Η ασύλληπτη αυτονομία και φόρτιση που υπόσχεται η νέα μπαταρία της Huawei

Huawei EV battery

Η Huawei φαίνεται να ετοιμάζει μια μεγάλη επανάσταση στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, σύμφωνα με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατοχύρωσε για τη νέα της μπαταρία στέρεου τύπου.

Ο κινεζικός κολοσσός της Huawei βρίσκεται από καιρό στον παγκόσμιο τεχνολογικό «πυρετό» της εξέλιξης των μπαταριών στέρεας κατάστασης, οι οποίες αναμένεται προς το τέλος αυτής της δεκαετίας να φέρουν την επανάσταση στην παγκόσμια ηλεκτροκίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε η Huawei στις κινεζικές αρχές, η νέα της solid-state μπαταρία υπόσχεται πλήρη φόρτιση σε μόλις 5 λεπτά και αυτονομία έως και 3.000 χιλιόμετρων με κάθε πλήρη φόρτιση.

Η νέα τεχνολογία της Huawei βασίζεται σε κυψέλες με θειούχα ηλεκτρόδια εμπλουτισμένα με άζωτο, που περιορίζουν τις χημικές αντιδράσεις οι οποίες μειώνουν τον χρόνο ζωής της μπαταρίας. Το αποτέλεσμα είναι ενεργειακός δείκτης 400-500 Wh/kg -περίπου τρεις φορές υψηλότερος από τις τρέχουσες κυψέλες ιόντων-λιθίου.

Θεωρητικά, αυτό σημαίνει ότι ένα μεσαίο οικογενειακό ηλεκτρικό όχημα θα μπορούσε να διανύσει έως και 3.000 km με μία μόνο φόρτιση, αν και αυτή η εκτίμηση βασίζεται στο υπεραισιόδοξο κινεζικό πρότυπο CLTC. Στην πιο ρεαλιστική κλίμακα EPA, αυτό μεταφράζεται περίπου σε 2.090 km, που και πάλι είναι τριπλάσια αυτονομία από οποιοδήποτε σημερινό ηλεκτρικό μοντέλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα από την εντυπωσιακή αυτονομία, η πιο επαναστατική υπόσχεση είναι ο χρόνος φόρτισης. Σύμφωνα με την αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας, το πακέτο μπορεί να φορτιστεί 100% σε πέντε λεπτά - όχι απλώς στο 80%, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες ταχυφορτίσεις σήμερα. Εφόσον αναπτυχθεί η αντίστοιχη υποδομή φόρτισης, αυτό θα καθιστούσε την εμπειρία φόρτισης χρονικά αντίστοιχη με έναν παραδοσιακό ανεφοδιασμό καυσίμου.

Ωστόσο, όπως επισημαίνουν πολλοί ειδικοί, όσο αυξάνεται η χωρητικότητα, τόσο μεγαλώνει και το βάρος και το κόστος της μπαταρίας. Έτσι, πιο ρεαλιστικό και εμπορικά βιώσιμο σενάριο είναι αυτό που ήδη ακολουθούν εταιρείες όπως η Toyota, που επενδύει σε EV με αυτονομία 1.200 km και λογικό μέγεθος και κόστος.

Η αληθινή επανάσταση θα έρθει όταν οι κατασκευαστές μπορέσουν να προσφέρουν μικρότερες, ελαφρύτερες και φθηνότερες μπαταρίες, που θα προσφέρουν αυτονομίες 600-800 km, σε συνδυασμό με ταχυφόρτιση λίγων λεπτών και χαμηλό κόστος παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν επιβεβαιωθούν οι ισχυρισμοί της Huawei, πρόκειται για μια κομβική τεχνολογική εξέλιξη. Αλλά όπως πάντα, η μετάβαση από την πατέντα στο εργοστάσιο δεν είναι πάντα δεδομένη - εξαρτάται από τις δυνατότητες μαζικής παραγωγής, την προσβασιμότητα, την ασφάλεια και τις υποδομές φόρτισης. Αλλά σίγουρα πρόκειται για μία εντυπωσιακή τεχνολογία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ