Η πρώτη εκτίμηση για την τιμή της μυθικής Mercedes-Benz 190E του Ayrton Senna

Mercedes-Benz 190E Ayrton Senna

Αυτή δεν είναι μία απλή Mercedes-Benz 190E 2.3-16. Είναι το αυτοκίνητο που οδήγησε προσωπικά ο Ayrton Senna την περίδο 1985-’87 για 40.000 χιλιόμετρα, ενώ στο πλαίσιο του κινητήρα του φέρει την υπογραφή του Niki Lauda.

Κατά συνέπεια, ενόψει της δημοπράτησης του αυτοκινήτου στο Λονδίνο την 1η Νοεμβρίου από τον οίκο RM Sotheby’s, δεν φαντάζει καθόλου παράλογο -με τα σημερινά δεδομένα των συλλεκτικών αυτοκινήτων- ότι η τιμή εκκίνησής του εκτιμάται στις 250-280 χιλιάδες ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τον Ayrton η επιλογή αυτού του μοντέλου είχε έναν συγκεκριμένο λόγο: το Μάιο του 1984, στη νεότευτκη (τότε) σύγχρονη πίστα του Nurburgring, ο Βραζιλιάνος -ως rookie της F1 τότε, καθώς διένυε την πρώτη του σεζόν στο σπορ με την ομάδα Toleman- διέλυσε τους πάντες στη βροχή στο περίφημο “Race of Champions” που διοργάνωσε η Mercedes-Βenz για το λανσάρισμα της 190Ε.

Αντίπαλοί του ήταν τα μεγαλύτερα ονόματα όχι μόνο εκείνης αλλά και παλαιότερων εποχών της F1: Από τον Alain Prost και το Niki Lauda μέχρι τους Stirling Moss, Jack Brabham και James Hunt. Όλοι τους οδηγούσαν πανομοιότυπες Mercedes 190E 2.3-16 Cosworth με αγωνιστική μετατροπή. Το τρόπαιο παρέδωσε ο μέγας Juan Manuel Fangio.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εμπειρία εκείνης της ημέρας σημάδεψε τον Ayrton Senna. Τόσο πολύ, ώστε λίγους μήνες αργότερα πήγε κατευθείαν στο εργοστάσιο της Mercedes και αγόρασε τη δική του 190E, την οποίαμ θα παραλάμβανε τον Οκτώβριο του 1985.

Την κράτησε για περίπου δύο χρόνια, μέχρι που την πούλησε πριν την καθοριστική του μεταγραφή στη McLaren το 1988. Σύμφωνα με τον οίκο RM Sotheby’s, ο Senna είχε πάρει το αυτοκίνητο σε «φιλική τιμή» από τη Mercedes-Benz.

Η συγκεκριμένη 190E φορά τον τετρακύλινδρο Cosworth 2.3 λίτρων με 167 ίππους, συνδυασμένο με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Το κοντέρ του γερμανικού sedan γράφει πάνω από 248.000 χιλιόμετρα, με πλήρες ιστορικό service που φτάνει πίσω μέχρι την εποχή που το οδηγούσε ο ίδιος ο Senna. Όταν το πούλησε το 1987, το κοντέρ είχε περίπου 40.000 km.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διαδρομή του αυτοκινήτου από τότε είναι εξίσου ενδιαφέρουσα. Το 1996 πέρασε σε Αυστραλό συλλέκτη, ο οποίος το μετέφερε μόνιμα στην πατρίδα του το 2004. Το 2016, στο paddock του GP Αυστραλίας, ο Niki Lauda άφησε την υπογραφή του στο χώρο του κινητήρα, προσθέτοντας ακόμη ένα κεφάλαιο στην ήδη χρυσή ιστορία αυτής της Mercedes-Benz 190E.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ