
Οι εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ και δίκυκλων χαρακτηρίζουν το ψηφιακό πελατολόγιο άδικο και πρακτικά ανεφάρμοστο μέτρο.
Κινητοποίηση πραγματοποίησαν σήμερα οι ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων μοτοσυκλετών κι αυτοκινήτων πραγματοποιώντας συμβολική κατάληψη στην ΔΟΥ Νάξου σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου.
Ανάλογες κινητοποιήσεις πραγματοποιήθηκαν σε όλη την Ελλάδα όπως σε Κρήτη, Κω, Σαντορίνη, Μύκονο, Μήλο, Κέρκυρα, Ζάκυνθο καθώς οι επιχειρηματίες διαμαρτύρονται για την εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου το οποίο χαρακτηρίζουν ως «άδικο και πρακτικά ανεφάρμοστο μέτρο» που όμως αναμένεται να εφαρμοστεί υποχρεωτικά από την 1η Ιουλίου 2025.
BUY NOW

Ο Κώστας Φάρκωνας πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Ιδιοκτητών και Εκμισθωτών Ενοικιαζόμενων Μοτοποδήλατων και Μοτοσυκλετών Ελλάδος μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN εξηγώντας γιατί οι καταφεύγουν σε κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας οι ιδιοκτήτες λόγω του ψηφιακού πελατολογίου και γιατί αυτό πρακτικά είναι ανεφάρμοστο, προσφέροντας μόνο ταλαιπωρία: «Σκοπός της σημερινής συμβολικής κινητοποίησης, η από πλευράς του κλάδου μας έκφραση των ενστάσεων σχετικά με την λειτουργία του ψηφιακού πελατολογίου.
Αντιλαμβανόμαστε πως σκοπός της πλατφόρμας, που από 1η Ιουλίου θα υποχρεούμαστε όλοι να διατηρούμε, είναι η πάταξη της φοροδιαφυγής σε συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια κ.λπ.
Δεν θεωρούμε δίκαιη την υπαγωγή μας στο ίδιο καθεστώς, αφενός γιατί το σύνολο των επιχειρήσεων μας είναι ήδη διασυνδεδεμένο με την ΑΑΔΕ (pos με ταμειακές μηχανές και αυτές με την σειρά τους με την ΑΑΔΕ), αφετέρου είναι διαφορετική η διαχείριση 5 οχημάτων την εβδομάδα (που ένα συνεργείο εξυπηρετεί) με τις εκατοντάδες οχημάτων που ένα γραφείο ενοικίασης διακινεί ανά ημέρα.

Βρίσκουμε αδύνατη την πρακτική του εφαρμογή καθώς είναι εξαιρετικά πολύπλοκη, χρονοβόρα και μη διαχειρίσιμη ειδικά στον κλάδο μας, όπου η παροχή των υπηρεσιών μας γίνεται σε μεγάλο βαθμό μακριά από την φυσική μας έδρα (παραδόσεις οχημάτων σε καταλύματα παντός τύπου, αεροδρόμια, λιμάνια κτλ).
Πιστεύουμε πως το σύστημα θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στον κλάδο και θα λειτουργούμε ουσιαστικά σε ένα σκιώδες περιβάλλον, μη μπορώντας να είμαστε νόμιμοι καθώς η ίδια η πλατφόρμα δεν συνεργάζεται με τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης που διαθέτουμε ήδη. Αρκετοί συνάδελφοι προσλαμβάνουν αλλοδαπούς για την στελέχωση των επιχειρήσεών τους και η πλατφόρμα δεν είναι φιλική για την επεξεργασία της από αλλοδαπούς.
Η πλατφόρμα είναι πρόχειρα σχεδιασμένη και απαιτεί άχρηστες για την ΑΑΔΕ πληροφορίες, όπως για παράδειγμα το ΑΦΜ του πελάτη. Το 95% των πελατών μας είναι αλλοδαποί επισκέπτες της χώρας, ποιο το νόημα καταγραφής ΑΦΜ πολιτών ξένων χωρών, ακόμα και πολιτών εκτός της ΕΕ; Πως θα γίνεται η καταχώρηση χωρίς τα εν λόγω στοιχεία;
Η εκάστοτε καταχώρηση στην εν λόγω πλατφόρμα απαιτεί από μέρους μας πάρα πολύ χρόνο ανά πελάτη, είναι όπως καταλαβαίνετε αδύνατο να μπορέσουμε να είμαστε ενήμεροι στην εν λόγω υπηρεσία, ο όγκος της καθημερινής μας δραστηριότητας δυστυχώς δεν επιτρέπει την ενημέρωση μιας τόσο πολύπλοκης και χρονοβόρας πλατφόρμας σε πραγματικό χρόνο.

Η φύση της δραστηριότητας μας, απαιτεί από μέρους μας συνεχείς ελέγχους σωστής λειτουργίας των οχημάτων μας. Για κάθε τέτοιο έλεγχο, θα πρέπει να γίνεται από το προσωπικό μας καταχώρηση κίνησης οχήματος. Σε περίπτωση μηχανικής βλάβης ενός οχήματος, υποχρεούμεθα να παρέχουμε στον εκάστοτε πελάτη, όχημα αντικατάστασης (θα χρειαστεί καταχώρηση, δίχως να υπάρχει αντίστοιχο παραστατικό). Πως θα λειτουργήσουν όλα αυτά;
Δεν έχει γίνει ουδεμία πρόβλεψη για τους συναδέλφους που έχουν προς εκμετάλλευση οχήματα υπό το καθεστώς της επινοικίασης. Ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα μπορεί να το δηλώσει στην πλατφόρμα αλλά αυτός που ουσιαστικά το εκμεταλλεύεται θα εκδίδει αποδείξεις οι οποίες δεν θα μπορούν να καταχωρηθούν (αριθμός κυκλοφορίας που δεν θα αντιστοιχεί στο ΑΦΜ που έκδωσε την απόδειξη).
Μεγάλο ποσοστό πελατών, επιθυμούν την πληρωμή στο τέλος της μίσθωσης. Ως επιχειρηματίες που παρέχουμε υπηρεσίες, υποχρεούμαστε από τον νόμο να εκδίδουμε αποδείξεις την στιγμή της πληρωμής. Πως θα κάνουμε καταχώρηση στην πλατφόρμα δίχως να έχουμε εκδώσει παραστατικό; Επίσης δεν υπάρχει πρόβλεψη σε περίπτωση επιστροφής του οχήματος και αποζημίωσης του πελάτη (μερική ή ολική επιστροφή του συμφωνηθέντος μισθώματος). Πως θα ενημερώνεται το ψηφιακό πελατολόγιο σε αυτές τις περιπτώσεις;

'Ολα τα ανωτέρω , αποδεικνύουν πως το Ψηφιακό Πελατολόγιο είναι μη εφαρμόσιμο σε αυτή του την μορφή για τον κλάδο μας. Ο χρόνος ανακοίνωσης και η υποχρέωση για εφαρμογή του, από 01/07/25 είναι εντελώς λάθος καθώς τα καταστήματα μας είναι ήδη ανοιχτά, η καθολική αλλαγή του τρόπου λειτουργίας των καταστημάτων μας δεν μπορεί να γίνει σε 2 μήνες. Ζητούμε την εξαίρεσή μας από το μέτρο για την φετινή σεζόν και μέχρι οι εμπλεκόμενες πλευρές να έρθουν σε διαβούλευση για την δημιουργία ενός σωστού ελεγκτικού εργαλείου. Οι ανάγκες των επιχειρήσεών μας απαιτούν ταχύτητα, αποτελεσματικότητα και κυρίως ευλεξία και το Ψηφιακό Πελατολόγιο στην τωρινή του μορφή αποτελεί ταφόπλακα στα ανωτέρω.
'Εχουμε ως κλάδος στηρίξει την κυβέρνηση και έχουμε μέχρι στιγμής αποδεδειγμένα άριστη συνεργασία. Το νέο μέτρο θα καταφέρει μόνο να προσθέσει πολυπλοκότητα και χάος στο ήδη δύσκολο περιβάλλον που καλούμαστε να δραστηριοποιηθούμε. Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας για την αποφυγή αυτής της αδικίας.»
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ