Η επαναστατική τεχνολογία που αυξάνει την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (Video)

Magna Morphing Surfaces

Με αεροδυναμικά τμήματα που μετασχηματίζονται με την ισχύ της ροής του αέρα, μειώνοντας τις αεροδυναμικές αντιστάσεις του αμαξώματος, η Magna υπόσχεται πολλά χιλιόμετρα παραπάνω με κάθε φόρτιση.

Η Magna εξελίσσει εδώ και χρόνια την «Changing Surfaces Technology», πηγαίνοντας το θέμα της αεροδυναμικής των σύγχρονων, ηλεκτρικών αυτοκινήτων κοντά στα «χωράφια» των ενεργών αεροδυναμικών εξαρτημάτων της Formula 1. Μόνο που εκεί οι πτέρυγες κινούνται ηλεκτρονικά, ενώ στην τεχνολογία της Magna με την ισχύ του αέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και τώρα, η αμερικανική εταιρεία είναι έτοιμη να παρουσιάσει τη νέα της τεχνολογία στην έκθεση ηλεκτρονικών CES του Λας Βέγκας, που ανοίγει τις πύλες της στις 5 Ιανουαρίου του 2023. Πιο συγκεκριμένα, έχει δώσει την ονομασία «Morphing Surfaces» στην τεχνολογία με την οποία συγκεκριμένα πλαστικά μέρη του αμαξώματος του αυτοκινήτου έχουν την ιδιαίτερη δυνατότητα αναμορφοποίησης της επιφάνειάς τους ανάλογα με τις συνθήκες.

Ακούγεται λίγο εξωτικό, να μπορούν να αλλάζουν μορφή, αλλά απλώς τα πλαστικά αυτά εξαρτήματα έχουν την ακριβή ελαστικότητα που χρειάζεται έτσι ώστε να ανοίγουν ή να κλείνουν για τη βελτιστοποίηση της ψύξης και της αεροδυναμικής, όποτε χρειάζεται. Δεν πρόκειται για μια καινούρια ιδέα, καθώς έχουμε ήδη δει κάτι αντίστοιχο στις «ενεργές» γρίλιες ορισμένων κατασκευαστών, αλλά είναι η πρώτη φορά που τη συναντάμε στους αεραγωγούς του ρύγχους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τομέας της αεροδυναμικής του ρύγχους είναι ιδιαίτερα κρίσιμος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η απουσία θερμικού κινητήρα εξανεμίζει την ανάγκη για μεγάλες γρίλιες, και το ρύγχος είναι ενίοτε καλυμμένο για αεροδυναμικούς σκοπούς. Όμως, οι σχεδιαστές πρέπει να εντοπίσουν λύσεις για τα διάφορα άλλα κανάλια ψύξης και τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, και οι κατασκευαστές επενδύουν σημαντικά στο συγκεκριμένο τομέα.

Η Magna είναι αφοσιωμένη αποκλειστικά σε αυτό, και τώρα υποστηρίζει ότι η τεχνολογία «Morphing Surfaces» μπορεί να αφομοιωθεί άρτια και αισθητικά ισορροπημένα στο αμάξωμα και το σχεδιασμό κάθε νέου -κυρίως ηλεκτρικού- αυτοκινήτου.

Η ίδια διεξήγαγε τις δοκιμές της τεχνολογίας σε μια Ford Mustang Mach-E, και υποστήριξε ότι πέτυχε τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης του αυτοκινήτου κατά 10 τοις εκατό - κι έτσι, την αύξηση της αυτονομίας του κατά 5 τοις εκατό. Που σημαίνει κατά περίπου 25 χιλιόμετρα με κάθε φόρτιση, καθόλου άσχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, η αμερικανική εταιρεία υποστήριξε ότι η τεχνολογία «Morphing Surfaces», που έγινε ήδη πραγματικότητα, ανοίγει τον ορίζοντα όσων είναι ρεαλιστικά εφικτά στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων για την αξιοποίηση της ροής του αέρα, αλλά και πέρα από αυτήν - και μέρος των οποίων θα αποκαλύψει στις 5 Ιανουαρίου 2023 στην πόλη του τζόγου στην έρημο της Νεβάδας.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ