Η κατασκευάστρια κινητήρων Harbin Dongan Auto Engine, κατάφερε για πρώτη φορά να θέσει σε λειτουργία με επιτυχία έναν πρωτότυπο περιστροφικό κινητήρα.
Πρόκειται για μία θυγατρική εταιρεία του κινεζικού κρατικού ομίλου Changan Automobile Group, η οποία ανέπτυξε έναν νέο κινητήρα Wankel με ισχύ έως 150 ίππους. Σύμφωνα με τους Κινέζους, η πρώτη ανάφλεξη πραγματοποιήθηκε στις 19 Δεκεμβρίου στο κέντρο δοκιμών και πρωτοτύπων του Ινστιτούτου Έρευνας Συστημάτων Κίνησης Range Extender της Dongan Power. Η μαζική παραγωγή του κινητήρα προγραμματίζεται για το 2027.
Η εξέλιξη του κινητήρα ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο και προχώρησε σε συνεργασία με τον διεθνή πάροχο μηχανολογικών υπηρεσιών AVL, ο οποίος υποστήριξε τη Dongan σε θέματα προσομοίωσης και σχεδίασης. Ο R05E, όπως είναι το κωδικό όνομα του κινητήρα, βασίζεται σε έναν τριγωνικό ρότορα με καμπύλες πλευρές, σε ανεξάρτητο σύστημα διπλής ανάφλεξης και σε έναν ελαφρύ έκκεντρο άξονα με ενσωματωμένο σύστημα εξισορρόπησης. Επιπλέον, διαθέτει ενσωματωμένο υδάτινο μανδύα για θερμική σταθεροποίηση.
BUY NOW
Στις 6.500 σ.α.λ., ο κινητήρας αποδίδει ισχύ 53 kW. Η Dongan αναφέρει πυκνότητα ισχύος περίπου 1,2 kW/kg. Για τη μείωση των τριβών και της κατανάλωσης χρησιμοποιούνται κέλυφος από χυτό αλουμίνιο καθώς και επίστρωση NDC από σύνθετο υλικό νανοδιαμαντιού. Πρόσθετες σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες αφορούν τη διαμόρφωση του θαλάμου καύσης και τη στεγανοποίηση του ρότορα.
Σύμφωνα με την Harbin Dongan Auto Engine, χάρη στις πολύ συμπαγείς διαστάσεις του, την υψηλή πυκνότητα ισχύος και τα σχετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών, ο R05E είναι κατάλληλος ακόμη και για αεροπορικές εφαρμογές — συγκεκριμένα για μεσαίου και μεγάλου μεγέθους αεροσκάφη χαμηλών πτήσεων, καθώς και για ειδικά οχήματα αποστολών. Μακροπρόθεσμα, σχεδιάζεται και μια έκδοση με δύο ρότορες και ισχύ άνω των 110 kW.
Ο μονορότορος κινητήρας αναπτύχθηκε κυρίως για εφαρμογές στη λεγόμενη «οικονομία χαμηλών πτήσεων». Ο συγκεκριμένος τομέας περιλαμβάνει αεροσκάφη και υπηρεσίες στον εναέριο χώρο κάτω των 1.000 μέτρων, όπως επανδρωμένα ιπτάμενα μέσα, drones και ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL). Παράλληλα, ο κινητήρας προβλέπεται να χρησιμοποιηθεί και ως range extender για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Παράλληλα με την ανάπτυξη του R05E, η Dongan εργάζεται και πάνω σε ατμοσφαιρικούς και υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες για μη επανδρωμένα αεροσκάφη μεσαίων και μεγάλων υψομέτρων. Στο πλαίσιο αυτό, συνεργάζεται μεταξύ άλλων με την Xpeng Aeroht, τον κλάδο ιπτάμενων αυτοκινήτων της Xpeng, καθώς και με τις Huawei και DJI. Στόχος είναι η μελλοντική παροχή ολοκληρωμένων συστημάτων κίνησης για πιο προχωρημένες αεροπορικές εφαρμογές.
Η ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα εντάσσεται στη βιομηχανική στρατηγική της Κίνας, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της οικονομίας χαμηλών πτήσεων και στη μείωση της εξάρτησης από εισαγόμενες τεχνολογίες.