citroen aposirsi

Ένα κεφάλαιο έκλεισε: Η Audi πούλησε την Italdesign στους Αμερικανούς

Audi Italdesign

Η εταιρεία του Ingolstadt αποφάσισε να αποχωρήσει από τον άμεσο έλεγχο της Italdesign, πουλώντας το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της ιστορικής ιταλικής εταιρείας σχεδίασης στην εταιρεία τεχνολογίας UST με έδρα στην Καλιφόρνια.

Η Italdesign βρισκόταν υπό την «ομπρέλα» του Ομίλου Volkswagen για περισσότερο από μία δεκαετία, αλλά πλέον περνά στα χέρια της αμερικανικής UST - μιας εταιρείας άγνωστης στο ευρύ κοινό, αλλά με έντονη παρουσία στον χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Audi είχε αποκτήσει το 90,1% των μετοχών της Italdesign τον Αύγουστο του 2010 και το υπόλοιπο 9,9% τον Ιούνιο του 2015. Παρά την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου στην UST, ωστόσο, η γερμανική εταιρεία θα διατηρήσει ένα σημαντικό ποσοστό συμμετοχής μέσω της Lamborghini - η οποία ανήκει στον Όμιλο Audi μαζί με τις Bentley, Audi Sport και Ducati.

Η Italdesign ιδρύθηκε το 1968 από τον θρυλικό Giorgetto Giugiaro και υπήρξε υπεύθυνη για τον σχεδιασμό μερικών από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα όλων των εποχών. Στο ενεργητικό της περιλαμβάνονται ιστορικά μοντέλα του Ομίλου Volkswagen, όπως το πρώτο Golf, το Scirocco και το Passat, αλλά και το Audi 80, καθώς και το λιγότερο γνωστό πρωτότυπο Asso di Picche.

Ωστόσο, η επιρροή της ξεπερνά κατά πολύ τα όρια του γερμανικού ομίλου, καθώς από τα σχεδιαστήριά της προέκυψαν αυτοκίνητα όπως το Hyundai Pony, η BMW M1, πολυάριθμα Fiat, Alfa Romeo και Maserati, αλλά και ορισμένα Renault. Στη μακρά λίστα προστίθενται και πιο «εξωτικές» δημιουργίες, όπως τα Hyundai Stellar, Daewoo Lacetti, Hongqi HS5, ακόμη και γεωργικά μηχανήματα Lamborghini.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νέος ιδιοκτήτης, η UST, ιδρύθηκε το 1999 και δραστηριοποιείται στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης, της ανάλυσης δεδομένων, της κυβερνοασφάλειας και του ψηφιακού αυτοματισμού. Σύμφωνα με τα στοιχεία της, απασχολεί περισσότερους από 30.000 εργαζομένους σε πάνω από 30 χώρες και έχει δημιουργήσει αξία άνω του 1 δισ. δολαρίων για περισσότερους από 140 πελάτες. Η εταιρεία δηλώνει ότι θα αναλάβει την επιχειρησιακή ευθύνη της Italdesign, σεβόμενη την ιταλική κληρονομιά, τη σχεδιαστική φιλοσοφία και το ανθρώπινο δυναμικό της.

Στόχος της νέας συνεργασίας είναι ο συνδυασμός της τεχνογνωσίας της UST σε τομείς όπως η μηχανική οχημάτων, το λογισμικό, τα software-defined vehicles και τα ψηφιακά οικοσυστήματα, με τη βαθιά εμπειρία της Italdesign στον σχεδιασμό, την εξέλιξη, την κατασκευή πρωτοτύπων και τη μικρής κλίμακας παραγωγή. Οι δύο πλευρές φιλοδοξούν να προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις, από το αρχικό concept μέχρι την παραγωγή σύγχρονων, πλήρως ψηφιακών οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τελευταίο project της Italdesign υπό τον έλεγχο της Audi ήταν ένα αμιγώς ηλεκτρικό κουπέ 2+2 θέσεων, βασισμένο στην πλατφόρμα MEB+ που προορίζεται για το μελλοντικό VW ID.2. Το EVX Concept, ωστόσο, δεν προοριζόταν ποτέ για παραγωγή και παρουσιάστηκε αποκλειστικά ως ψηφιακό μοντέλο και ολόγραμμα στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο.

Όσο για τον Giorgetto Giugiaro, στα 87 του χρόνια παραμένει ενεργός, έχοντας ιδρύσει από το 2015 το σχεδιαστικό στούντιο GFG Style μαζί με τον γιο του, Fabrizio.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ