Η Ferrari εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο κατασκευής οβάλ εμβόλων, τα οποία θα μπορούσαν να συντελέσουν θετικά στην σμίκρυνση των κινητήρων, αλλά και να αυξήσουν τη θερμική απόδοσή τους.
Από την αρχή της ιστορίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης, τα έμβολα ήταν στρογγυλά. Το γεγονός το ότι το σχήμα τους παρέμενε κυκλικό τόσα χρόνια, δεν σημαίνει απαραίτητα όταν πρόσφεραν το βέλτιστο αποτέλεσμα. Απλά ήταν πιο απλή και εύκολη η μέθοδος για να δημιουργηθούν με τα μηχανήματα της εποχής. Αν και η τεχνολογία έχει κάνει άλματα προόδου, ο σχεδιασμός τους είναι ακόμα ίδιος.
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ωστόσο έχει καταθέσει από το Μάρτιο του τρέχοντος έτους, αίτηση ευρεσιτεχνίας για πιστόνια που δεν είναι πλέον κυλινδρικά, αλλά οβάλ. Πρωτοπορούν λόγω προσανατολισμού. Η μεγάλη πλευρά του κάθε εμβόλου κοιτάζει κάθετα στον στροφαλοφόρο άξονα, ενώ η μικρή μπορεί να κινείται παράλληλα. Αυτό σημαίνει πως ο κινητήρας γίνεται να φτιαχτεί σημαντικά μικρότερος σε μέγεθος.
BUY NOW
Φανταστείτε την περίπτωση των πολλών κυλίνδρων, όπως είναι οι 12. Ένα τέτοιο μοτέρ έχει τη δυνατότητα να είναι αρκετά συμπιεσμένο, διατηρώντας τον ίδιο κυβισμό. Πιθανώς να βρει εφαρμογή και σε υβριδικές καταστάσεις. Εν τω μεταξύ, τα οφέλη των οβάλ εμβόλων δεν έχουν να κάνουν μόνο με την εξοικονόμηση χώρου, που έτσι κι αλλιώς είναι κέρδος.
Ανάλογα με τον τρόπο κατασκευής τους, ενδεχομένως να έχουν την ικανότητα για βελτιωμένη καύση, χαμηλότερες τριβές και γενικώς καλύτερη απόδοση. Από την άλλη, οι κατασκευαστές έχουν να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα και το κόστος για κάτι τέτοιο, δεδομένου ότι πολλά πράγματα αναμένεται να ανατραπούν. Μένει να δούμε το κατά πόσο η Ferrari σκέπτεται όντως σοβαρά, να υλοποιήσει τη συγκεκριμένη ιδέα σε έναν κινητήρα που θα μπει στην παραγωγή.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ