Γερμανία και Ιταλία ενώνουν τις δυνάμεις τους ενάντια στην Ευρώπη –Τι ζητούν για τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel

Δύο από τις ισχυρότερες αυτοκινητοβιομηχανικά δυνάμεις της Ευρώπης, ενώνουν τη φωνή τους απέναντι στις Βρυξέλλες, στέλνοντας ένα κοινό μήνυμα για την ανάγκη αναθεώρησης της απαγόρευσης πώλησης νέων θερμικών αυτοκινήτων από το 2035.
Η πρωτοβουλία των δύο κυβερνήσεων έρχεται σε μια περίοδο έντονου διαλόγου και αβεβαιότητας στον ευρωπαϊκό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς κατασκευαστές και ενώσεις παραγωγών ζητούν όλο και πιο πιεστικά να επανεξεταστούν οι φιλόδοξοι στόχοι της Ε.Ε. για τον εξηλεκτρισμό.
Μεταξύ των εταιρειών που έχουν ήδη εκφράσει ανοιχτά τις αντιρρήσεις τους περιλαμβάνονται ονόματα όπως αυτά της Mercedes, της Renault και της Stellantis, που έχουν ήδη απευθύνει ευθύ κριτική στις αποφάσεις των Βρυξελλών.
BUY NOW

Τώρα, έρχονται και οι πρώτες θεσμικές αντιδράσεις από κράτη μέλη της Ε.Ε., με την Ιταλία και την Γερμανία να έχουν συντάξει και αποστείλει επίσημο κοινό έγγραφο προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητώντας σειρά αλλαγών στους κανονισμούς περί εκπομπών ρύπων και στην πολιτική απανθρακοποίησης των μεταφορών.
Η βασική θέση των δύο χωρών είναι πως η Ευρώπη πρέπει να αναγνωρίσει και άλλες μορφές καθαρής τεχνολογίας, πέραν της ηλεκτροκίνησης με μπαταρίες, προκειμένου να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι με πιο ρεαλιστικό και τεχνολογικά ουδέτερο τρόπο.

Κεντρικό σημείο του αιτήματος αποτελεί η παραμονή των ανανεώσιμων καυσίμων (e-fuels και βιοκαυσίμων) στη λίστα των αποδεκτών μορφών ενέργειας και μετά το 2035. Οι δύο χώρες ζητούν να επιτραπεί η κυκλοφορία και η πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, εφόσον λειτουργούν αποκλειστικά με συνθετικά ή ανανεώσιμα καύσιμα που μειώνουν δραστικά το ανθρακικό τους αποτύπωμα.
Η στάση αυτή σηματοδοτεί μια στροφή και για τη Γερμανία, η οποία πλέον ευθυγραμμίζεται με την ιταλική θέση που επιδιώκει και αυτή μια πιο ευέλικτη πολιτική μετάβασης.

Παράλληλα, το κοινό έγγραφο ζητά αναθεώρηση των αυστηρών ποινών που προβλέπονται για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τους κανονισμούς ρύπων, ενώ ζητά από την Ευρώπη να μην επικεντρώνεται μόνο στα ηλεκτρικά άλλα να επενδύουν και σε σε άλλες, καθαρές μορφές τεχνολογίας, όπως τα plug-in υβριδικά ή τα οχήματα κυψελών υδρογόνου.
Πιο συγκεκριμένα, Βερολίνο και Ρώμη καλούν την Ε.Ε. να επενδύσει περισσότερο στις υποδομές ανεφοδιασμού, κυρίως για οχήματα υδρογόνου, ενώ προτείνουν να θεσπιστεί ενιαίο ευρωπαϊκό σύστημα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων — στα πρότυπα του “roaming” που ισχύει στις τηλεπικοινωνίες — ώστε οι οδηγοί να μπορούν να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους οπουδήποτε στην Ευρώπη χωρίς επιπλέον χρεώσεις.