Πώς η Land Rover δοκιμάζει τα καθίσματα των αυτοκινήτων πριν μπουν στην παραγωγή

JLR seat robots

Η Jaguar Land Rover επιστρατεύει έναν ιδιαίτερο «στρατό»: ρομπότ που μιμούνται με απόλυτη ακρίβεια την πίεση και κίνηση του ανθρώπινου σώματος στα καθίσματα των αυτοκινήτων της.

Το κάθισμα ενός αυτοκινήτου, πόσω μάλλον πολυτελούς, πρέπει να είναι άνετο, ανθεκτικό και ικανό να αντέχει χρόνια χρήσης, γλιστρήματα, στριψίματα και εναλλαγές θερμοκρασίας. Είναι ένα βασικό στοιχείο πολυτέλειας και άνεσης των αυτοκινήτων, και για το λόγο αυτό οι κατασκευαστές προχωρούν σε εκτενείς δοκιμές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Land Rover χρησιμοποιεί την τεχνολογία KUKA Occubots, δηλαδή ρομποτικά συστήματα ειδικά σχεδιασμένα για να δοκιμάζουν την αντοχή και την άνεση των καθισμάτων. Τι ακριβώς κάνουν; Επαναλαμβάνουν έως και 25.000 φορές τις κινήσεις, τις πιέσεις και τα φορτία που ασκεί καθημερινά ένας άνθρωπος στο κάθισμα του αυτοκινήτου του.

Σε διάστημα μόλις πέντε ημερών, τα ρομπότ αυτά προσομοιώνουν φθορά που ισοδυναμεί με περισσότερα από δέκα χρόνια καθημερινής χρήσης. Με πίεση που φτάνει τα 82 κιλά σε κάθε κύκλο, δοκιμάζουν στα άκρα την ανθεκτικότητα των υλικών, τη συμπεριφορά των αφρωδών στοιχείων και την αντοχή των ενσωματωμένων συστημάτων.

Παράλληλα, με κάμερες υψηλής ακρίβειας και εξελιγμένους αισθητήρες, τα ρομποτικά αυτά συστήματα εντοπίζουν σε πραγματικό χρόνο κάθε μικρο-φθορά, κάθε παραμόρφωση και κάθε πιθανή αστοχία του καθίσματος, καταγράφοντας με απόλυτη ακρίβεια την πορεία του κάθε κύκλου δοκιμής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δοκιμές δεν σταματούν μόνο στην αντοχή των υλικών. Η Jaguar Land Rover δοκιμάζει επίσης και τη λειτουργία των θερμαινόμενων καθισμάτων, βάζοντας τα ρομπότ να κάθονται, να γλιστρούν και να στρίβουν πάνω στα καθίσματα για 25 συνεχόμενες ημέρες με ενεργοποιημένη τη θέρμανση. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι η θερμότητα παραμένει σταθερή, ότι τα συστήματα δεν κουράζονται και ότι η θερμική άνεση είναι εξίσου ανθεκτική με τη μηχανική.

Το εντυπωσιακό είναι ότι οι δοκιμές αυτές δεν εφαρμόζονται μόνο στα κορυφαία Range Rover. Όλα τα μοντέλα του ομίλου JLR, από το Defender μέχρι τη Jaguar και τη Discovery, περνούν από την ίδια διαδικασία. Έτσι, είτε επιλέξετε ένα πολυτελές SUV είτε ένα πιο «σκληροτράχηλο» μοντέλο, το κάθισμα θα έχει ήδη δοκιμαστεί εξονυχιστικά πολύ πριν φιλοξενήσει το δικό σας σώμα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ