Alfa Romeo: Πως οι Ιταλοί αρνήθηκαν να «παραδώσουν» τη μιλανέζικη φίρμα στη Volkswagen

Alfa Romeo Quadrifoglio 2021 1

H αίγλη του σήματος της Alfa Romeo δεν άφησε ασυγκίνητους τους Γερμανούς, οι οποίοι επιχείρησαν να «αρπάξουν» τα κλειδιά της ιστορικής ιταλικής φίρμας. Τελικά, στο «μπρα-ντε-φερ» η Volkswagen έχασε.

Βρισκόμαστε στο 2011, σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά το ξέσπασμα της Παγκόσμιας Οικονομικής Κρίσης, τα απόνερα της οποίας είχαν αφήσει τα σημάδια τους σε κάθε έκφανση της ανθρώπινης δραστηριότητας. Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη, καθώς η δραματική πτώση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στις σημαντικότερες αγορές αποδείχθηκε αρκετή ώστε να σωριάσει στο έδαφος πραγματικούς γίγαντες του κλάδου, όπως η GM. Στη γηραιά ήπειρο, ο μεγάλος ασθενής που ονομάζεται Fiat Group βλέπει το μερίδιο του στην ευρωπαϊκή αγορά να συρρικνώνεται και οι εύκολες λύσεις που θα μπορούσε ο Sergio Marchione από τα αραχνιασμένα συρτάρια των Fiat, Alfa Romeo και Lancia να στερεύουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
alfa romeo giulia gta

Μια δημόσια δήλωση του Ferdinand Piech, προέδρου της Volkswagen στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου στο Παρίσι το φθινόπωρο του 2011 αρκεί για να φουντώσει και πάλι τα σενάρια που θέλουν την Alfa Romeo να περνά σε γερμανικά χέρια. Ο Piech δηλώνει πως στα χέρια του ομίλου Volkswagen η μιλανέζικη φίρμα θα μπορούσε να.. πολλαπλασιάσει τη δυναμική, φτάνοντας σε πέντε χρόνια τις 500.000 πωλήσεις ετησίως.

Μάλιστα την ίδια περίοδο, o γερμανικός όμιλος προσφέρει χείρα βοηθείας στην αποστεωμένη Alfa Romeo, εξασφαλίζοντας πρόσβαση στον τετρακύλινδρο-boxer κινητήρα ο οποίος είχε εξελιχθεί για τις «βασικές» εκδόσεων των μοντέλων της Porsche.

alfa romeo giulia
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Ιταλοί θα αρνηθούν κάθε είδος συνεργασίας με τον γερμανικό όμιλο, δηλώνοντας όπου βρεθούν και όπου σταθούν ότι η Alfa Romeo δεν πωλείται και προαναγγέλλοντας την επιστροφή της ιταλικής φίρμας στα μεγάλα σαλόνια της Παγκόσμιας Αυτοκινητοβιομηχανίας. Βλέποντας πιο καθαρά το τι μπορεί να φέρει το μέλλον, ο Ferdinand Piech απαντά με τη δική του σειρά στην άρνηση των Ιταλών ότι η Volkswagen θα έχει κι άλλες ευκαιρίες ώστε να διεκδικήσει το ιερό δισκοπότηρο του Ιταλικού Βορά.

Κατά δήλωσή τους, οι άνθρωποι της Alfa Romeo είχαν κλείσει την πόρτα στο πρόσωπο των Γερμανών, σφραγίζοντας και την παραμικρή χαραμάδα μέσα από την οποία θα μπορούσε να γεννηθεί η οποιαδήποτε ελπίδα στο μακρινό Wolfsburg. Επτά χρόνια μετά, οι Γερμανοί βρίσκονται και πάλι στο κατώφλι της Alfa Romeo. Αυτή τη φορά δεν είναι ο Ferdinand Piech, ο οποίος αναλαμβάνει να πείσει τους ανθρώπους του ομίλου FCA να παραχωρήσουν, με το αζημίωτο, τα κλειδιά της μιλανέζικης φίρμας.

alfa romeo tonale
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απέναντι στον Herbert Diess, επικεφαλής της Volkswagen, στέκεται πλέον o Mike Manley, οι συζητήσεις ωστόσο ανάμεσα στους δύο ισχυρούς άνδρες καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Η Alfa Romeo θα διατηρηθεί στις τάξεις του FCA Group και ο Herber Diess θα γυρίσει στο Wolsfburg με άδεια χέρια.

Φτάνοντας στο σήμερα, οι ελπίδες για την αναβίωση του μιλανέζικου θρύλου βρίσκονται στα χέρια των Γάλλων, καθώς μετά τη συγχώνευση του FCA Group με το PSA Group, οι άνθρωπο της Peugeot-Citroen είναι εκείνοι που έχουν βγει μπροστά ώστε να τα διαμάντια του Ιταλικού Βορά να αποκτήσουν και πάλι τη χαμένη λάμψη τους.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ