Αποκλειστικό: Έρχονται τα πρώτα πρόστιμα για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ

Εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Το Carandmotor.gr αποκαλύπτει πότε θα εκδοθούν οι εκατοντάδες πράξεις επιβολής προστίμου και τι θα πληρώσουν οι παραβάτες.

Τις πρώτες πράξεις επιβολής προστίμου θα παραλάβουν έως τα τέλη Αυγούστου οι έμποροι ή ιδιώτες καταναλωτές που έχουν εισάγει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και κατά την διαδικασία ανάρτησης των δεδομένων στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) διαπιστώθηκε ότι έχουν λανθασμένα στοιχεία!

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr ήδη δόθηκε εντολή να εκδοθούν 650 πράξεις επιβολής προστίμου μέχρι τέλος Αυγούστου και να σταλούν οι σχετικές συστημένες επιστολές. Ήδη οι πρώτες 40 έχουν εκδοθεί και τις επόμενες ώρες ή ημέρες αναμένεται να τις παραλάβουν οι εισαγωγείς των συγκεκριμένων αυτοκινήτων στα οποία έχουν διαπιστωθεί λάθη ή «περίεργα» έγγραφα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα πρόστιμα προς το παρόν είναι σχετικά μικρά σε σχέση με εκείνα που ορίζει η σχετική νομοθεσία και σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr κυμαίνονται από 500 έως και 2.000 ευρώ.

Εισαγόμενα Μεταχειρισμένα

Με αυτή την κίνηση ανοίγει ο δρόμος της επιβολής προστίμων σε χιλιάδες εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι οποίοι να υπενθυμίσουμε ότι είναι υποχρεωμένοι να αναρτούν τα έγγραφα που ζητά το ΜΕΜΟ σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr σε πάνω από 20.000 αιτήσεις που έχουν κατατεθεί στην online πλατφόρμα έχουν διαπιστωθεί λάθη στο 25% των αιτήσεων τα οποία μπορεί να κοστίσουν έως και 30.000 ευρώ στον έμπορο ή ιδιώτη καταναλωτή που έχει εισάγει κάποιο αυτοκίνητο και έχει αναρτήσει λανθασμένα στοιχεία!

Να τονίσουμε πως από τις αρχές του 2023 έως και τα τέλη Ιουνίου έχουν εισαχθεί περίπου 40.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και 9.000 μεταχειρισμένα φορτηγά και λεωφορεία οπότε τα έγγραφα περισσότερων από 24.000 οχημάτων δεν έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΜΕΜΟ!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα φορτηγά να υπενθυμίσουμε ότι οι εισαγωγείς τους δεν είναι υποχρεωμένοι να αναρτούν τα δεδομένα των οχημάτων τους έως 10 Οκτωβρίου καθώς με νομοθετική ρύθμιση έχει παραταθεί η ανάρτησή τους αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr ακόμη δεν έχει προσαρμοστεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα στα νέα δεδομένα…

Πάντως ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί τι θα γίνει με τα φορτηγά και αν οι εισαγωγείς των συγκεκριμένων επαγγελματικών οχημάτων θα πρέπει από τις 11 Οκτωβρίου να αναρτήσουν τα έγγραφα των οχημάτων που έχουν εισάγει πριν την ημερομηνία εφαρμογής της νέας νομοθεσίας ή μόνο για τα φορτηγά που εισάγουν μετά τις 11 Οκτωβρίου.

Αναλυτικά τα πρόστιμα του ΜΕΜΟ

Σημαντικά πρόστιμα από 500 έως και 30.000 ευρώ προβλέπει η νέα νομοθεσία που αφορά στις παραβάσεις του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων που έχει τεθεί σε ισχύ από τις αρχές του 2023 για τα αυτοκίνητα ενώ για τα φορτηγά η εφαρμογή του νόμου θα ισχύει από τις 11 Οκτωβρίου.

1.Το χρηματικό πρόστιμο και η προσαύξηση αυτού σε περίπτωση υποτροπής που επιβάλλεται σε εισαγωγέα μεταχειρισμένου οχήματος κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, για καθεμία εκ των κατηγοριών των παραβάσεων της παρ. 4 του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 40), διαμορφώνονται ως εξής:

α) Η μη καταχώριση από τον υπόχρεο στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51) των υποβαλλόμενων στοιχείων της παρ. 2 αυτού για κάθε μεταχειρισμένο όχημα των ως άνω κατηγοριών που εισάγει από το εξωτερικό διαπιστώνεται μετά την παρέλευση εκατόν ογδόντα (180) ημερών από την ημερομηνία της κατάθεσης της αίτησης έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα κάθε οχήματος και επισύρει στον υπόχρεο καταχώρισης τα κάτωθι χρηματικά πρόστιμα, κλιμακούμενα ως εξής:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

αα. Για μία (1) έως και τρεις (3) περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3,ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, που διαπιστώνεται η παράβαση της μη καταχώρισης των υποβαλλόμενων στοιχείων τους στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ για καθένα εκ των ως άνω εισαγόμενων οχημάτων.

αβ. Για τέσσερις (4) έως και έξι (6) περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1,Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, που διαπιστώνεται η παράβαση της μη καταχώρισης των υποβαλλόμενων στοιχείων τους στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), πρόστιμο χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ για καθένα εκ των ως άνω εισαγόμενων οχημάτων, σωρευτικά με το πρόστιμο της υποπερ. αα.

αγ. Για επτά (7) περιπτώσεις και άνω εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2,Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, που διαπιστώνεται η παράβαση της μη καταχώρισης των υποβαλλόμενων στοιχείων τους στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), πρόστιμο δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ για καθένα εκ των ως άνω εισαγόμενων οχημάτων. Το πρόστιμο αυτό επιβάλλεται ανά τρεις (3) περιπτώσεις που διαπιστώνεται η παράβαση ήτοι δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ για επτά (7) έως εννέα (9) περιπτώσεις, τέσσερις χιλιάδες (4.000) ευρώ για δέκα (10) έως δώδεκα (12) περιπτώσεις κ.ο.κ., σωρευτικά με τα πρόστιμα των υποπερ. αα και αβ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε περίπτωση υποτροπής με την τέλεση της ίδιας παράβασης εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της απόφασης επιβολής εκάστου εκ των ανωτέρω χρηματικών προστίμων, το ποσό του επιβαλλόμενου προστίμου διπλασιάζεται και σε κάθε επόμενη υποτροπή εντός ενός (1) έτους από την έκδοση κάθε προηγούμενης απόφασης επιβολής προστίμου, το ποσό τριπλασιάζεται.

Πρόστιμα σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα

β) Η καταχώριση στο Μ.Ε.Μ.Ο. των στοιχείων της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 του εισαγόμενου μεταχειρισμένου οχήματος κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ,Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, πέραν του τιθέμενου χρονικού διαστήματος της παρ. 3 του εν λόγω άρθρου, επισύρει στον υπόχρεο καταχώρισης τα κάτωθι χρηματικά πρόστιμα, κλιμακούμενα ανάλογα με το χρονικό διάστημα καθυστέρησης, ως εξής:

βα. Για χρονικό διάστημα καθυστερημένης καταχώρισης από μία (1) έως και τριάντα (30) ημερολογιακές ημέρες πέραν των είκοσι (20) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία της κατάθεσης της αίτησης για έκδοση πρώτης άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, πρόστιμο εκατό (100) ευρώ για κάθε μία (1) ημέρα καθυστέρησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ββ. Για χρονικό διάστημα καθυστερημένης καταχώρισης άνω των τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών κατόπιν της παρέλευσης είκοσι (20) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία της κατάθεσης της αίτησης για έκδοση πρώτης άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, πρόστιμο διακοσίων (200) ευρώ για κάθε μία (1) ημέρα καθυστέρησης. Η καταχώριση πέραν των εκατόν ογδόντα (180) ημερών από την ημερομηνία της κατάθεσης της αίτησης έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα του οχήματος λογίζεται ως μη καταχώριση και επισύρει τα πρόστιμα που προβλέπονται στην περ. (α) της παρ. 1 του παρόντος άρθρου.

Σε περίπτωση υποτροπής με την τέλεση της ίδιας παράβασης εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της απόφασης επιβολής καθενός εκ των ανωτέρω χρηματικών προστίμων, το ποσό του επιβαλλόμενου προστίμου διπλασιάζεται και σε κάθε επόμενη υποτροπή εντός ενός (1) έτους από την έκδοση κάθε προηγούμενης απόφασης επιβολής προστίμου, το ποσό τριπλασιάζεται.

γ) Η καταχώριση ψευδών στοιχείων ή πλαστών δικαιολογητικών στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), των υποβαλλόμενων στοιχείων της παρ. 2 αυτού, του εισαγόμενου μεταχειρισμένου οχήματος κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, πλέον των προβλεπόμενων κυρώσεων του ν. 4619/2019 (Α’ 95), επισύρει στον υπόχρεο καταχώρισης τα κάτωθι χρηματικά πρόστιμα, κλιμακούμενα ως εξής:

γα. Για μία (1) έως και τρεις (3) περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3,ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, που διαπιστώνεται η παράβαση της καταχώρισης ψευδών στοιχείων ή πλαστών δικαιολογητικών στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ για καθένα εκ των ως άνω εισαγόμενων οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

γβ. Για τέσσερις (4) έως και έξι (6) περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1,Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, που διαπιστώνεται η παράβαση της καταχώρισης ψευδών στοιχείων ή πλαστών δικαιολογητικών στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), πρόστιμο χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ για καθένα εκ των ως άνω εισαγόμενων οχημάτων, σωρευτικά με το πρόστιμο της υποπερ. γα.

γγ. Για επτά (7) περιπτώσεις και άνω εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2,Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, που διαπιστώνεται η παράβαση της καταχώρισης ψευδών στοιχείων ή πλαστών δικαιολογητικών στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), πρόστιμο δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ για καθένα εκ των ως άνω εισαγόμενων οχημάτων. Το πρόστιμο αυτό επιβάλλεται ανά τρεις (3) περιπτώσεις που διαπιστώνεται η παράβαση ήτοι δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ για επτά (7) έως εννέα (9) περιπτώσεις, τέσσερις χιλιάδες (4.000) ευρώ για δέκα (10) έως δώδεκα (12) περιπτώσεις κ.ο.κ., σωρευτικά με τα δύο πρόστιμα των υποπερ. γα και γβ.

Σε περίπτωση υποτροπής με την τέλεση της ίδιας παράβασης εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της απόφασης επιβολής προστίμου, το ποσό του επιβαλλόμενου προστίμου διπλασιάζεται και σε κάθε επόμενη υποτροπή εντός έτους από την έκδοση κάθε προηγούμενης απόφασης επιβολής προστίμου, το ποσό τριπλασιάζεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2.Σε περίπτωση βεβαίωσης σε εισαγωγέα μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, περισσότερων της μιας παραβάσεων της παρ. 1, στο πλαίσιο του ίδιου τριμηνιαίου δειγματοληπτικού ελέγχου από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την τήρηση του Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), το συνολικά επιβαλλόμενο πρόστιμο είναι ίσο με το σύνολο των προστίμων για τις επιμέρους παραβάσεις και δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ.

3. Αν ο εισαγωγέας μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, υποπέσει εκ νέου στις πράξεις ή παραλείψεις των περ. (α) έως (γ) της παρ. 1, εντός πέντε (5) ετών από την τέλεση αυτών, επιβάλλεται νέο πρόστιμο πενταπλάσιο της αξίας του ήδη επιβληθέντος.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ