Αττική Οδός: Έτσι θα δοθεί τέλος στο μαρτύριο στον κόμβο της Μεταμόρφωσης -Ποια είναι η λύση της διπλής εξόδου

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναμένεται να καταθέσει πρόταση στην παραχωρησιούχο για δημιουργία δύο διακριτών εξόδων στον κόμβο της Μεταμόρφωσης όπου καταγράφονται καθημερινά καθυστερήσεις.
Ανεπούλωτη πληγή αποτελεί το κυκλοφοριακό στους δρόμους της Αττικής, με τους οδηγούς να υποβάλλονται καθημερινά σε ατελείωτη ταλαιπωρία, σπαταλώντας πολύτιμο χρόνο πίσω από το τιμόνι.
Μεγάλες είναι οι καθυστερήσεις και στην Αττική Οδό, ενώ σε ορισμένα σημεία της, ειδικά της ώρες αιχμής, τα οχήματα κινούνται με ταχύτητες… χελώνας. Στο απροχώρητο -μεταξύ άλλων- έχει φτάσει η κατάσταση στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, όπου η έξοδος προς την Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας έχει εξελιχθεί σε μαρτύριο.
BUY NOW
Όπως φαίνεται το πρόβλημα δεν έχει περάσει απαρατήρητο από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που εξετάζει διάφορα σενάρια για την εξομάλυνση της κατάστασης. Μιλώντας στο Action24, ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος επισήμανε ότι θα υποβληθεί πρόταση προς τον παραχωρησιούχο για την κατασκευή δύο διαφορετικών εξόδων από τα δύο ρεύματα της Αττικής Οδού στον ΠΑΘΕ.

«Στη σύσκεψη με τον Υπουργό, Χρίστο Δήμα, συμφωνήσαμε για την πρόταση στον παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, ώστε να βελτιώσουμε τον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Ειδικά στην έξοδο του ρεύματος από την Ελευσίνα, το πρωί υπάρχουν μεγάλες ουρές φορτηγών τα οποία περιμένουν για να ανέβουν προς τα βόρεια της χώρας, να βγουν δηλαδή στην Αθηνών-Λαμίας. Έχουμε κάνει μία σχετική κυκλοφοριακή μελέτη ώστε να υπάρχουν δύο διακριτές έξοδοι, με απόσταση 150 μέτρων μεταξύ τους, όπως προβλέπεται από τους σχετικούς κανονισμούς, ώστε να βγαίνουν χωριστά όσοι έρχονται από την Ελευσίνα και χωριστά όσοι έρχονται από την περιοχή του αεροδρομίου. Πρόκειται για μια μικρή παρέμβαση αλλά θα φέρει ελάφρυνση της ασφυξίας που δημιουργείται κάθε μέρα», δήλωσε ο κ. Ταχιάος στην τηλεόραση του Action24.
Στον «πάγο» η επέκταση της Λεωφ. Κύμης
Καθοριστική συμβολή στην εξομάλυνση της κατάστασης στον κόμβο της Μεταμόρφωσης θα είχε και το έργο της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη στη Λυκόβρυση.
Το έργο έχει δημοπρατηθεί και έχει ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, αλλά βρίσκεται στον «πάγο», καθώς δεν έχει εξασφαλισθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση, ενώ συνεχίζει να εκκρεμεί -έπειτα από πολλές αναβολές- η εκδίκαση από το Συμβούλειο της Επικρατείας της προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου.
Ο δήμος έχει τονίσει ότι είναι πάγια υπέρ της διάνοιξης, καθώς η ολοκλήρωση αυτού του έργου θα δώσει κυκλοφοριακή ανάσα στους κατοίκους του λεκανοπεδίου, αλλά διεκδικεί η διάνοιξη να γίνει με σκεπαστό το κομμάτι της διαδρομής του νέου δρόμου, που θα διασχίζει το Ηράκλειο, «καθώς η πόλη δεν μπορεί να αντέξει ακόμα μια διχοτόμηση και τα προβλήματα που θα προκαλέσει αυτή στους κατοίκους της».
Το έργο της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης προβλέπει την κατασκευή μιας νέας εξόδου προς την Εθνική Οδό στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλιτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης.