Η Ferrari παρουσίασε σε ένα μόνο αντίτυπο την εντυπωσιακή SC40, κατά ειδική παραγγελία, που παραπέμπει στην F40 - το τελευταίο αυτοκίνητο που επιβλέφθηκε προσωπικά από τον Enzo Ferrari.
Η SC40 δεν είναι απλώς μια «αναπαραγωγή» του κλασικού μοντέλου των ‘80s, αλλά μια σύγχρονη ερμηνεία με δική της, ξεχωριστή προσωπικότητα. Πρόκειται για ένα και μοναδικό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από το τμήμα Special Projects της Ferrari, αποκλειστικά για έναν ιδιώτη πελάτη.
Σχεδιαστικά, η SC40 αντλεί έντονη έμπνευση από τη F40, υιοθετώντας αιχμηρές γραμμές και μια σχεδόν «βιομηχανική» αισθητική. Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Flavio Manzoni, καθοδήγησε την ομάδα του να δημιουργήσει «μυώδεις, τετράγωνους όγκους» που να αποπνέουν τη σκληροπυρηνική ενέργεια και τον ωμό χαρακτήρα του εμβληματικού προγόνου της.
BUY NOW
Κάτω από το επιθετικό αμάξωμα κρύβεται η τεχνολογία της Ferrari 296 GTB, δηλαδή το πλαίσιο, ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης. Πρόκειται για τον υβριδικό V6 των 3.0 λίτρων με διπλό Turbo, που σε συνεργασία με το ηλεκτρικό σύστημα αποδίδει 819 ίππους, μεταφέροντας τη δύναμη στους πίσω τροχούς. Οι επιδόσεις είναι αντάξιες του ονόματος Ferrari: 0-100 km/h σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα.
Αλλά η SC40 δεν είναι απλώς ένα γρήγορο αυτοκίνητο. Είναι ένα αισθητικό μανιφέστο. Από μακριά, η σιλουέτα της θυμίζει ξεκάθαρα τη F40: το χαμηλό, επιμήκες εμπρός μέρος, η σταθερή πίσω αεροτομή και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στα πλαϊνά αποτίουν φόρο τιμής στο αυθεντικό supercar του 1987.
Ωστόσο, υπάρχουν σαφείς διαφορές. Οι προβολείς, για παράδειγμα, εκτείνονται προς τα κάτω, μέσα στους αεραγωγούς του προφυλακτήρα, ενώ η μάσκα καταλαμβάνει όλο το πλάτος του εμπρός μέρους. Πολλοί ίσως αναρωτηθούν αν η Ferrari έχασε την ευκαιρία να επαναφέρει τα αναδυόμενα φώτα για μια νύχτα νοσταλγίας.
Στο πίσω μέρος, το γνώριμο σχέδιο της αεροτομής επιστρέφει, ενώ ο κινητήρας παραμένει ορατός κάτω από σχισμές από φιμέ Lexan, όπως ακριβώς και στη F40, όπου φαινόταν ο εμβληματικός V8.
Το εσωτερικό κινείται στο ίδιο πνεύμα: το Kevlar, το υλικό που είχε χρησιμοποιηθεί και στη δεκαετία του ’80, επανέρχεται σε διάφορα σημεία -στα μαρσπιέ, στο πάτωμα, πίσω από τα καθίσματα και στην ίδια τη δομή του ταμπλό. Το υπόλοιπο ντύνεται με Alcantara, ενώ το φινίρισμα ολοκληρώνεται με τη μοναδική απόχρωση SC40 White, που δίνει στο αυτοκίνητο μια καθαρή αλλά επιθετική παρουσία.
Όπως σημειώνει η Ferrari, «το όνομα SC40 αποτίει φόρο τιμής στη F40, το θρυλικό supercar που παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 1987. Η SC40 αντλεί από τις κοφτερές γραμμές εκείνου του μοντέλου, συνδυάζοντάς τες με πιο ρευστές επιφάνειες για ένα σύγχρονο, αναγνωρίσιμο αποτέλεσμα».