H Porsche 911 Carrera RS 2.7 έγινε κιόλας 50 ετών

Porsche 911 Carrera RS 2.7 1972

Η πρώτη Porsche 911 που έφερε την αεροδυναμική «επανάσταση» στο εμβληματικό γερμανικό sportscar, η ταχύτερη 911 που υπήρχε το 1972, κλείνει φέτος μισό αιώνα ζωής.

Εισάγοντας στις εκδόσεις παραγωγής το εμπρός splitter και την πίσω πτέρυγα, που θα εξελίσσονταν τόσο πολύ τις επόμενες δεκαετίες στις γενεές της 911 που θα ακολουθούσαν, η Porsche 911 Carrera RS 2.7 ήταν η πιο ισχυρή έκδοση που θα μπορούσε να αγοράσει και να κυκλοφορήσει κανείς στο δρόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, διέθετε τον επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα 2.7 λίτρων, που απέδιδε -με ψεκασμό- 207 ίππους και 255 Nm ροπής. Έτσι, ήταν στα 1972 το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που κατέβαζε το χρόνο της επιτάχυνσης για το σπριντ των 0-100 km/h κάτω από τα 6 δευτερόλεπτα. Η έκδοση Touring χρειαζόταν λίγα δέκατα του δευτερολέπτου παραπάνω.

Πέραν των δύο πτερυγών, στο ρύγχος και την ουρά, οι προφυλακτήρες ήταν επίσης πιο ογκώδεις και συνέβαλλαν κι αυτοί σημαντικά στην αεροδυναμική μελέτη. Άλλες καινοτομίες της 911 Carrera RS 2.7 ήταν τα λεπτότερα και ελαφρύτερα υλικά σε ορισμένες επιφάνειες του αμαξώματος και στα παράθυρα, καθώς και η βελτίωση της ηχομόνωσης στην καμπίνα επιβατών.

Η 911 Carrera RS 2.7 προσφερόταν από την εταιρεία της Στουτγάρδης σε δύο διαφορετικές εκδόσεις: η Sport ήταν σπαρτιάτικη και όσο το δυνατόν ελαφρύτερη, και κατά συνέπεια δεν διέθετε πίσω καθίσματα, πατάκια, υποβραχιόνια, και ούτε καν ρολόι. Η έκδοση Touring τα είχε όλα αυτά, συν κάποιες ακόμα ανέσεις, αλλά το πλήρωνε με την πρόσθεση 115 κιλών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, για πρώτη φορά η Porsche προσέφερε στους αγοραστές της 911 την επιλογή ανάμεσα σε διαφορετικά μεγέθη ζαντών και διαστάσεις ελαστικών. Η βασική έκδοση είχε τροχούς 15 ιντσών και ελαστικά διάστασης 185/70 εμπρός και 215/60 πίσω.

Η πρώτη αυτή Porsche 911 Carrera RS 2.7 ήταν εξαιρετικά σπάνια. Ο αρχικός προγραμματισμός της γερμανικής εταιρείας ήταν να κατασκευάσει μόνο 500 αντίτυπα - όσα αρκούσαν, δηλαδή, για την ομολογκασιόν της αγωνιστικής 911 των γερμανικών αγώνων Τουρισμού, της κατηγορίας Group 4 Special GT.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, εντέλει το εμπορικό ενδιαφέρον για το αυτοκίνητο ώθησε στην αύξηση της παραγωγής στα 1.508 αντίτυπα. Η πλειοψηφία αυτών (τα 1.308) ήταν της έκδοσης Touring, με περισσότερες ανέσεις, ενώ τα 200 ήταν της έκδοσης Sport. Άλλα 55 αντίτυπα μετατράπηκαν σε αγωνιστικά, ενώ τα 17 που απέμεναν χρησιμοποιήθηκαν ως μοντέλα επίδεξης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γιορτάζοντας τα 50 χρόνια της ιστορίας της εμβληματικής 911 Carrera RS 2.7, η Porsche θα εγκαινιάσει στις 20 Σεπτεμβρίου έναν ειδικό, αφιερωμένο σε εκείνη, αποκλειστικό χώρο στο Porsche Museum του Zuffenhausen.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ