
Όπως αποκάλυψε με το πρωτότυπο Concept THREE στο Μόναχο, η κορεατική εταιρεία φαίνεται έτοιμη να αμφισβητήσει την κυριαρχία της οθόνης αφής μέσα στην καμπίνα.
Το Concept Three παρουσίασε μια διαφορετική φιλοσοφία που εστιάζει περισσότερο στον οδηγό και στη λειτουργικότητα. Έτσι, σύμφωνα με πολλούς, το πρωτότυπο δείχνει τον δρόμο για τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής, μακριά από την εξάρτηση σε οθόνες αφής και φωνητικές εντολές.

Το Concept Three δεν διαθέτει κεντρική οθόνη αφής, αλλά επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί εξατομικευμένα widgets, με τις σημαντικότερες πληροφορίες να προβάλλονται χαμηλά στη βάση του παρ-μπρίζ ώστε να βρίσκονται διαρκώς στο οπτικό του πεδίο. Πρόκειται για μια λύση που επιχειρεί να μειώσει τους περισπασμούς και να κάνει την οδήγηση πιο άμεση.
BUY NOW

Ο επικεφαλής του κέντρου σχεδιασμού της Hyundai, Simon Loasby, εξηγεί: «Πολλοί πελάτες εκνευρίζονται όταν πρέπει να ψάξουν μέσα από πολλά μενού. Ακόμα και στο δικό μου αυτοκίνητο χρειάζεται να μπεις σε δύο επίπεδα για να ενεργοποιήσεις τη θέρμανση καθισμάτων».

Όπως τόνισε, η Hyundai δεν έχει καταργήσει εντελώς τα φυσικά κουμπιά, σε αντίθεση με άλλες εταιρείες που ποντάρουν αποκλειστικά σε οθόνες και φωνητικά συστήματα. Παρ’ όλα αυτά, η ισορροπία μέχρι σήμερα δεν θεωρείται ιδανική.
Ο Loasby προχώρησε ακόμα παραπέρα, θέτοντας το ερώτημα αν η οθόνη αφής είναι πράγματι απαραίτητη: «Ο κόσμος είναι πρόθυμος να μπει σε μενού για να πειραματιστεί με την τεχνολογία, αλλά για τις βασικές λειτουργίες -θερμοκρασία, κλιματισμός, ένταση, θέρμανση καθισμάτων, αλλαγή τραγουδιών- που χρησιμοποιούνται τόσο συχνά, αρχίζεις να αναρωτιέσαι: γιατί χρειαζόμαστε οθόνη;».

Η κατεύθυνση που δείχνει το Concept Three είναι κάτι που η Hyundai παραδέχεται ότι ήδη δουλεύει για τα μοντέλα παραγωγής. Μέσα στους επόμενους 18 μήνες, αναμένονται αυτοκίνητα με λιγότερη εξάρτηση από την οθόνη αφής, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα εξαφανιστεί εντελώς.

«Δεν έχουμε φτάσει ακόμα σε αυτό το σημείο», παραδέχτηκε ο Loasby. «Υπάρχουν λειτουργίες που χρειάζονται οθόνη και είναι σωστό να υπάρχουν, αλλά τις συμπληρώνουμε με φυσικούς διακόπτες για τις πιο συχνές εντολές».