Audi Skysphere: Το μέλλον των Γερμανών

Audi skyphere

Μετά το Grandshpere, η Audi συνεχίζει το όραμά της για το αυτοκίνητο του μέλλοντος με το φουτουριστικό πρωτότυπο Skysphere - ένα ηλεκτρικό με αυτονομία επιπέδου 4 και την ικανότητα να αλλάζει μεταξόνιο.

Η δεύτερη αυτή σπουδή της Audi είναι εμπνευσμένη από ένα roadster του 1937 της Horch - μιας εκ των τεσσάρων εταιρειών που συνέθεταν την Auto Union, πρόγονο της Audi. Η έμπνευση αυτή εντοπίζεται κυρίως στο τεράστιο ρύγχος και την μετατόπιση της καμπίνας επιβατών προς τα πίσω. Όμως, ανάμεσα στις προηγμένες πρωτοτυπίες του Skysphere βρίσκεται και μια πρωτοφανής: η δυνατότητα αλλαγής του μήκους του μεταξονίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τροποποίηση του μεταξονίου γίνεται με τη μετακίνηση του εμπρός άξονα προς τα εμπρός και πίσω κατά συνολικά 25 εκατοστά, μεταμορφώνοντας το Skysphere από μεγαλοπρεπές grand tourer σε ευέλικτο roadster και αντιστρόφως, στη διαρρύθμιση που η Audi ονομάζει GT και Sport αντίστοιχα.

Παρότι -τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον- είναι εξαιρετικά αμφίβολο να δούμε την ιδέα του μεταβαλλόμενου μεταξονίου να φτάνει στην παραγωγή, πρώτα από όλα για λόγους ακαμψίας και ασφάλειας, το Skysphere δεν κρύβει την ελευθερία με την οποία οι σχεδιαστές και μηχανικοί του Ingolstadt οραματίζονται το μέλλον.

Σε αυτόν τον οραματισμό το Skysphere βρίσκεται μεταξύ της πολυτελούς λιμουζίνας Grandsphere και του πιο συμπαγούς Urbanshpere. Το πρώτο κάνει το ντεμπούτο του αυτόν τον Αύγουστο στην μεγάλη αμερικανική εκδήλωση του κλασσικού αυτοκινήτου, Concours d’Elegance, στην Pebble Beach της Καλιφόρνιας, το δεύτερο παρουσιάστηκε τον προηγούμενο μήνα, και θα ακολουθήσει το Urbansphere.

Σκοπός και των τριών είναι να συγκεντρώσουν δεδομένα, εντυπώσεις και ιδέες για τις μελλοντικές κατευθύνσεις των αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας. Κι ενώ το Skysphere αποτελεί μόνο μία πλατφόρμα τεχνολογικής επίδειξης των δυνατοτήτων και των ιδεών της, το μεγάλο Grandsphere μοιάζει να βρίσκεται πιο κοντά σε μια ενδεχόμενη έκδοση παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Skysphere, όπως ίσως αφήνει να εννοηθεί από την πρώτη ματιά, σχεδιάστηκε σε ένα φωτεινό και ειδυλλιακό μέρος - για την ακρίβεια, στις όχθες του Ειρηνικού ωκεανού και στο σχεδιαστικό κέντρο της Audi στο Malibu της Καλιφόρνιας.

Αμέτρητα μικρά φώτα LED με κυματοειδή λειτουργία, το φωτιζόμενο σήμα της Audi και ένα μοτίφ από ρόμβους διαμορφώνουν τη μονοκόμματη μάσκα, ανάμεσα στα λεπτά φώτα - που επίσης έχουν ρομβοειδή εσωτερικά στοιχεία. Οι ιδέες αυτές του ρύγχους δεν αποκλείεται να βρουν το δρόμο τους προς τα μελλοντικά Audi παραγωγής.

Οι προφυλακτήρες εξέχουν αιχμηρά τόσο από το ρύγχος όσο και από την ουρά, θυμίζοντας στο πίσω μέρος τα παλιά πρωτότυπα με τα οποία οι αυτοκινητοβιομηχανίες κυνηγούσαν το ρεκόρ απόλυτης ταχύτητας στο Μεσοπόλεμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βεβαίως, εδώ μια συστοιχία από επίσης τριγωνικά μικρά LED καλύπτει εντυπωσιακά όλο το πλάτος της ουράς, μέσα σε μια -αντίστοιχη της μάσκας- μονοκόμματη γυάλινη επιφάνεια που χωρίζει εντυπωσιακά το πίσω μέρος σε δύο επίπεδα.

Ταυτόχρονα, το εντυπωσιακό διθέσιο εσωτερικό παρουσιάζει κάποια ακόμα στοιχεία του Skysphere που ενδέχεται να φτάσουν στην παραγωγή: την τεράστια ψηφιακή οθόνη που καλύπτει όλη την επιφάνεια της κονσόλας (παρουσιάζοντας έναν τεραστίων διαστάσεων χάρτη μαζί με τα συστήματα infotainment και συνδεσιμότητας), τα χειριστήρια του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος στους βραχίονες στις πόρτες, αλλά και τα υλικά.

Η επένδυση του εσωτερικού είναι κατασκευασμένη από ειδικό υλικό από οικολογικό δέρμα και μικροΐνες, χρώματος Agave Blue, ενώ υπάρχουν λεπτομέρειες από ξύλο ευκαλύπτου (από δέντρα που έχουν καλλιεργηθεί αποκλειστικά για βιομηχανική χρήση). Σε ορισμένα σημεία κρύβονται και ορισμένα μεταλλικά στοιχεία, που κάνουν μια Art Deco παραπομπή στο Horch.

Πέραν της ικανότητας να αλλάζει μεταξόνιο, το Skysphere τροποποιεί και το ύψος του από το έδαφος μέσω της αερανάρτησης σε κάθε τροχό - αλλά η καινοτομία εδώ είναι ότι χρησιμοποιεί το GPS για να «διαβάσει» το δρόμο που ακολουθεί για να ρυθμίσει εκ των προτέρων το ύψος με στόχο τη μέγιστη δυνατή άνεση. Αντίστροφα, στο προφίλ Sport το ύψος χαμηλώνει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρωτότυπο του Ingolstadt προβλέπει και την αυτονομία Επιπέδου 4, κι έτσι στη ρύθμιση GT του μεταξονίου το τιμόνι και τα πεντάλ υποχωρούν μέσα στην κονσόλα και στο δάπεδο αντίστοιχα για να δημιουργήσουν ένα ευρύχωρο σαλόνι στους δύο επιβάτες.

Αντίθετα, στη ρύθμιση Sport το τιμόνι και τα πεντάλ εμφανίζονται, και μαζί με τη μείωση του ύψους από το έδαφος ενεργοποιείται και το σύστημα τετραδιεύθυνσης: οι πίσω τροχοί στρίβουν ελαφρά για να παρέχουν πιο δυναμική οδική συμπεριφορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για τον ηλεκτροκινητήρα του Skysphere, που βρίσκεται στο πίσω μέρος του, αποδίδει 624 ίππους που το κάνουν ικανό να επιταχύνει στα 0-100 km/h σε μόλις 4 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία εκτείνεται σε όλο το δάπεδο και πίσω από την κονσόλα, έχει χωρητικότητα 80 kWh και προσφέρει αυτονομία 500 χιλιομέτρων, κατά WLTP.

Έτσι, μετά την παρουσίαση του Grandshpere και τώρα του Skysphere, απομένει πια η σπουδή της Audi για το μέλλον της αστικής μετακίνησης - η οποία αναμένεται να αποκαλυφθεί από την εταιρεία του Ingolstadt το προσεχές διάστημα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ