Το μυθικό εργοστάσιο του Sindelfingen έφτασε τις 22 εκατομμύρια Mercedes

Mercedes EQS Sindelfingen

Το υπεραιωνόβιο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο γερμανικό Νότο έφτασε στο ασύλληπτο επίτευγμα των 22 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, από το 1919 μέχρι σήμερα.

Το Sindelfingen άνοιξε τις πύλες του το 1915, και από το 1919 -με την επανεκκίνηση της παραγωγής έπειτα από τον β' παγκόσμιο πόλεμο- κατασκευαζόταν εκεί οι πολυτελέστερες και μεγαλύτερες από όλες τις Mercedes. Εν έτει 2023, το αυτοκίνητο με τον αριθμό 22.000.000 ήταν μια κατακόκκινη ηλεκτρική λιμουζίνα EQS 580 4Matic.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα πρώτα τέσσερα χρόνια του, το γερμανικό εργοστάσιο παρήγαγε αεροσκάφη με κινητήρες της Mercedes. Μάλιστα, το πρώτο από τα κτήρια συναρμολόγησης αεροσκαφών στέκει ακόμη μέχρι σήμερα. Όμως, μετά και από τη λήξη του α' παγκοσμίου πολέμου, το 1919 μετασχηματίστηκε σε εργοστάσιο αυτοκινήτων της Daimler-Motor-Gesellschaft (DMG), και το πρώτο από αυτά ήταν μια Mercedes-Knight 16/45. Παράλληλα, μεταφέρθηκε εκεί -από το Unterturkheim στο Sindelfingen- το τμήμα αμαξωμάτων της εταιρείας.

Η ανοιχτή Mercedes 15/70/100 hp, μια από τις πρώτες Mercedes τουρισμού, κατασκευασμένη το 1924
Η ανοιχτή Mercedes 15/70/100 hp, μια από τις πρώτες Mercedes τουρισμού, κατασκευασμένη το 1924

Τις δύο επόμενες δεκαετίες, του 1920 και '30, η παραγωγή του εργοστασίου αυξήθηκε κατακόρυφα. Η γραμμή παραγωγής εκσυγχρονίστηκε -χάρη στην εμπειρία που απέκτησε ο Wilhelm Friedle από το ταξίδι του στην Αμερική και στις γραμμές της Ford Motor Company- και ξεκίνησε η μαζική παραγωγή των περίφημων αμαξωμάτων «Sindelfingen bodies» για τις πιο σπορ Mercedes.

Το σασί της Mercedes 15/70/100 hp, που κατασκευαζόταν στο Sindelfingen
Το σασί της Mercedes 15/70/100 hp, που κατασκευαζόταν στο Sindelfingen
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ραγδαία ανάπτυξη του Sindelfingen, ωστόσο, ξεκίνησε τη δεκαετία του 1950. Το 1952 πέρασε τις πύλες του εργοστασίου το 100.000ό μεταπολεμικό επιβατικό αυτοκίνητο της γερμανικής εταιρείας, μία Mercedes-Benz 170 S. Στο Sindelfingen, επίσης, άρχισε να παράγεται το 1954 η 300 SL και το 1955 η 190 SL, ενώ το 1959 ξεκίνησαν να γίνονται συστηματικά δοκιμές πρόσκρουσης για την ασφάλεια των αυτοκινήτων.

Αεροφωτογραφία του Sindelfingen το 1918
Αεροφωτογραφία του Sindelfingen το 1918

Η επιτυχία ήταν τέτοια που μόνο το 1966 το εργοστάσιο παρήγαγε 200 χιλιάδες αυτοκίνητα, διπλάσια από όσα είχε κατασκευάσει την περίοδο 1946-'52. Ήδη από το 1962 το Sindelfingen γιόρτασε το εκατομμυριοστό του αυτοκίνητο - μια Mercedes-Benz 220 SE «tail fin», ενώ το '69 έσπασε το φράγμα της παραγωγής χιλίων αυτοκινήτων την ημέρα.

Πρώτα μεταπολεμικά χρόνια: η γραμμή παραγωγής του εργοστασίου εν έτει 1951
Πρώτα μεταπολεμικά χρόνια: η γραμμή παραγωγής του εργοστασίου εν έτει 1951
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 1972 ήταν μια σημαντική χρονιά για το εργοστάσιο, καθώς τοποθετήθηκε εκεί η πρώτη αυτόματη γραμμή παραγωγής για τη μεταφορά των αμαξωμάτων, και επίσης ξεκίνησε η παραγωγής ενός νέου πολυτελούς μοντέλου, μιας λιμουζίνας που έμελλε να καθιερωθεί τις επόμενες δεκαετίες με την ονομασία S-Class.

Το κεντρικό εργοστάσιο του Sindelfingen, όπως ήταν το 1951
Το κεντρικό εργοστάσιο του Sindelfingen, όπως ήταν το 1951

Τέσσερα χρόνια αργότερα, το Sindelfingen έφτασε να παράγει 430.000 αυτοκίνητα το χρόνο. Έκτοτε, το εργοστάσιο εμπλουτιστηκε με πολλά νέα τμήματα τεχνολογικής έρευνας και εξέλιξης της Mercedes-Benz, καθώς και σχεδιασμού, ενώ το 2002 δημιουργήθηκε εκεί το Centre of Excellence για την εξέλιξη των Maybach και SLR McLaren.

 Πολυτελείς λιμουζίνες της Mercedes-Benz πριν την έλευση της S-Class, βγαίνουν από το Sindelfingen (1971)
Πολυτελείς λιμουζίνες της Mercedes-Benz πριν την έλευση της S-Class, βγαίνουν από το Sindelfingen (1971)
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα 100ά του γενέθλια, το 2015, το Sindelfingen έφτασε να διαθέτει 37.000 εργαζόμενους, και την ίδια χρονιά κατασκεύασε το 20ό εκατομμυριοστό αυτοκίνητο - μία S 500 e Plug-in Hybrid. Το 2021 μπήκε στη γραμμή παραγωγής του η ηλεκτρική EQS, ενώ παράλληλα παράγονται εκεί σήμερα αναρίθμητες πολυτελείς Mercedes: από την S-Class και τη Mercedes-Maybach S, μέχρι τις E-Class, GLC, CLS και την AMG GT-4-door.

Sindelfingen 1973
Sindelfingen 1973

Η παραγωγή τόσων διαφορετικών μοντέλων δείχνει την ελαστικότητα που έχει η γραμμή παραγωγής να εισάγει εντελώς διαφορετικές πλατφόρμες, αρχιτεκτονικές και μονάδες ισχύος, και αυτό είναι αναμφίβολα ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα της Mercedes στο μυθικό, πλέον, εργοστάσιο του Sindelfingen.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ