Η νέα απάτη με τα ανταλλακτικά αυτοκίνητων – Μην αγοράσεις πότε από τέτοια αγγελία

απάτη

Έντονες ανησυχίες έχει προκαλέσει ένα νέο κόλπο που χρησιμοποιούν οι απατεώνες για να εξαπατούν ανυποψίαστους αγοραστές.

Η εξέλιξη των νέων τεχνολογιών αλλά και η -σε τεράστιο πλέον βαθμό- ψηφιοποίηση πολλών τομέων της καθημερινότητάς μας έχει απλοποιήσει σημαντικά μερικές βασικές διαδικασίες.Για παράδειγμα, ο τομέας των πωλήσεων έχει αναδιαμορφωθεί ριζικά, με τα e-shops, δηλαδή τα online καταστήματα, να αποτελούν μια από τις βασικότερες πηγές κερδών των περισσότερων επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως κλάδου. Ωστόσο, οι νέες δυνατότητες και αγορές που δημιουργεί η ψηφιοποίηση συνοδεύονται και από πολύ σοβαρούς κινδύνους.

Μια νέα απάτη που έχει γίνει viral στην Ισπανία, προκαλώντας έντονες ανησυχίες σε οδηγούς, αρχές και επιχειρήσεις, στηρίζεται ακριβώς σε αυτό: στην εξαπάτηση όσων θεωρούν πως στις μέρες μας οι online αγορές είναι πάντα ασφαλείς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι επιτήδειοι έχουν αρκετούς τρόπους δράσης. Ο πιο απλός και πιο συχνός περιλαμβάνει τη δημιουργία ψεύτικων σελίδων σε δημοφιλείς πλατφόρμες πώλησης ως ιδιώτες. Η απάτη έγκειται στο ότι οι απατεώνες δεν πουλάνε στην πραγματικότητα τίποτα, αφού δεν έχουν καν ανταλλακτικά στη διάθεσή τους. Αντιθέτως, μπαίνουν σε πραγματικές ιστοσελίδες επίσημων κατασκευαστών ή επιχειρήσεων που διαθέτουν ανταλλακτικά, κατεβάζουν τις προωθητικές εικόνες και έπειτα ανεβάζουν αγγελίες, «πουλώντας» τα ανταλλακτικά των εικόνων σε τιμές-ευκαιρίας.

Ο ανυποψίαστος αγοραστής πιστεύει ότι θα εξοικονομήσει χρήματα επιλέγοντας το πιο φθηνό ανταλλακτικό, όμως μόλις προχωρήσει στην αγορά μέσω κάρτας διαπιστώνει ότι η απόδειξη που του στάλθηκε είναι πλαστή, ενώ το ανταλλακτικό που παράγγειλε δεν φτάνει ποτέ σε αυτόν.

Ο δεύτερος τρόπος δράσης είναι ακόμη πιο σύνθετος και δύσκολος στο να εντοπιστεί, καθώς περιλαμβάνει μια αναλυτική και αρκετά προχωρημένη διαδικασία. Σε αυτή την περίπτωση, οι απατεώνες δεν κλέβουν απλώς τις εικόνες των ανταλλακτικών, αλλά μιμούνται ολόκληρη την ιστοσελίδα της επιχείρησης, από την εμφάνιση του site μέχρι και το επίσημο url του. Οι διαφορές είναι τόσο μικρές που δύσκολα διακρίνονται από έναν χρήστη που νομίζει ότι ψωνίζει από την επίσημη ιστοσελίδα, ενώ παράλληλα περνούν εύκολα τα πρωτόκολλα ασφαλείας των browsers.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα, συχνά χρησιμοποιούν προηγμένες μεθόδους προώθησης ώστε να εμφανίζονται πιο ψηλά από τα επίσημα sites στις σχετικές αναζητήσεις στο Google, ενώ επενδύουν και σε διαφημιστικές καμπάνιες στα social media μέσω χορηγούμενων δημοσιεύσεων για να προσελκύσουν ακόμη περισσότερα θύματα. Φυσικά, και σε αυτή την περίπτωση, το ανταλλακτικό δεν φτάνει ποτέ στον αγοραστή.

Η απάτη αυτή δεν πλήττει μόνο τους αγοραστές, αλλά και τον επιχειρηματικό κλάδο, καθώς οι επιχειρήσεις χάνουν δυνητικούς πελάτες και δημιουργείται κλίμα καχυποψίας στους καταναλωτές, οι οποίοι σκέφτονται διπλά πριν προχωρήσουν σε οποιαδήποτε αγορά.

Σημειώνεται πως οι ισπανικές αρχές τονίζουν ότι φαινόμενο ξεκίνησε κατά την περίοδο της καραντίνας, όταν οι online πωλήσεις καθιερώθηκαν στην καθημερινότητά μας, όμως τον τελευταίο καιρό έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις. Η Αστυνομία συνεχίζει να αναζητά τους απατεώνες ενώ συνιστά έντονη προσοχή από το κοινό και αυστηρή διασταύρωση της πιστοποίησης των επιχειρήσεων, πριν πραγματοποιήσουν την οποιαδήποτε αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ