Για ποιες μάρκες δεν θα τελειώσει το diesel και η βενζίνη;

εκπομπές ρύπων

Παράταση στην πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα δοθεί σε ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, δίνοντας τους λίγο χρόνο παραπάνω ώστε να εναρμονιστούν με τα νέα δεδομένα που φέρνει το τέλος του diesel και της βενζίνης.

Τα λοίσθιά τους πνέουν οι κινητήρες βενζίνης και diesel, μιας και την περασμένη Τετάρτη, 29/6, οι Υπουργοί Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκριναν την απαγόρευση πώλησης καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Πρόκειται για μια ιστορική απόφαση που σηματοδοτεί τα εγκαίνια μια νέας εποχής, και ωθεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και εναλλακτικών καυσίμων.

Η απαγκίστρωση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης αφορά τη συντριπτική πλειονότητα των κατασκευαστών, αν και υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις. Ειδικότερα, στις εταιρείες που πωλούν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα ή 22.000 ελαφρά επαγγελματικά στην Ευρώπη θα δοθεί μονοετής αναβολή στον τερματισμό πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό σημαίνει ότι η εμπορική διάθεση των βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων τετράτροχων προϊόντων τους θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2035, όπως επιβεβαίωσε και η υπουργός Ενέργειας της Γαλλίας, Agnes Pannier-Runacher, στη συνέντευξη τύπου, μετά την υπογραφή της απόφασης. Για όλους τους υπόλοιπους ισχύει ως καταληκτική ημερομηνία η 31η Δεκεμβρίου 2034.

aston martin

Ευνοημένες από την εν λόγω εξαίρεση θα είναι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Aston Martin, McLaren, Bugatti. Αλλά και η Lamborghini με τη Ferrari, εφόσον οι πωλήσεις της καθεμίας δεν υπερβούν τις 10.000 μονάδες.

Το σκεπτικό πίσω από τη συγκεκριμένη ευνοϊκή ρύθμιση της ΕΕ είναι ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες (όπως οι προαναφερθείσες) έχουν συναντήσει δυσκολίες στην εξέλιξη μηδενικών ρύπων μοντέλων, λόγω των προβλημάτων που μπορεί να δημιουργήσει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης σε ένα αυτοκίνητο χαμηλού βάρους, αλλά και της απροθυμίας των πελατών τους να εγκαταλείψουν τον εμβληματικό ήχο των V8 και V12 μοτέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά τα εμπόδια που έχουν συναντήσει, τόσο η Ferrari όσο και η Lamborghini καταβάλουν έντονες προσπάθειες για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους. Το πρώτο μηδενικών supercar από το Μαρανέλο θα λανσαριστεί εντός του 2025, ενώ λίγα χρόνια αργότερα θα δούμε και το παρθενικό ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας από το Sant'Agata Bolognese. Αντίστοιχη εξέλιξη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν και οι Aston Martin, McLaren και Bugatti.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ