Η μεγάλη ευκαιρία της Ελλάδας -Αυτές είναι οι νέες επενδύσεις που έχουν πάρει μπρος και αλλάζουν τα δεδομένα

Εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων

Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον έχει προσελκύσει το τελευταίο διάστημα η χώρα μας, η οποία έχει τη δυνατότητα να ηγηθεί της ενεργειακής μεταβάσης που συντελείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δώσει τέλος στη μακρά περίοδο απουσίας της από τον τομέα της παραγωγής οχημάτων, αλλά και να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στον αγώνα που δίνει η ΕΕ για τον ενεργειακό μετασχηματισμό της έχει σήμερα η Ελλάδα, μέσω μιας σειράς επενδύσεων που θα της χαρίσουν πολλαπλασιαστικά οφέλη.

Πρόκειται για επενδύσεις που μπορούν να σηματοδοτήσουν τη δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας, την τόνωση της εθνικής οικονομίας, την παροχή αναπτυξιακής ώθησης στην περιοχή που θα τις φιλοξενήσει, αλλά και την εξασφάλιση πλεονάσματος τεχνογνωσίας που θα μπορεσει να αξιοποιηθεί σε μελλοντικά επιχειρηματικά εγχειρήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών δίκυκλων

Μια πολύ σημαντική στρατηγική επένδυση, που αναδεικνύει την ελληνική επιχειρηματικότητα και ευθυγραμμίζεται πλήρως με τις νέες τάσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της βιωσιμότητας, φέρει την υπογραφή της Πέτρος Πετρόπουλος Α.Ε.Β.Ε

Ο ελληνικός Όμιλος, ο οποίος συμπλήρωσε ένα χρόνο ζωής, έχει εκπονήσει ένα φιλόδοξο επιχειρηματικό σχέδιο υπό την ονομασία «Ecoshift» που έχει στόχο να καλύψει κάθε πτυχή της εξέλιξης, δημιουργίας και χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος και των παρελκομένων του, με όρους βιώσιμης ανάπτυξης.

Πέτρος Πετρόπουλος ηλεκτρικά δίκυκλα

Όπως είχε αποκαλύψει το carandmotor.gr, αιχμή του δόρατος αυτού του πολλά υποσχόμενου εγχειρήματος συνιστά η κατασκευή μιας γραμμής συναρμολόγησης ενός καινοτόμου ηλεκτρικού δικύκλου, το οποίο έχει εξελιχθεί εξ ολοκλήρου από το Innovation Business Unit του Ομίλου και θα απευθυνθεί τόσο σε ιδιώτες, όσο και σε εταιρείες.

Δύο από τα μεγάλα «ατού» του επερχόμενου αμιγώς ηλεκτρικού δίκυκλου θα είναι οι πολλές δυνατότητες εξατομίκευσής του όπως και η δημιουργία μιας ιδιαίτερα προηγμένης εφαρμογής μέσω της οποίας ο κάτοχος του οχήματος θα λαμβάνει ειδοποιήσεις για το πότε θα πρέπει να γίνονται οι περιοδικές συντηρήσεις του, ενώ θα του προσφέρει και μια σειρά από άλλες χρηστικές υπηρεσίες και πληροφορίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
μπαταρία ιόντων λιθίου

Στο πλαίσιο του «Εcoshift», επίσης, θα δημιουργηθούν φορητές μονάδες αποθήκευσης για ηλεκτρικά οχήματα ή οικιακή χρήση, ενώ σημαντικό στοιχείο του πρότζεκτ συνιστά και η ανακύκλωση των μπαταριών όταν ολοκληρωθεί η διάρκεια χρήσης τους ώστε να εξασφαλιστούν τα μέγιστα δυνατά περιβαλλοντικά οφέλη.

Στρατηγική επένδυση σε μπαταρίες ιόντων λιθίου

Το έδαφος για το δυναμικό μπάσιμο της Ελλάδας, μέσω επενδυτικών πρωτοβουλιών, στον κόσμο της ηλεκτρικής κινητικότητας είναι πιο πρόσφορο από ποτέ, δεδομένων και των επιχορηγήσεων που παρέχει η ΕΕ στην ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών, ώστε αφενός να επιτύχει τους στόχους για ανθρακική ουδετερότητα και αφετέρου να απεξαρτοποιηθει από την Κίνα που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 80% της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας μπαταριών ιόντων λιθίου.

Στην αυτονομία της Ευρώπης στο κρίσιμο πεδίο των μπαταριών ιόντων λιθίου εκτιμάται ότι μπορεί να συνεισφέρει μια νέα επένδυση στην Ξάνθη με πρωταγωνιστρία την εταιρεία Sunlight Group η οποία έχει προχωρήσει στην κατασκευή μιας πιλοτικής γραμμής παραγωγής για πρωτότυπα στοιχεία ιόντων λιθίου. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η πιλοτική γραμμή συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ και ίδια κεφάλαια και λειτουργεί ως προθάλαμος για μια στρατηγική επένδυση άνω των 1,5 δισ. ευρώ που προγραμματίζει η Sunlight Group για τη δημιουργία του πρώτου Gigafactory παραγωγής στοιχείων λιθίου σε ελληνικό έδαφος.

Στην σημασία της εν λόγω έπενδυσης είχε αναφερθεί στις αρχές Μαΐου, στο πλαίσιο του Delphi Forum o Διευθύνων Σύμβουλος της Sunlight Group, Λάμπρος Μπίσαλας, ζητώντας στήριξη σε επίπεδο αδειοδοτήσεων ώστε η χώρα μας να μπει σε ένα κλειστό club παγκοσμίως με εταιρείες τεχνολογίες που παράγουν στοιχεία λιθίου.

Νέο εργοστάσιο παραγωγής κυψελών καυσίμου

Πέρα από την ηλεκτροκίνηση, η χώρα μας εισέρχεται δυναμικά και στον κόσμο του υδρογόνου μέσω ενός νέου εργοστασίου στην Κοζάνη όπου θα κατασκευάζει νέου τύπου κυψέλες καυσίμου HT-PEM.

Πρόκειται για μια επένδυση της τάξεως των 780 εκατ. ευρώ που εγκρίθηκε από την ΕΕ και έρχεται στο προσκήνιο μετά τη διμερή συμφωνία που σύναψαν η Advent Technologies και ο Γερμανικός κολοσσός BASF Environmental Catalyst.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως επισήμανε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Advent Technologies, Δρ. Βασίλης Γρηγορίου, «αυτή η συνεργασία θα επιτρέψει το συνδυασμό της τεχνογνωσίας της Advent σε συστήματα κυψελών καυσίμου με την τεχνογνωσία της BASF στην ανάπτυξη καταλυτών και μεμβρανών, δημιουργώντας μια ισχυρή συνέργεια που θα οδηγήσει σε νέες καινοτόμες λύσεις στη βιομηχανία κυψελών καυσίμου».

Από τη μεριά του ο Tim Ingle, Senior Vice President, BASF Environmental Catalyst and Metal Solutions, ανέφερε ότι οι δύο εταίροι δεσμεύονται να δημιουργήσουν μια πλήρη αλυσίδα εφοδιασμού για τεχνολογίες πράσινου υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών πολύτιμων μετάλλων, καταλυτών, εξαρτημάτων και ανακύκλωσης.

Σημειώνεται ότι η BASF εδώ και 20 χρόνια κατέχει ηγετική θέση στην τεχνολογία μεμβρανών και MEA για κυψέλες καυσίμου με μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίων υψηλής θερμοκρασίας (HT-PEM), ενώ η Advent είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής συστημάτων κυψελών καυσίμου HT-PEM. 

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ