν τα Android Auto και Apple CarPlay) χωρίς φωνητικές εντολές, οι οθόνες μικρότερες, τα καθίσματα να μην είναι θερμαινόμενα, ούτε καν τα φώτα να είναι LED.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

5. Θα παράγονται μαζικά
Όπως συμβαίνει πάντοτε στην οικονομία, όσο πιο μαζική είναι η παραγωγή τόσο πιο πολύ μειώνεται το κόστος κάθε μονάδας. Σε αυτό το πλαίσιο δεν αποκλείεται να υπάρξουν διευρυμένες συνέργειες μεταξύ των κατασκευαστών, ή των μεγάλων ομίλων της αυτοκίνησης, για κοινά εξαρτήματα. Και επιπλέον, οι κατασκευαστές και πάλι θα έχουν τη δυνατότητα μεγαλύτερων κερδών προσφέροντας τα ίδια μοντέλα με πιο premium χαρακτηριστικά και εξοπλισμό, για όσους μπορούν να διαθέσουν λίγα περισσότερα χρήματα. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα μικρά και προσιτά θερμικά αυτοκίνητα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ