Οι Γερμανοί βάζουν όρια ταχύτητας στην Autobahn -Για ποιο λόγο;

autobahn όριο ταχύτητας

Την αποδόμηση του «μύθου» της Autobahn θα σηματοδοτούσε η υιοθέτηση της πρότασης ερευνητών να επιβληθεί όριο ταχύτητας στον πασίγνωστο αυτοκινητόδορμο.

«Μέκκα» της γρήγορης οδήγησης θεωρείται για πολλούς η ξακουστή Autobahn, μιας και σε ορισμένα τμήματά της τα όρια ταχύτητας λάμπουν δια της απουσίας τους, επιτρέποντας στους φίλους της σπορ οδήγησης να βυθίζουν δίχως αναστολές το πόδι τους στο γκάζι.

Η Autobahn, ωστόσο, ενδέχεται να πάψει να αποτελεί όνειρο για τους οπαδούς ταχύτητας, μιας και το τελευταίο διάστημα έχουν πληθύνει οι έρευνες που εστιάζουν στην αναγκαιότητα να επιβληθούν όρια τα οποία θα σημάνουν την τιμωρία όσων μέχρι πρότινος εξασκούσαν καθ’ όλα νόμιμα την αγαπημένη τους συνήθεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, το φως της δημοσιότητας είδε μία ακόμα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Ecological Economics και εστιάζει στα πολύπλευρα οφέλη που θα χάριζε η επιβολή ανώτατου ορίου ταχύτητας στα 130 χλμ.

όριο ταχύτητας autobahn

Η επιστημονική ομάδα που πραγματοποίησε τη μελέτη αναφέρει ότι η επιβολή του ορίου ταχύτητας θα δημιουργήσει κέρδη ευημερίας (σ.σ. πρόκειται για οικονομικά οφέλη σε ατομικό ή κοινωνικό επίπεδο) ύψους τουλάχιστον 950 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Ειδικότερα, επισημαίνει ότι πέρα από τον θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο, θα υπάρξει μεγάλη εξοικονόμηση καυσίμων, θα μειωθεί ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων και του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ θα οδηγήσει και σε εξοικόνομηση πόρων σε επίπεδο υποδομών.

O Stefan Gössling, ερευνητής κινητικότητας στο Πανεπιστήμιο Linnaeus στο Kalmar στη Σουηδία και ένας εκ των συγγραφέων της μελέτης, ισχυρίζεται ότι η επιβολή ορίου ταχύτητας στα 130 χλμ./ώρα θα σήμαινε ότι οι οδηγοί θα περνούσαν περισσότερο χρόνο στον δρόμο, αλλά θα εξοικονομούσαν χρήματα, και θα μειωνόταν ο αριθμός των τροχαίων, μιας και σύμφωνα με τον ερευνητή, όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα τόσο αυξάνεται ο αριθμός των δυσάρετων συμβάντων στον δρόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας στο ειδησεογραφικό Μέσο, tagesschau24, o Gössling υποστηρίζει ότι τα συμπεράσματα της μελέτης είναι «ξεκάθαρα». Προσθέτει δε ότι σε περιόδους μεγάλου πληθωρισμού όπoυ υφίσταται η ανάγκη για εξοικονόμηση χρημάτων, το όριο ταχύτητας στα 130 χλμ./ώρα είναι υπεραπαραίτητο.

όριο ταχύτητας autobahn

Τη μελέτη χαιρετίζει ο Udo Becker, εμπειρογνώμοντας στο Ινστιτούτο Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και Οδικής Κυκλοφορίας στο TU Dresden, που αναφέρει ότι ένα όριο ταχύτητας θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση καυσίμων αξίας 766 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Ο Felix Creutzig από το Ερευνητικό Ινστιτούτο MCC, στο Βερολίνο, χαρακτήρισε επίσης εύλογες τις υποθέσεις της έρευνας και επιδοκίμασε τη μεθολογία της. Στον αντίποδα, «ψέγει» τους ερευνητές για το γεγονός ότι συμπεριελάβαν στην έρευνα μόνο τις μεταβλητές που είναι εύκολα μετρήσιμες, και όχι παράγοντες όπως είναι η ηχορύπανση από την κύλιση των οχημάτων στο οδόστρωμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι στις αρχές του έτους, o υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Folser Wissing, είχε αποκλείσει το ενδεχόμενο να επιβληθεί όριο ταχύτητας στην Autobahn. Η αύξηση, ωστόσο, του αριθμού των μελετών που συνηγορούν υπέρ των ορίων, δεν αποκλείεται να αντιστρέψει πλήρως την κατάσταση, και ο ξακουστός γερμανικός αυτοκινητόδρομος να γεμίσει με πινακίδες που θα αποτρέπουν τους οδηγούς από το να βυίσουν το πόδι τους στο γκάζι .

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ