Η Θεσσαλονίκη με τον Flyover αποκτά έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο

flyover Θεσσαλονίκη

Δωρεάν, γρήγορα και με ασφάλεια θα παρακάμπτεται ο αστικός ιστός μόλις παραδοθεί ο σύγχρονος αυτοκινητοδρόμος που θα συνδράμει καθοριστικά στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.

Σε περίπου τέσσερα χρόνια θα είναι έτοιμος ο Flyover, στην Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την παρουσίαση του έργου που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης.

Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 13 χλμ., και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου - μήκους 4 χλμ. - σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες, με πολύ σημαντικά οφέλη.

Όπως τόνισε ο Υπουργός, «πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο στην περιοχή, το οποίο αναγνωρίζεται από το σύνολο, σχεδόν, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Σταϊκούρας ανέλυσε τις πρωτοβουλίες για την ελαχιστοποίηση της κυκλοφοριακής όχλησης κατά τη διάρκεια των εργασιών, καθώς αυτό αποτελεί επιδίωξη της Κυβέρνησης, της Αυτοδιοίκησης, αλλά και των φορέων, όπως είπε.

«Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε πόλη ολιστικής ανάπτυξης, βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών και επισκεπτών της και ενισχύει το γεωπολιτικό και γεω-στρατηγικό αποτύπωμά της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», δήλωσε χαρακτηριστικά, κλείνοντας την ομιλία του ο Υπουργός.

Οι λεπτομέρειες του Flyover

Το έργο θα υλοποιηθεί με τη μορφή Σύμβασης Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στην οποία προβλέπονται 26 έτη λειτουργίας και συντήρησης.

Θα είναι μήκους 13 χλμ., και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου - μήκους 4 χλμ. - σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες, και 3 νέες σήραγγες.

Τα οφέλη για τους οδηγούς, κατοίκους και μετακινούμενους, είναι πολλαπλά:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

· Δωρεάν, ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης.

· Αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων.

· Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, με μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.

· Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.

· Δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας, ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

flyover
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμπερασματικά, η Θεσσαλονίκη, περίπου σε 4 χρόνια, θα αποκτήσει ένα νέο, υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εξασφαλίζοντας ταχύτερη, ασφαλέστερη, και ελεύθερη διοδίων μετακίνηση. Πρόκειται, συνεπώς, για ένα εμβληματικό έργο στην περιοχή.

Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, «αυτό αναγνωρίζεται από το σύνολο, σχεδόν, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής. Βέβαια, όπως υφίσταται – παγκοσμίως – με αντίστοιχα έργα τέτοια έκτασης, θα υπάρξει επιβάρυνση της καθημερινότητας συμπατριωτών μας, για κάποιο χρονικό διάστημα».

Πώς θα ελαχιστοποιηθεί η κυκλοφοριακή όχληση

«Επιδίωξή μας, Κυβέρνησης, Αυτοδιοίκησης και φορέων, είναι αυτ (σ.σ. επιβάρυνση της καθημερινότητας) να ελαχιστοποιηθεί. Γι’ αυτό το λόγο, από τον Ιούλιο, λειτουργούμε συλλογικά, συνεκτικά, συστηματικά και μεθοδικά. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συμμετέχει, ενεργά, σ’ αυτή την προσπάθεια. Μεταξύ άλλων, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για τη βελτίωση και την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης.

Μεταξύ άλλων, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για τη βελτίωση και την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης.

Αυτό επιτυγχάνεται:
·       με εσωτερικές μετακινήσεις οδηγών του ΟΑΣΘ,
·       με την πρόβλεψη 150 νέων προσλήψεων οδηγών – ορισμένου χρόνου – στον ΟΑΣΘ,
·       με την ενίσχυση δρομολογίων του ΟΣΕΘ, σε συνεργασία με τη Διοίκηση του Οργανισμού,
·       και με την ενίσχυση του στόλου με 110 νέα, ηλεκτρικά λεωφορεία, μέχρι τέλος Απριλίου του 2024.

Η Θεσσαλονίκη, με τις παρεμβάσεις που ανέφερα, μετατρέπεται σε πόλη ολιστικής ανάπτυξης, βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών και επισκεπτών της και ενισχύει το γεωπολιτικό και γεω-στρατηγικό αποτύπωμά της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται. Η Θεσσαλονίκη εξελίσσεται. Η Θεσσαλονίκη αναπτύσσεται. Η Θεσσαλονίκη προοδεύει».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
flyover

Τα άλλα έργα που υλοποιούνται στην περιοχή

Επιπλέον, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επεσήμανε ότι στην ευρύτερη περιοχή υλοποιούνται, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σημαντικά οδικά, αντιπλημμυρικά, κτιριακά, σιδηροδρομικά έργα, ενώ υπενθύμισε ότι το 2024, παραδίδεται και τίθεται σε λειτουργία, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ακολουθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά με χρονική απόσταση περίπου έξι μηνών και πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες για την βορειοδυτική επέκτασή του. Ειδικότερα:

· Πραγματοποιούνται αντιπλημμυρικά έργα, όπως είναι αυτά στην ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς, της αποχέτευσης ομβρίων υδάτων στο νότιο τμήμα του Δήμου Καλαμαριάς, και της διευθέτησης ρεμάτων στην περιοχή του Ωραιοκάστρου.

· Δρομολογούνται σημαντικά κτιριακά έργα, όπως είναι η ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, η κατασκευή 16 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών σχολικών μονάδων, η ανέγερση ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου στον Εύοσμο, η ενεργειακή αναβάθμιση των νοσοκομείων της περιοχής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

· Προβλέπεται η δημιουργία Περιφερειακού Κέντρου Πολιτικής Προστασίας Κεντρικής Μακεδονίας.

· Προγραμματίζονται σημαντικές παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, πολλαπλασιάζοντας τις δυνατότητες του λιμένα της Θεσσαλονίκης για την εξυπηρέτηση επιβατών και εμπορευματικών φορτίων.

· Παραδίδεται και τίθεται σε λειτουργία, το 2024, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ακολουθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά με χρονική απόσταση περίπου 6 μηνών, και πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες για την βορειοδυτική επέκτασή του.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ