Χάνεις το δίπλωμα για 1 έτος και πληρώνεις πρόστιμο 2.000 ευρώ αν παρκάρεις έτσι – Ποιους κυνηγάει ο νέος ΚΟΚ

Το νέο νομικό πλαίσιο ορίζει αυστηρότατα πρόστιμα και σοβαρές ποινές για τους οδηγούς που προχωρούν σε αυτή την παράβαση.
Με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που τέθηκε σε ισχύ από τον προηγούμενο μήνα, η Πολιτεία δείχνει αποφασισμένη να βάλει τέλος σε κάποιες από τις πιο αντικοινωνικές και επικίνδυνες συμπεριφορές των Ελλήνων οδηγών.
Ανάμεσα στις παραβάσεις που μπαίνουν πλέον στο στόχαστρο του νόμου, ξεχωρίζει μία που προκαλεί –δικαιολογημένα– οργή στην μεγαλύτερη πλειονότητα των Ελλήνων, το παράνομο παρκάρισμα σε θέσεις ΑμεΑ ή μπροστά από ράμπες αναπήρων.
BUY NOW

Οι εικόνες με οχήματα να εμποδίζουν ράμπες διάβασης, να καταλαμβάνουν χώρους στάθμευσης για άτομα με αναπηρία ή να πραγματοποιούν στάση σε αυτούς, υποστηρίζοντας πως θα μείνουν στο σημείο «για λίγο», δυστυχώς παραμένουν συχνές στην ελληνική καθημερινότητα.
Οι εν λόγω συμπεριφορές δεν είναι απλώς παράνομες, αλλά αποτελούν κατάφωρη έλλειψη σεβασμού προς συνανθρώπους μας που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα και δικαιούνται απρόσκοπτη πρόσβαση σε κάθε δημόσιο χώρο.

Ο νέος ΚΟΚ έρχεται να αλλάξει αυτά τα δεδομένα, θεσπίζοντας ιδιαίτερα αυστηρές ποινές για όσους επιμένουν σε αυτή τη νοοτροπία. Πιο συγκεκριμένα, για στάθμευση σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ, οδηγούς τυφλών ή σε ειδικά σημασμένους χώρους στάθμευσης ατόμων με αναπηρία, το πρόστιμο ανέρχεται στα 150 ευρώ, συνοδευόμενο από αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων για 60 ημέρες, ενώ το όχημα απομακρύνεται άμεσα από το σημείο.
Ωστόσο, ο νέος Κώδικας δεν σταματά εκεί. Σε περίπτωση υποτροπής, δηλαδή αν οδηγός επαναλάβει την ίδια παράβαση, οι ποινές γίνονται καταλυτικές. Ειδικότερα, σε δεύτερη παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ και αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 180 ημέρες.

Τέλος, αν υπάρξει τρίτη παράβαση μέσα στην ίδια πενταετία, ο οδηγός τιμωρείται με πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για έναν ολόκληρο χρόνο.
Σημειώνεται πως η αυστηροποίηση των ποινών αποσκοπεί όχι απλώς στην τιμωρία των παραβατών και στην αποτροπή νέων περιστατικών, αλλά και στη διαμόρφωση μιας νέας οδηγικής κουλτούρας, που θα υποστηρίζει τον σεβασμό και την ενσυναίσθηση και θα βελτιώσει σημαντικά την οδηγική εμπειρία όλων των κοινωνικών μονάδων στους ελληνικούς δρόμους.