Επίθεση της Dacia: Αυτά είναι τα νέα μοντέλα έως το 2026

Dacia Bigster

Μετά το νέο Duster και το μεγαλύτερο SUV Bigster, το 2024 και 2025 αντίστοιχα, η ρουμανική εταιρεία του ομίλου Renault θα λανσάρει άλλα δύο ολοκαίνουρια μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά.

Το ένα θα είναι Sedan με liftback απόληξη της οροφής -που έχει τον εσωτερικό κωδικό C:Neo στο εργοστάσιο- και το άλλο ένα καινούριο Crossover ίδιου μεγέθους, με υβριδική τεχνολογία και τετρακίνηση. Τα δύο αυτά μοντέλα θα βασίζονται στην πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault και θα έχουν μήκος ελάχιστα μεγαλύτερο των 4,60 μέτρων, που θα τα κατατάσσει στην κατηγορία D.

Ανεπίσημο ψηφιακό σχέδιο της πιθανής εμφάνισης του νέου μεγάλου Sedan της Dacia
Ανεπίσημο ψηφιακό σχέδιο της πιθανής εμφάνισης του νέου μεγάλου Sedan της Dacia
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτά, η γκάμα της Dacia θα διαθέτει σε τρία χρόνια τέσσερα ολοκαίνουρια νέα αυτοκίνητα - καθώς θα προηγηθεί η νέα γενιά του Duster την Άνοιξη του 2024 και το επταθέσιο Bigster το Φθινόπωρο του 2025.

Σχεδιαστικά, τα δύο νέα μοντέλα θα υιοθετήσουν την αισθητική των επερχόμενων Duster και Bigster, με στιβαρό και υπερυψωμένο αμάξωμα και μεγάλους εσωτερικούς χώρους. Στόχος της ρουμανικής εταιρείας είναι να καλύψει το κενό που θα αφήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης καθώς θα προχωρούν στον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους, πάντα παραμένοντας πιστή στο DNA της εξαιρετικής σχέσης αξίας-τιμής.

Ανεπίσημα σχέδια ιδιωτών για τα μελλοντικά Dacia Duster και Bigster
Ανεπίσημα σχέδια ιδιωτών για τα μελλοντικά Dacia Duster και Bigster

Το κενό αυτό που θα καλύψει το «C:Neo» θα περιλαμβάνει αυτοκίνητα όπως το Renault Megane το ομίλου στον οποίο η Dacia ανήκει, καθώς και τα Opel Astra, Ford Focus και Mondeo και το Volkswagen Passat. Τα αυτοκίνητα αυτά θα αποχαιρετήσουν την αγορά τα προσεχή χρόνια, ανοίγοντας το δρόμο για τους ηλεκτρικούς διαδόχους τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό σημαίνει ότι τα δύο μοντέλα του 2026 θα κινούνται από θερμικούς κινητήρες, μαζί με κάποια μορφή υβριδικής υποβοήθησης για να καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro7. Το ίδιο, άλλωστε, θα συμβεί και με το Bigster, που θα έχει μοτέρ βενζίνης με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, και εναλλακτικά την plug-in τεχνολογία E-Tech Hybrid της Renault και εκδόσεις υγραερίου (LPG).

Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις θα συνδυάζονται και με «ηλεκτρικό» σύστημα τετρακίνησης με την τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Στις εκδόσεις αυτές, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, η ισχύς θα φτάνει τους 160 ίππους, και το υβριδικό σύστημα θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Με τα μοντέλα του Segment D το 2026 η γκάμα της Dacia θα ξεκινά από το συμπαγές crossover Sandero και θα φτάνει στα δύο αυτά μεσαία Sedan και SUV, καλύπτοντας όλες τις ενδιάμεσες διαστάσεις. Αν ισχύει ότι το Bigster θα προσφέρεται σε τιμή 19 έως 21 χιλιάδων ευρώ, τότε το «C:Neo» και η SUV παραλλαγή του λογικά θα κοστίζουν περίπου 25 έως 30 χιλιάδες ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα μικρά αυτοκίνητα της γκάμας της ρουμανικής εταιρείας θα παράγονται στο Μαρόκο και τα ενδιάμεσα στη χώρα της εταιρείας, αλλά ακόμα δεν είναι γνωστό που θα κατασκευάζονται τα μεγαλύτερα. Η εταιρεία δεν επιθυμεί να επενδύσει -ακόμα- σε τρίτο εργοστάσιο, αλλά μπορεί να πάρει τη γραμμή παραγωγής που θα αφήσει ελεύθερη το Twingo στο εργοστάσιο της Renault στη Σλοβενία.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ