Η πρώτη ηλεκτρική Lamborghini θα είναι ένα Coupe GT

Lamboprghini electric GT concept

Παρά το ραγδαίο πολλαπλασιασμό των πολυτελών ηλεκτρικών SUV, η Lamborghini αποφάσισε να δώσει Coupe GT αμάξωμα στο πρώτο EV της ιστορίας της, που αναμένεται το 2028.

Την ώρα που η εταιρεία της Sant' Agata -όπως και οι Ferrari και Porsche- προσπαθεί να κρατήσει στη ζωή τους θερμικούς κινητήρες για τα μελλοντικά της supercars, εξελίσσει παράλληλα και το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο.

Το πρωτότυπο Lamborghini Pura SV του 2022
Το πρωτότυπο Lamborghini Pura SV του 2022
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα είναι ένα coupe grand tourer 2+2 θέσεων, που αναμένεται να είναι έτοιμο το 2028. Ωστόσο, αμέσως μετά η ιταλική εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει την αμιγώς ηλεκτρική νέα γενιά του Super-SUV της Urus. Το πρώτο βήμα της Lambro προς την ηλεκτροκίνηση έγινε πριν από λίγες εβδομάδες, με την παρουσίαση της plug-in υβριδικής Revuelto.

Παρότι, αναμενόμενα, η εταιρεία δίσταζε εμπρός στην ηλεκτροκίνηση, δεδομένης της βαθιάς παράδοσής της με τους κινητήρες V10 και V12, τώρα ο διευθύνων σύμβουλος της Lambrghini Stephan Winkelmann υποστηρίζει πως «ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να κρύβει περισσότερες συγκινήσεις από ένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης».

Ο τεχνικός διευθυντής Rouven Mohr συμπλήρωσε πως «υπάρχουν πράγματα που μπορείς να κάνεις με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν είναι εφικτά με ένα θερμικό» - όπως το ενισχυμένο torque vectoring για την θεαματική βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και τον έλεγχο του αυξημένου βάρους λόγω της μπαταρίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως, παρότι ηλεκτρικό, το ηλεκτρικό Coupe GT του 2028 θα έχει το σχεδιαστικό DNA της ιταλικής εταιρείας, όπως είπε ο διευθυντής σχεδιασμού Mitja Borkert: «Θα έχει 1000% το σχεδιαστικό κώδικα της Lamborghini. Δεν θα ενοχλήσει κανένα από τα άλλα μοντέλα. Το πρωσονύμιο που του έχω δώσει είναι το 'διαστημικό GT'».

Η πρώτη plug-in υβριδική Lamborghini της ιστορίας, Revuelto
Η πρώτη plug-in υβριδική Lamborghini της ιστορίας, Revuelto

Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν η ηλεκτρική Lambo θα υιοθετήσει σύγχρονα σχεδιαστικά στοιχεία της εταιρείας, όπως το σχήματος Υ ρύγχος και τα αντίστοιχα φωτιστικά σώματα, τις δυναμικές γραμμές και γωνίες του αμαξώματος και τους μυώδεις θόλους. Πάντως, η αεροδυναμική θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στο θέμα της κατανάλωσης ενέργειας και αυτονομίας - παρότι η προτεραιότητα, όπως και σε κάθε Lambo, θα είναι οι επιδόσεις.

Η πρώτη ηλεκτρική Lamborghini θα βασίζεται στην πλατφόρμα SSP Sport, που έχει εξελιχθεί από κοινού από τις Porsche και Audi. Την ίδια αρχιτεκτονική θα δούμε και στις νέες Taycan και Panamera, στην επόμενη ηλεκτρική γενιά της Urus και σε πολλά ακόμη σπορ αυτοκίνητα του ομίλου Volkswagen. Πρόκειται για αρχιτεκτονική 800V με φόρτιση έως και 350 kW.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απομένει, πάντως, μια ολόκληρη πενταετία για την παρουσίαση της πρώτης ηλεκτρικής Lamborghini, και μέχρι τότε πολλά θα έχουν εξελιχθεί στην ηλεκτροκίνηση - και κυρίως οι μπαταρίες. Πάντως, μέσα στο 2024 αναμένεται να δούμε ένα πρωτότυπο το οποίο θα παρουσιάζει τις πρώτες σχεδιαστικές ιδέες της Lamborghini για το πρώτο της ηλεκτρικό supercar.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ