
Οι παπαράτσι δεν τρομοκρατούν μόνο τους celebrities αλλά και τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η παραγωγή και η κατασκευή αυτοκίνητου είναι μια πολυδιάστατη και σύνθετη υπόθεση, κατά την οποία ένα μοντέλο περνά από πολλαπλά στάδια εξέλιξης και ανάπτυξης, πριν τελικά παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό και κυκλοφορήσει στους δρόμους. Από την βασική έρευνα και ανάπτυξη των μηχανικών μέχρι την αναλυτική διαχείριση του υφισταμένου κεφάλιου και των διαθέσιμων πόρων, καθώς και την εδραίωση του οράματος του αυτοκίνητου για την αγορά στην οποία θα απευθύνεται, η όλη διαδικασία πρέπει να είναι απολύτως μυστική και γνωστή μόνο στα στελέχη και τους μηχανικούς της μάρκας, με λίγα λόγια στους «απολύτως απαραίτητους».
Έπειτα, φυσικά, ακολουθεί το πρακτικό στάδιο της σχεδίασης και ανάπτυξης του πρωτοτύπου, όπου δημιουργούνται τα πρώτα σχέδια του οχήματος – τόσο σε επίπεδο αισθητικής (εξωτερικός και εσωτερικός σχεδιασμός), όσο και σε τεχνικό επίπεδο (κινητήρας, πλαίσιο, αναρτήσεις, συστήματα ασφαλείας). Σε αυτό το στάδιο χρησιμοποιούνται ψηφιακά μοντέλα (CAD) και δημιουργούνται μακέτες ή/και φυσικά πρωτότυπα, τα οποία δοκιμάζονται εκτενώς. Η δοκιμή του πρωτοτύπου περιλαμβάνει αξιολόγηση σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, έλεγχο ασφάλειας (crash tests), αξιοπιστίας, κατανάλωσης και επιδόσεων.
BUY NOW

Οι δοκιμές αυτές, απαραίτητες για την μαζική παραγωγή του αυτοκινήτου, είναι και το «ψωμοτύρι» των κατασκοπευτικών φωτογράφων, οι οποίοι στήνουν καρτέρι έξω από στρατηγικά σημεία, περιμένοντας την ευκαιρία να απαθανατίσουν ένα μοντέλο υπό εξέλιξη, αποκαλύπτοντας στον κόσμο σχέδια που προορίζονταν να μείνουν μυστικά. Αυτό ακριβώς θέλει να αποτρέψει η Mercedes, η οποία βρήκε έναν έξυπνο και πρωτότυπο τρόπο για να προστατεύσει τα επόμενα μοντέλα της, και συγκεκριμένα αγοράζοντας έναν ολόκληρο δρόμο.

Συγκεκριμένα, η γερμανική μάρκα απέκτησε 1.400 τετραγωνικά μέτρα της οδού Benzstrasse, στην περιοχή Affalterbach της Στουτγάρδης, εκεί όπου βρίσκεται η έδρα του performance τμήματός ττης, AMG. Με τη συμφωνία αυτή, η Mercedes γίνεται αποκλειστικός ιδιοκτήτης ενός δρόμου που προηγουμένως ήταν δημόσιος, εξασφαλίζοντας πως η κυκλοφορία σε αυτόν θα επιτρέπεται -όταν η μάρκα το απαιτέι-μόνο σε προσωπικό της εταιρείας. Παράλληλα, δεν θα χρειάζεται πλέον να εκδίδει άδειες για τις δοκιμές πρωτοτύπων και μοντέλων προ-παραγωγής στο εν λόγω σημείο του δρόμου, ενώ θα μπορεί να τις οργανώνει υπό απόλυτη μυστικότητα, χωρίς να ανησυχεί για τα αδιάκριτα, δημοσιογραφικά βλέμματα.

Ο δήμαρχος του Affalterbach, Steffen Dettinger, δήλωσε ότι η συμφωνία ήταν απαραίτητη για την περαιτέρω ανάπτυξη του τμήματος AMG και τη στήριξη της τοπικής οικονομίας. Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Γερμανία, η Mercedes επεκτείνει, μάλιστα, δυναμικά τις εγκαταστάσεις της AMG, με νέα κτίρια για δοκιμές και προσομοιώσεις. Η περιορισμένη πρόσβαση στους εξωτερικούς επισκέπτες εντάσσεται στο γενικότερο πλάνο της φίρμας, που περιλαμβάνει την παρουσίαση περισσότερων από 30 νέων μοντέλων μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Η εξαγορά του δρόμου προσφέρει στη Mercedes τριπλό όφελος: εξασφαλίζει μεγαλύτερη μυστικότητα για τα επερχόμενα αυτοκίνητα, περιορίζει τη γραφειοκρατία γύρω από τις δοκιμές και μειώνει το χρόνο των logistics. Η τελική τιμή αγοράς δεν αποκαλύφθηκε, ωστόσο οι δύο πλευρές ανέφεραν ότι καθορίστηκε βάσει της αξίας του δρόμου σε συνθήκες ελεύθερης αγοράς.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Mercedes θα αναλάβει εξ ολοκλήρου τη συντήρηση του δρόμου, όπως την απομάκρυνση του χιονιού τον χειμώνα, ενώ άλλες υποδομές ,όπως το αποχετευτικό δίκτυο, θα συνεχίσουν να ανήκουν στη δικαιοδοσία του δήμου.