citroen aposirsi

Γιατί προειδοποιεί την Κομισιόν το «αφεντικό» της Stellantis;

stellantis factory

Ο Antonio Filosa επισημαίνει ότι η Ευρώπη είναι η μόνη περιοχή που δεν έχει ακόμη ανακάμψει στα επίπεδα της αγοράς πριν από την πανδημία.

Ο Antonio Filosa, Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, μίλησε πρόσφατα ενώπιον της ANFIA, της ιταλικής ένωσης εταιρειών εφοδιαστικής αλυσίδας αυτοκινήτων. Το Ιταλικό στέλεχος άδραξε την ευκαιρία να περιγράψει τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος και τα επείγοντα μέτρα που απαιτούνται για τη διατήρηση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αυτό που βιώνουμε σήμερα δεν είναι πλέον μια απλή εξέλιξη, αλλά ένας πραγματικός μετασχηματισμός που επαναπροσδιορίζει τα θεμέλια της βιομηχανίας μας», δήλωσε ο Antonio Filosa. Σύμφωνα με αυτόν, η γεωπολιτική είναι πλέον ένας καθοριστικός εσωτερικός παράγοντας στις επενδυτικές στρατηγικές των κατασκευαστών. Το παράδειγμα των αμερικανικών δασμών καταδεικνύει αυτή την τάση: «Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν τροποποιήσει ρεαλιστικά τους κανονισμούς τους για να μεταφέρουν τις επενδύσεις και την παραγωγή».

Η Stellantis επωφελείται από ένα στρατηγικό πλεονέκτημα χάρη στη σημαντική παραγωγική της ικανότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες, σε αντίθεση με την Ευρώπη όπου «οι υπερβολικά περιοριστικοί κανονισμοί και η πολύ ισχυρή εξάρτηση από μη ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού» εμποδίζουν την ανταγωνιστικότητα.

Μια φθίνουσα ευρωπαϊκή αγορά

Ο Filosa επισημαίνει ότι η Ευρώπη είναι η μόνη περιοχή που δεν έχει ακόμη ανακάμψει στα επίπεδα της αγοράς πριν από την πανδημία: «Από 20 εκατομμύρια μονάδες το 2019 πέσαμε σε 17 εκατομμύρια το 2024 και οι προβλέψεις για το 2025 επιβεβαιώνουν αυτή την τάση». Μάλιστα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis δημιουργεί μια άμεση σύνδεση μεταξύ αυτής της μείωσης των πωλήσεων με τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 που έθεσε η Πράσινη Συμφωνία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Stellantis, είναι επείγον να ανοίξει ο δρόμος για την τεχνολογική ουδετερότητα: «Ας δώσουμε πίσω στους καταναλωτές την ελευθερία να επιλέξουν το αυτοκίνητο που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους». Υποστηρίζει «ευέλικτους, ρεαλιστικούς και προοδευτικούς» στόχους απαλλαγής από τον άνθρακα, προσαρμοσμένους στα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των επιβατικών αυτοκινήτων και των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.

Ανανέωση του στόλου και παραγωγή στην Ευρώπη

Με 150 εκατομμύρια αυτοκίνητα άνω των 10 ετών να κυκλοφορούν ακόμη στους δρόμους της Ευρώπης, o Filosa ζητά μέτρα για την επιτάχυνση της ανανέωσης του στόλου και την υποστήριξη της παραγωγής μικρών, οικονομικά προσιτών ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων. Τονίζει επίσης την ανάγκη για έναν μηχανισμό κινήτρων για την ανάπτυξη στρατηγικών οχημάτων και εξαρτημάτων «Made in Europe».

Τέλος, ο Antonio Filosa προειδοποιεί για την έλλειψη ανταγωνιστικότητας της Ιταλίας: «Πρέπει να αντιμετωπίσουμε επειγόντως αυτό το έλλειμμα μέσω στρατηγικών δράσεων σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, με επίκεντρο το ενεργειακό κόστος, το κόστος εργασίας και την αλυσίδα εφοδιασμού».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ