Ιδιαίτερη τροπή πήρε μια κατά τα άλλα άκρως απολαυστική διαφήμιση που γύρισε μεγάλος κατασκευαστής αυτοκινήτων, καθώς κρίθηκε από τις αρμόδιες αρχές ως ακατάλληλη για προβολή.
Όπως είναι πλέον ευρέως αντιληπτό, ο δημόσιος λόγος διαμορφώνεται ολοένα και περισσότερο από αυστηρά πλαίσια πολιτικής και κοινωνικής ευαισθησίας, τα οποία επεκτείνονται σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας. Από αυτή τη συνθήκη δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί ο κόσμος του αυτοκινήτου, κάτι που αποτυπώθηκε με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο στην περίπτωση διαφήμισης της Toyota που προβλήθηκε στην Αυστραλία.
Συγκεκριμένα, η ιαπωνική εταιρεία αποφάσισε να δημιουργήσει ένα δυναμικό διαφημιστικό σποτ για την προώθηση του GR Yaris, ενός εκρηκτικού μοντέλου με δυναμικές επιδόσεις που χαιρετίζει τη χρυσή εποχή των JDM αυτοκινήτων της δεκαετίας του ’90. Στο βίντεο, το αυτοκίνητο κινείται σε απομονωμένο περιβάλλον, με τον οδηγό να φοράει κράνος ράλι και αγωνιστική στολή και να σταματά σε κατάστημα fast food για να παραγγείλει ένα burger και milkshake.
BUY NOW
Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της παραγγελίας, ο οδηγός επιδίδεται σε μια εκτενή επίδειξη των δυνατοτήτων του GR Yaris σε χωμάτινους δρόμους, προτού επιστρέψει για να παραλάβει το γεύμα του, ολοκληρώνοντας τη σκηνή με ένα εντυπωσιακό άλμα του αυτοκινήτου.
Η συνέχεια του σποτ μεταφέρει τη δράση σε λιμενική τοποθεσία, όπου η βρεγμένη άσφαλτος λειτουργεί ως σκηνικό για αλλεπάλληλες πλαγιολισθήσεις, όπου το σύστημα τετρακίνησης GR-Four βρίσκεται στο επίκεντρο, ενώ ακολουθεί ένα σύντομο ακροβατικό όπου το όχημα κινείται σε δύο τροχούς, με το διαφημιστικό να τελειώνει λίγο πριν το GR πραγματοποιήσει θεαματική στάση δίπλα σε ένα GR86 και ένα GR Corolla.
Οι αρμόδιες αρχές της Αυστραλίας έκριναν ότι το συγκεκριμένο διαφημιστικό είναι επιβλαβές για τη δημόσια ασφάλεια, καθώς προβάλλει πρακτικές που έρχονται σε σαφή αντίθεση με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας της χώρας. Σύμφωνα με την απόφαση, εάν αντίστοιχοι χειρισμοί πραγματοποιούνταν σε δρόμους δημόσιας χρήσης, θα επέσυραν υψηλά πρόστιμα και ποινές φυλάκισης, επομένως δεν δύναται να προωθούνται μέσω τηλεοπτικών καναλίων.
Από την πλευρά της, η Toyota υποστήριξε ότι τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν σε πλήρως ελεγχόμενο και επαγγελματικό περιβάλλον, με τη συμμετοχή έμπειρων οδηγών, τονίζοντας ότι σκοπός της διαφήμισης ήταν αποκλειστικά η ανάδειξη των τεχνικών δυνατοτήτων του μοντέλου και όχι η προώθηση επικίνδυνης οδηγικής συμπεριφοράς.
Παρά τις εξηγήσεις της εταιρείας, οι τηλεοπτικοί σταθμοί που μετέδιδαν το σποτ υποχρεώθηκαν να το αποσύρουν, με αποτέλεσμα να μην προβάλλεται πλέον στην αυστραλιανή τηλεόραση. Το βίντεο, ωστόσο, παραμένει διαθέσιμο στον επίσημο λογαριασμό της Toyota στο YouTube.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν πρόκειται για την πρώτη σύγκρουση της Toyota με τις αυστραλιανές αρχές, καθώς και το 2021 είχε απαγορευτεί διαφήμιση του GR Yaris για λόγους που σχετίζονταν με την προώθηση μη ασφαλούς οδήγησης.
Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ:
Διαβάστε επίσης: