Η καινοτομία που έχουν οι τροχοί των καινούργιων αυτοκινήτων

αεροδυναμικά βοηθήματα στους τροχούς

Οι ζάντες των αυτοκινήτων πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές που αφορούν το βάρος, την αεροδυναμική απόδοση και φυσικά τη σχεδίαση.

Η κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων έχει περάσει στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια και αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα, τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για τους καταναλωτές.

Για αυτό τον λόγο, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί των εταιρειών συνεργάζονται ακόμα πιο στενά και παρουσιάζουν λύσεις που βοηθούν στην επίτευξη καλύτερης συνολικά απόδοσης. Είτε μιλάμε για ενεργές γρίλιες στη μάσκα, είτε για έξυπνα συστήματα stop/start, ο στόχος είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.

Skoda aerodynamic wheel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο μικροσκόπιο των ομάδων εξέλιξης των νέων μοντέλων έχει μπει τα τελευταία χρόνια και η αεροδυναμική απόδοση των τροχών. Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η σωστή σχεδίαση ενός τροχού δεν διαταράσσει την ροή αέρα γύρω από αυτόν, με αποτέλεσμα να βάζει και αυτή το λιθαράκι της μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων.

Μάλιστα, ορισμένοι κατασκευαστές έχουν επιστρατεύσει τα τελευταία χρόνια και την βοήθεια πλαστικών διακοσμητικών στους τροχούς, τα γνωστά σε όλους μας τάσια, για να αυξήσουν ακόμα πιο πολύ την αεροδυναμική απόδοση των μοντέλων τους. Για παράδειγμα, ορισμένες εταιρείας τοποθετούν τάσι στον αλουμινένιο τροχό ή βάζουν πλαστικά ένθετα που καλύπτουν σε μεγάλο ποσοστό τα κενά των ακτίνων.

Στην πρώτη περίπτωση, οι κατασκευαστές ανακοινώνουν μείωση της κατανάλωσης που μπορεί να φτάσει και το 10%, ενώ στην δεύτερη με τα πλαστικά ένθετα αναφέρουν μικρή μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπές ρύπων που μπορεί να φτάσει και το 1 γρ./χλμ. CO2.

Peugeot aerodynamic wheel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα αυτά, σε συνδυασμό και με τις ενεργές γρίλιες στη μάσκα, τα εντονότερα αεροδυναμικά βοηθήματα και τα καλυμμένο πάτωμα που διαθέτει η πλειοψηφία των σύγχρονων αυτοκινήτων, χαρίζουν βελτιωμένη αεροδυναμική που πλησιάζει σε ποσοστό το 10% και κατά συνέπεια συνολική μείωση 15% στις εκπομπές ρύπων και 0,7 λτ./100 χλμ. μέσης κατανάλωσης καυσίμου.

Οι απόψεις για τη σχεδίαση των αεροδυναμικών τροχών ή των πλαστικών καλυμμάτων και ενθέτων ποικίλλουν, μιας και αυτός ο τομέας είναι υποκειμενικός. Το σίγουρο όμως είναι ότι κάνουν δουλειά και βοηθούν στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου όταν κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο. Και στην περίπτωση των πλαστικών καλυμμάτων και ενθέτων, μπορείτε να τα αφαιρέσετε όταν κινείστε κατά κύριο λόγο στην πόλη και να τα ξαναβάλετε όταν πρόκειται να κάνετε ένα ταξίδι.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ