
Στα χέρια των κλεφτών, ακόμα και ένα απλό Bluetooth ηχείο μπορεί να μεταμορφωθεί σε «ανοιχτήρι» αυτοκινήτων.
Η εφευρετικότητα των κλεφτών αυτοκινήτων φαίνεται να μην έχει όρια, με τους επιτήδειους να βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους για να παρακάμπτουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας που ενσωματώνουν οι εταιρείες στα μοντέλα τους. Μετά το «κόλπο της βαλίτσας», το «Gameboy» και το «Nokia 3310», βρήκαν έναν νέο τρόπο να ξεγελάσουν τα ηλεκτρονικά.
«Όπλο» τους αυτή τη φορά είναι ένα απλό φορητό ηχείο που μπορεί να αγοράσει ο καθένας. Φυσικά, έχει τροποποιηθεί κατάλληλα ώστε να παρακάμπτει τα συστήματα ασφαλείας και να βάζει μπροστά τον κινητήρα σε δευτερόλεπτα, κρύβοντας ουσιαστικά μέσα του έναν μικροϋπολογιστή.
BUY NOW

Η τεχνική αυτή βασίζεται στο δίκτυο CAN bus (Controller Area Network), το «νευρικό σύστημα» κάθε σύγχρονου αυτοκινήτου που συνδέει μεταξύ τους τις ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου (ECU). Ο κλέφτης αποκτά πρόσβαση στα καλώδια κοντά στους προβολείς ή σε άλλα ευάλωτα σημεία του αμαξώματος και συνδέει εκεί το πειραγμένο «ηχείο».
Το ενσωματωμένο κύκλωμα στέλνει ψεύτικα σήματα, «ξεγελώντας» τον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να ξεκλειδώνει και να παίρνει μπροστά χωρίς το πραγματικό κλειδί. Σε αντίθεση, λοιπόν, με την κλασική μέθοδο «relay» που ενισχύει το σήμα του κλειδιού, εδώ οι επιτήδειοι παρακάμπτουν εντελώς το σύστημα keyless.
Στη Μεγάλη Βρετανία έχουν καταγραφεί αρκετές περιπτώσεις κλοπών αυτοκινήτων, μεταξύ αυτών και του ειδικού κυβερνοασφάλειας Ian Tabor, ο οποίος κι αποκάλυψε την συγκεκριμένη τεχνική, βρίσκοντας τα «κενά ασφαλείας» στα αυτοκίνητα. Στην πλειοψηφία η «δουλειά» γινόταν σε δυο μέρες.

Οι δράστες αρχικά αφαιρούσαν ή έσπαγαν τον προφυλακτήρα ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στην καλωδίωση του φαναριού. Αν ο ιδιοκτήτης δεν επισκεύαζε άμεσα τη ζημιά, οι κλέφτες επέστρεφαν και ολοκλήρωναν την κλοπή με το «ηχείο».
Το σημαντικό είναι ότι η μέθοδος αυτή δεν αφορά αποκλειστικά μόνο μια μάρκα. Σύμφωνα με ειδικούς, τα Land Rover είναι ευάλωτα στις πίσω πόρτες, όπου οι κλέφτες ανοίγουν τρύπες στο κάτω μέρος για να αποκτήσουν πρόσβαση στην καλωδίωση του οχήματος, ενώ σε αλλά μοντέλα το «κλειδί» για τους κλέφτες βρίσκεται στο εμπρός ραντάρ. Με άλλα λόγια, κάθε μάρκα έχει το δικό της αδύναμο σημείο και οι οργανωμένες σπείρες το γνωρίζουν καλά.

Η προστασία από αυτή την τεχνική δεν είναι εύκολη, αφού το να κλείσει κανείς τη «τρύπα» στην ασφάλεια απαιτεί γνώσεις κυβερνοασφάλειας, προγραμματισμού και κρυπτογραφίας που ξεπερνούν τις δυνατότητες του μέσου οδηγού. Οι ειδικοί συστήνουν πρακτικά μέτρα όπως στάθμευση σε κλειστό γκαράζ, τακτικό έλεγχο του αμαξώματος, ιδίως αν παρατηρηθούν γρατζουνιές ή σπασίματα κοντά στους προβολείς, και χρήση πρόσθετων λύσεων, όπως κλειδαριές τιμονιού.