Γιατί η Toyota θα κυριαρχήσει και στα αμιγώς ηλεκτρικά

Toyota ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίες στέρεου τύπου 2022

Σε όγκο πωλήσεων η Toyota είναι ο no.1 κατασκευαστής παγκοσμίως και από ό,τι φαίνεται θέλει να παραμείνει σε αυτή τη θέση και στην αμιγώς ηλεκτρική εποχή.

Ως πρωτοπόρος στα υβριδικά, με πωλήσεις που μετριούνται σε εκατομμύρια αυτοκίνητα τα τελευταία 25 χρόνια, η Toyota έχει δείξει έμπρακτα την υποστήριξή της στον εξηλεκτρισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αν και ομολογουμένως άργησε σχετικά να «αγκαλιάσει» τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ο ιαπωνικός κολοσσός δείχνει εμμέσως πλην σαφώς ότι έχει στρατηγικό πλάνο για να παραμείνει στην κορυφαία θέση των πωλήσεων σε όλο τον κόσμο και στο αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον των τεσσάρων τροχών.

Το πρώτο σαφές σημάδι της Toyota που υποστηρίζει το παραπάνω είναι αναμφίβολα η ολομέτωπη επίθεση που πραγματοποίησε στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς όταν και παρουσίασε μια ολόκληρη γκάμα από αμιγώς ηλεκτρικά concepts. Δεκαέξι στο σύνολο τους, τα ηλεκτρικά πρωτότυπα της Toyota δείχνουν να μην απέχουν πολύ από την γραμμή παραγωγής με κάθε ένα από αυτά να θέλει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία που θα ανήκει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μην ξεχνάμε επίσης ότι η αρχή έχει γίνει ήδη με το πρώτο ηλεκτρικό στην ιστορία της Toyota, το bZ4x να είναι ήδη διαθέσιμο για πώληση σε αρκετές αγορές σε όλο τον κόσμο και σύντομα θα είναι και στη χώρα μας.

Το δεύτερο στοιχείο που δείχνει ότι οι Ιάπωνες έχουν εστιάσει από τώρα στο ηλεκτρικό μέλλον τους είναι οι εξελίξεις στον τομέα των μπαταριών και συγκεκριμένα στις επόμενης γενιάς μπαταρίες που προορίζονται και για αυτοκίνητα τις οποίες και γνωρίζουμε ως μπαταρίες στέρεου τύπου.

Οι εν λόγω μπαταρίες που αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους στην παραγωγή το 2025 αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα ακόμη περισσότερο υπέρ των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων καθώς θα έχουν χαμηλότερο κόστος παραγωγής, θα φορτίζουν πιο γρήγορα από τις υπάρχουν, θα είναι ελαφρύτερες και θα προσφέρουν στο ίδιο μέγεθος με τις σημερινές σαφώς μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν υπάρχει ένα μέγεθος που να δείχνει την εμπλοκή, τις επενδύσεις σε έρευνα, αλλά και την πρόοδο ενός κατασκευαστή στην εξέλιξη μιας νέας τεχνολογίας, τότε αυτό κάλλιστα θα μπορούσε να είναι και ο αριθμός των σχετικών πατεντών που έχει κατοχυρώσει. Για τις μπαταρίες στέρεου τύπου οι Ιάπωνες βρίσκονται μακράν στην πρώτη θέση του σχετικού πίνακα έχοντας συνολικά στο όνομα τους 1.331 πατέντες στην Ιαπωνία. Πολύ πιο πίσω, στη δεύτερη θέση, βρίσκεται η Panasonic με μόλις 445 πατέντες ενώ ακόμη πιο πίσω, στο τρίτο «σκαλί του βάθρου» βρίσκεται η επίσης ιαπωνική Idemitsu Kosan με 272 πατέντες.

Με δεδομένο ότι η Panasonic αποτελεί συνέταιρο της Toyota στην εξέλιξη μπαταριών για τα ηλεκτρικά της (οι δύο εταιρείες θα κατασκευάσουν από κοινού εργοστάσιο για την παραγωγή τους) οι Ιάπωνες φαίνεται να βρίσκονται σε ηγετική θέση, ενώ την περίοδο 2014-2018 είχαν κατοχυρώσει τον μεγαλύτερο αριθμό πατεντών για solid state μπαταρίες, σύμφωνα με αναφορά του Ευρωπαϊκού Γραφείου Κατοχύρωσης.

Να σημειωθεί τέλος πως οι Ιάπωνες ασχολούνται με την επόμενης γενιάς μπαταρία εδώ και μία δεκαετία, έχουν επενδύσει αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ δοκιμάζουν ήδη σε πραγματικές συνθήκες τις μπαταρίες στέρεου τύπου, κάτι που ξεκίνησαν να κάνουν από το 2021.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ