Έτσι θα κερδίσει η Ευρώπη τον «πόλεμο» απέναντι στην Κίνα

Toyota εργοστάσιο

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρετίζει τον επικείμενο νόμο της ΕΕ και καταθέτει τις δικές της προτάσεις για τη διασφάλιση ότι η Κίνα θα απωλέσει τον μονοπωλιακό ρόλο της.

Ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με φόντο τη φαινομενικά «κλειδωμένη» απαγόρευση της πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, αλλά και τους αυστηρούς στόχους που προτάθηκαν πρόσφατα για τη μείωση των εκπομπών CO2 για τα φορτηγά.

Πλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση προκρίνει με κάθε τρόπο την ηλεκτρική κινητικότητα η οποία αποτελεί την κινητήρια δύναμη για την απανθρακοποίηση των μεταφορών και την προστασία του περιβάλλοντος. Ειδικά στον αυτοκινητικό κόσμο, η νέα ηγέτιδα δύναμη θα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ως γνωστόν ενσωματώνουν ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
φόρτιση

Τα εν λόγω υπερπολύτιμα εξαρτήματα, ωστόσο, απαιτούν κρίσιμες πρώτες ύλες που δεν βρίσκονται στα «χέρια» της Ευρώπης, κάτι που καθιστά την τελευταία πλήρως εξαρτημένη από ξένες χώρες και ειδικά την Κίνα η οποία προμηθεύει γύρω στο 95% των σπάνιων γαιών.

Η Γηραία Ήπειρος ετοιμάζει την αντεπίθεσή της και μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένεται να δημοσιεύσει τον νόμο περί κρίσιμων πρώτων υλών (Critical Raw Materials Act), που θα αφορά στην προσπάθεια εξασφάλισης των κρίσιμων πρώτων υλών, όπως το κοβάλτιο, το λίθιο, το μαγγάνιο και τις σπάνιες γαίες που απαιτούνται τόσο για ηλεκτρικά οχήματα όσο και για ανεμογεννήτριες.

Ενόψει της επικείμενης δημοσίευσης, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ΑCEA) εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία χαιρετίζει την πρωτοβουλία της ΕΕ, προτείνοντας παράλληλα κάποια επιπλέον μέτρα. Αυτά είναι τα εξής:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

- Δημιουργία ενός υποστηρικτικού επενδυτικού περιβάλλοντος για έργα εξόρυξης, διύλισης και ανακύκλωσης. Ένα τέτοιο περιβάλλον θα περιελάμβανε χαμηλό ενεργειακό κόστος, γρήγορες διαδικασίες αδειοδότησης, πρακτικά περιβαλλοντικά πρότυπα και εξειδικευμένους εργαζόμενους.

κατασκευή ηλεκτρικού αυτοκινήτου

- Ενίσχυση – μέσω μέτρων βιομηχανικής πολιτικής- της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας της ΕΕ και άρση των φραγμών στην εξόρυξη, τη διύλιση και την επεξεργασία των ιδιαίτερα κρίσιμων πρώτων υλών.

- Βελτίωση της ασφάλειας του εφοδιασμού και της ποικιλομορφίας των πηγών πρώτων υλών, μέσω συμφωνιών ελεύθερων συναλλαγών και συνεργασιών.

- Ενίσχυση του ρόλου της κυκλικής οικονομίας για την αύξηση της διαθεσιμότητας δευτερογενών πρώτων υλών.

- Διασφάλιση ότι η πρόσβαση σε κρίσιμες πρώτες ύλες - είτε προέρχονται από Ευρωπαίους είτε αλλοδαπούς προμηθευτές ή μέσω μεθόδων ανακύκλωσης - συμμορφώνεται με τα διεθνή πρότυπα και τηρεί βιώσιμες πρακτικές που σέβονται πλήρως τα ανθρώπινα δικαιώματα και το περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

- Προσδιορισμός των απαραίτητων στρατηγικών έργων έρευνας και καινοτομίας (Ε&Κ) στους τομείς της ανακύκλωσης, της ανάκτησης και της υποκατάστασης των κρίσιμων υλών, την ίδια ώρα που πρέπει να διασφαλιστεί ότι όλοι οι προαναφερθέντες τομείς θα έχουν εύκολη πρόσβαση σε χρηματοδότηση.

- Ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ