Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ;

kinisi-deksia-02

Αν το Ευρωδικαστήριο καταδικάσει τη χώρα μας τότε η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων 5ετίας και των καινούριων απειλούνται με κατάρρευση.

Ριζικά μπορεί να αλλάξει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου σε περίπτωση που το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν δεχθεί τις αιτιολογίες της ελληνικής κυβέρνησης σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, την επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους όπως επίσης και την απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3 ή και παλαιότερες.

Πιο συγκεκριμένα αν το Ευρωδικαστήριο καταδικάσει την Ελλάδα τότε στη χώρα μας θα επιβληθεί ένα υπέρογκο πρόστιμο το οποίο θα διατηρείται μέχρι να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, καταργηθεί το Περιβαλλοντικό Τέλος και βέβαια αρθεί η απαγόρευση εισαγωγής παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αρχικά λοιπόν η Ελλάδα για να γλιτώσει το πρόστιμο θα πρέπει να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα οι διαφορές που θα προκύψουν σε σχέση με τον τωρινό τρόπο υπολογισμού θα είναι πολύ μεγάλες και βέβαια το όφελος για όσους εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (και δη ακριβά) θα είναι πολύ υψηλό.

Από την άλλη μεριά η κατάργηση του Περιβαλλοντικού Τέλους αλλά και η άρση της απαγόρευσης εισαγωγής παλαιών αυτοκινήτων αναμένεται να δημιουργήσει τα πιο πολλά προβλήματα στην αγορά καθώς οι μικροί έμποροι θα σπεύσουν να εισάγουν παλαιότερα μοντέλα που μπορούν να αγοράσουν πολύ φθηνά σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ ενώ οι επιτήδειοι επίσης θα σπεύσουν να ωφεληθούν τα μέγιστα από την εισαγωγή αμφιβόλου ποιότητας παλαιών αυτοκινήτων που θα αποκτούν έναντι πινακίου φακής και θα μεταπωλούν σε ανυποψίαστους καταναλωτές για εγγυημένα μεταχειρισμένα!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι η Ελλάδα να κινδυνεύει να μετατραπεί και πάλι σε «χωματερή» της Ευρώπης καθώς ότι «σαβούρα» πωλείται σε άλλα κράτη μέλη θα καταλήγουν στη χώρα μας.

Κάτι τέτοιο θα επιβαρύνει πάρα πολύ την ατμοσφαιρική ρύπανση και την υγεία των πολιτών αλλά και το κυκλοφοριακό πρόβλημα εξαιτίας των συχνών βλαβών που θα παρουσιάζουν τα παλαιότερα αυτοκίνητα.

Επίσης η εισαγωγή πολύ παλαιών αυτοκινήτων θα επηρεάσει αρνητικά και τα κρατικά έσοδα καθώς ο εκτελωνισμός τους θα αφορά σε λίγες δεκάδες ή εκατοντάδες ευρώ μειώνοντας έτσι κατά πολύ και τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης.

Την ίδια στιγμή η εισαγωγή παλαιών αλλά φθηνών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα «φρενάρει» τις πωλήσεις των σύγχρονων και καθαρών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων 5ετίας όπως επίσης και των καινούριων αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το οικονομικό επιτελείο έχει λίγο χρόνο στη διάθεσή του ώστε να επεξεργαστεί όλα τα πιθανά σενάρια και να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο υπόμνημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ή να αλλάξει ριζικά τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, καταργώντας τόσο το Περιβαλλοντικό Τέλος όσο και την απαγόρευση εισαγωγής παλαιών ΙΧ αλλά με την ταυτόχρονη θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία των ρυπογόνων οχημάτων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ