Το Honda e έφτασε πρόωρα στο τέλος της διαδρομής του

Honda e

Το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Honda αποσύρεται από τις εκθέσεις της εταιρείας στην Ευρώπη, διότι δεν άγγιξε τους προσδοκούμενους στόχους πωλήσεων - ανοίγοντας το δρόμο για τα ηλεκτρικά SUV των Ιαπώνων.

Το Honda e λανσαρίστηκε στην Ευρώπη το 2020 και ήταν στην πράξη ένα εξαιρετικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, με προηγμένη τεχνολογία, σπουδαία ποιότητα, ηλεκτροκινητήρες 136 ή 154 ίππων, με καινοτομίες όπως οι συνολικά πέντε οθόνες σε όλο το πλάτος του ταμπλό και με κάμερες αντί για καθρέπτες, καθώς και με φουτουριστικό στιλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το βασικό του πρόβλημα ήταν πως προσέφερε περιορισμένη -για τα τωρινά δεδομένα- αυτονομία 222 χιλιομέτρων (κατά WLTP) λόγω της μικρής μπαταρίας των 35,5 kWh. Ένα άλλο μειονέκτημα ήταν η ιδιαίτερη υψηλή τιμή του, που ξεπερνούσε κατά πολύ τα όρια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης και στην ουσία το καταδίκασε σε περιορισμένο αριθμό πωλήσεων.

Κατά συνέπεια, τα κεντρικά της Honda στην Ευρώπη έφτασαν στην απόφαση -όπως επιβεβαιώθηκε επίσημα- να αποσύρουν το Honda e από τις εκθέσεις της εταιρείας στην ήπειρό μας, και βεβαίως να μην το αντικαταστήσουν με κάποιο διάδοχό του. Έτσι, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Honda αλλάζει σελίδα μετά από μόλις τρία χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Honda Ευρώπης δεν δημοσιοποίησε τα στοιχεία πωλήσεων του e. Από όσα έχουν γίνει γνωστά από τις αγορές, όπως, το 2022 πουλήθηκαν μόλις 677 αντίτυπά του στη Γερμανία, 128 στη Γαλλία και 371 στην Ιαπωνία. Με τέτοιους αριθμούς πωλήσεων είναι αδύνατον να πετύχει κανείς το στόχο της κερδοφορίας.

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1

Κι όταν γίνεται λόγος για κερδοφορία, το μόνο που μπορεί να κάνει μια εταιρεία στις μέρες μας είναι να στραφεί στα SUV. Αυτό ακριβώς το βήμα έκανε και η Honda με το λανσάρισμα, πριν λίγους μήνες, του ηλεκτρικού της συμπαγούς SUV με το όνομα e:Ny1, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα e:N Architecture F και προσφέρει έως και 412 χιλιόμετρα αυτονομίας χάρη στη -διπλάσιας χωρητικότητας από το Honda e- μπαταρία ιόντων-λιθίου των 68,8 kWh.

Honda Prologue
Honda Prologue
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και υπάρχει και συνέχεια: το δεύτερο ηλεκτρικό SUV της εταιρείας, Prologue, παρουσιάστηκε μόλις πρόσφατα, και αναμένεται στην Ευρώπη το 2025 για να ανταγωνιστεί αυτοκίνητα όπως τα Tesla Model Y, Renault Scenic E-Tech Electric και πολλά άλλα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ