citroen aposirsi

Η Porsche λέει όχι σε Plug-in υβριδική έκδοση της 911

Porsche 911

Η Porsche «βάζει στον πάγο» τις όποιες σκέψεις για μια 911 PHEV και ο λόγος είναι απλός: θα απαιτούσε τόσες πολλές αλλαγές, που θα κινδύνευε να αλλοιωθεί ο σπορ χαρακτήρας που κάνει την 911 το ορόσημο που είναι.

Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, η σημερινή Porsche 911 είναι μεγαλύτερη από τις προηγούμενες γενιές. Ταυτόχρονα όμως είναι πιο ασφαλής, πιο πολυτελής, πιο ικανή και ηλεκτρική υποβοήθηση. Παρ’ όλα αυτά, δεν πρόκειται να μεγαλώσει περαιτέρω για να φιλοξενήσει ένα σύστημα plug-in hybrid.

Ο Frank Moser, αντιπρόεδρος της Porsche και υπεύθυνος για τις σειρές 911 και 718, ξεκαθάρισε ότι δεν τον ενθουσιάζει καθόλου η ιδέα μιας 911 με θύρα φόρτισης. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, η 911 είναι τόσο εμβληματική στο σχεδιασμό της και «δεν θα έπρεπε να γίνει μεγαλύτερη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να αποκτήσει η 911 αξιοπρεπή ηλεκτρική αυτονομία σε έκδοση PHEV, θα χρειαζόταν σαφώς μεγαλύτερη μπαταρία και επιπλέον εξαρτήματα, ώστε να μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για δεκάδες χιλιόμετρα.

Αυτό θα σήμαινε δομικές αλλαγές στο αμάξωμα, με κίνδυνο να επηρεαστεί ακόμη και η χαρακτηριστική σιλουέτα του μοντέλου. Σύμφωνα με τον Moser, η Porsche δεν ήθελε να αλλάξει ούτε την εμφάνιση ούτε την κατανομή βάρους της 911. Για τον λόγο αυτό επέλεξε τη λύση του ήπιου υβριδικού συστήματος, παρότι η ενσωμάτωση όλου του ηλεκτρικού εξοπλισμού μόνο εύκολη υπόθεση δεν ήταν.

Η υβριδική 911 χρησιμοποιεί μπαταρία 400 Volt, ίδιου μεγέθους με τη συμβατική μπαταρία 12 Volt, η οποία τοποθετείται στο ίδιο σημείο, στον εμπρόσθιο χώρο αποσκευών. Αυτό, όπως εξηγεί ο Moser, σημαίνει ότι οι μηχανικοί της Porsche εργάζονται μέσα σε εξαιρετικά περιορισμένα περιθώρια χώρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προς το παρόν, η γερμανική φίρμα δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε τροποποιήσεις που θα επέτρεπαν την εγκατάσταση plug-in hybrid συστήματος στην 911. Ωστόσο, μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις θα μπορούσαν να αλλάξουν τα δεδομένα. Μικρότερες και πιο αποδοτικές μπαταρίες αποτελούν μια θεωρητική λύση, αλλά αν κάτι τέτοιο δεν γίνει πραγματικότητα, μια plug-in 911 δεν φαίνεται στον ορίζοντα.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι πρόσφατα η Porsche κατέθεσε πατέντα για ένα υβριδικό σύστημα με μικρότερους και ελαφρύτερους αξονικούς ηλεκτροκινητήρες, απόλυτα προσαρμοσμένους στις απαιτήσεις υψηλών επιδόσεων της μάρκας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη, η νέα Porsche 911 Turbo S του 2026 χρησιμοποιεί το σύστημα T-Hybrid, αποδίδοντας συνολικά 711 ίππους και αποτελώντας την ισχυρότερη 911 που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Το ερώτημα λοιπόν είναι αν υπάρχει πραγματικά ζήτηση για μια plug-in 911 με ακόμη περισσότερη ισχύ.

Εξίσου ενδιαφέρον είναι και το αν ο μέσος αγοραστής ενός γερμανικού σπορ αυτοκινήτου θα ήταν διατεθειμένος να συνδέει το όχημά του στην πρίζα, είτε για αύξηση επιδόσεων είτε για κίνηση χωρίς εκπομπές ρύπων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ