Οι φανατικοί λάτρεις του εμβληματικού μικρού 4x4, Suzuki Jimny, θα χρειαστεί να περιμένουν κι άλλο για την ηλεκτρική μετάβασή του - καθώς τα πλάνα των (πολλών) νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων των Ιαπώνων δεν περιλαμβάνουν τον διάδοχό του.
Παρά τις φήμες που κυκλοφορούσαν από το 2023, το μικρό τετρακίνητο 4x4 δεν βρίσκεται πλέον στα πλάνα της ιαπωνικής φίρμας - όπως επιβεβαιώθηκε επίσημα στο Tokyo Mobility Show 2025.
Η στρατηγική της Suzuki για τα ηλεκτρικά οχήματα είχε παρουσιαστεί στις αρχές του 2023 και προέβλεπε πέντε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030, μεταξύ των οποίων και το νέο e-Vitara, που μόλις κυκλοφόρησε στην ευρωπαϊκή αγορά.
BUY NOW
Παράλληλα, υπήρχε πρόβλεψη για τουλάχιστον ένα ηλεκτρικό μοντέλο προορισμένο αποκλειστικά για την Ινδία, όπου η Maruti-Suzuki εξακολουθεί να κυριαρχεί στις πωλήσεις. Ωστόσο, καθώς η παγκόσμια αγορά δείχνει να επιβραδύνει τον ρυθμό μετάβασης στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Suzuki αναγκάστηκε να αναπροσαρμόσει τα σχέδιά της, ακυρώνοντας ένα από τα ευρωπαϊκά μοντέλα που είχαν αρχικά προγραμματιστεί, καθώς και ένα ακόμη για την ινδική αγορά.
Το ηλεκτρικό Suzuki Jimny ήταν μεταξύ αυτών των θυμάτων. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Toshihiro Suzuki, είχε ήδη παραδεχθεί στα τέλη του 2024 ότι το project ενός Jimny με μπαταρία δεν είναι πλέον βιώσιμο. Οι τεχνικές δυσκολίες στην επίτευξη επαρκούς αυτονομίας και ικανότητας εκτός δρόμου, σε συνδυασμό με την περιορισμένη εμπορική προοπτική ενός τέτοιου οχήματος, οδήγησαν στην ακύρωση του σχεδίου.
Αυτό σημαίνει ότι το υφιστάμενο Jimny θα συνεχίσει την καριέρα του με τον γνώριμο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 λίτρων βενζίνης, χωρίς σημαντικές αλλαγές. Εξακολουθεί να πωλείται σε αγορές όπως η Ιαπωνία, η Ινδία και διάφορες χώρες της Ασίας, όπου οι τοπικοί κανονισμοί το επιτρέπουν. Στην Ευρώπη, ωστόσο, η παρουσία του έχει σταματήσει οριστικά λόγω των περιορισμών εκπομπών CO2 και των νέων προτύπων GSR2, τα οποία το μικρό 4x4 δεν πληροί.
Όσο για το ηλεκτρικό μέλλον της Suzuki, μετά το e-Vitara, η φίρμα εξελίσσει τρεις νέες ηλεκτρικές προτάσεις για την ευρωπαϊκή αγορά: μία για την αστική μικροκινητικότητα, που ενδέχεται να βασιστεί στο πρωτότυπο Vision e-Sky, καθώς και δύο SUV, ένα μικρό και ένα λίγο μεγαλύτερο.
Παράλληλα, η Suzuki δεν προτίθεται να εγκαταλείψει εντελώς τη θερμική τεχνολογία. Τα μικρά βενζινοκίνητα μοντέλα με ήπια υβριδικά συστήματα θα παραμείνουν στη γκάμα, ενώ σχεδιάζεται η αντικατάσταση των Vitara και S-Cross με νέες γενιές. Επιπλέον, η συνεργασία με την Toyota θα συνεχιστεί, με μοντέλα όπως τα Swace και Across να αποτελούν παραδείγματα επιτυχημένου rebadging.
Τέλος, η Suzuki εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για άλλες αγορές εκτός Ευρώπης, όπως η χρήση βιομεθανίου στην Ινδία, χάρη σε επενδύσεις που αξιοποιούν ακόμη και την επεξεργασία ζωικών αποβλήτων. Αντίθετα, CNG και αιθανόλη δεν βρίσκονται προς το παρόν στα πλάνα για την ευρωπαϊκή ήπειρο.