Έρχονται πρόστιμα σε χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ

Metaxeirismena autokinita

Χιλιάδες οι αιτήσεις με λάθη στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων - Πρόστιμα-μαμούθ σε έμπορους και ιδιώτες εισαγωγείς οχημάτων.

Τραγικά είναι τα αποτελέσματα του αρχικού ελέγχου που πραγματοποίησαν τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στις αιτήσεις που έχουν αναρτηθεί στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) και σύντομα αναμένεται να επιβληθούν υπέρογκα πρόστιμα.

Ειδικότερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr σε πάνω από 16.000 αιτήσεις που έχουν κατατεθεί στην online πλατφόρμα έχουν διαπιστωθεί λάθη στις 9.500 αιτήσεις τα οποία μπορεί να κοστίσουν έως και 30.000 ευρώ στον έμπορο ή ιδιώτη καταναλωτή που έχει εισάγει κάποιο αυτοκίνητο και έχει αναρτήσει λανθασμένα στοιχεία!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να τονίσουμε πως από τις αρχές του 2023 έως και τα τέλη Ιουνίου έχουν εισαχθεί περίπου 40.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και 9.000 μεταχειρισμένα φορτηγά και λεωφορεία οπότε τα έγγραφα περισσότερων από 24.000 οχημάτων δεν έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΜΕΜΟ!

Τα φορτηγά να υπενθυμίσουμε ότι οι εισαγωγείς τους δεν είναι υποχρεωμένοι να αναρτούν τα δεδομένα των οχημάτων τους έως 10 Οκτωβρίου καθώς με νομοθετική ρύθμιση έχει παραταθεί η ανάρτησή τους αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr ακόμη δεν έχει προσαρμοστεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα στα νέα δεδομένα…

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως οι πάνω από 16.000 αιτήσεις που έχουν κατατεθεί αφορούν αποκλειστικά σε αυτοκίνητα καθώς όπως διαπιστώθηκε στα φορτηγά υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα που έχει να κάνει με κάποια έγγραφα που πρέπει να αναρτηθούν στο σύστημα ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία τα οποία δεν υπάρχουν!

Όπως μάλιστα είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr το πρώτο έγγραφο που δεν υπάρχει στα φορτηγά αφορά στη Δήλωση Άφιξης Οχήματος, τη γνωστή ΔΑΟ, η οποία δεν συμπληρώνεται στα φορτηγά και το υπουργείο Οικονομικών επιβεβαίωσε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι η ελληνική νομοθεσία δεν προβλέπει την ΔΑΟ στα φορτηγά. Οπότε αυτομάτως η λειτουργία της πλατφόρμας στα φορτηγά «παγώνει» καθώς δεν μπορεί να συνεχιστεί η διαδικασία στο ΜΕΜΟ.

Ωστόσο στα φορτηγά υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο πρόβλημα που έχει να κάνει με το ΚΤΕΟ εξωτερικού καθώς σε άλλα κράτη-μέλη τα επαγγελματικά οχήματα που δεν ανήκουν σε κάποια εταιρεία δεν περνούν από ΚΤΕΟ οπότε και δεν υπάρχει ξένο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το πρώτο πρόβλημα στα φορτηγά που αφορά στην ΔΑΟ μάλλον θα ξεπεραστεί με ακύρωση της συγκεκριμένης εντολής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και όσον αφορά στο ξένο ΚΤΕΟ στα φορτηγά μάλλον οι εισαγωγείς θα τα περνούν στην Ελλάδα ώστε να αποκτούν Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου σε ισχύ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι θα γίνει με τα πρόστιμα;

Αλλαγές φαίνεται ότι εξετάζουν τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσον αφορά στα πολύ υψηλά πρόστιμα που προβλέπονται για λάθη και παραλείψεις στα στοιχεία που αναρτούν στο ΜΕΜΟ οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων οχημάτων.

Μάλιστα τα πρόστιμα των 10.000 ευρώ ή 30.000 ευρώ αναμένεται να μειωθούν για λάθη ή αναγραμματισμούς στα στοιχεία ωστόσο τα υψηλά πρόστιμα θα παραμείνουν σε περίπτωση που αναρτηθούν πλαστά έγγραφα ή ψευδή στοιχεία

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναλυτικά τα πρόστιμα του ΜΕΜΟ

1.Το χρηματικό πρόστιμο και η προσαύξηση αυτού σε περίπτωση υποτροπής που επιβάλλεται σε εισαγωγέα μεταχειρισμένου οχήματος κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, για καθεμία εκ των κατηγοριών των παραβάσεων της παρ. 4 του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 40), διαμορφώνονται ως εξής:

α) Η μη καταχώριση από τον υπόχρεο στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’  51) των υποβαλλόμενων στοιχείων της παρ. 2 αυτού για κάθε μεταχειρισμένο όχημα των ως άνω κατηγοριών που εισάγει από το εξωτερικό διαπιστώνεται μετά την παρέλευση εκατόν ογδόντα (180) ημερών από την ημερομηνία της κατάθεσης της αίτησης έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα κάθε οχήματος και επισύρει στον υπόχρεο καταχώρισης τα κάτωθι χρηματικά πρόστιμα, κλιμακούμενα ως εξής:

αα. Για μία (1) έως και τρεις (3) περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3,ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, που διαπιστώνεται η παράβαση της μη καταχώρισης των υποβαλλόμενων στοιχείων τους στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ για καθένα εκ των ως άνω εισαγόμενων οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

αβ. Για τέσσερις (4) έως και έξι (6) περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1,Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, που διαπιστώνεται η παράβαση της μη καταχώρισης των υποβαλλόμενων στοιχείων τους στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’  51), πρόστιμο χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ για καθένα εκ των ως άνω εισαγόμενων οχημάτων, σωρευτικά με το πρόστιμο της υποπερ. αα.

αγ. Για επτά (7) περιπτώσεις και άνω εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2,Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, που διαπιστώνεται η παράβαση της μη καταχώρισης των υποβαλλόμενων στοιχείων τους στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), πρόστιμο δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ για καθένα εκ των ως άνω εισαγόμενων οχημάτων. Το πρόστιμο αυτό επιβάλλεται ανά τρεις (3) περιπτώσεις που διαπιστώνεται η παράβαση ήτοι δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ για επτά (7) έως εννέα (9) περιπτώσεις, τέσσερις χιλιάδες (4.000) ευρώ για δέκα (10) έως δώδεκα (12) περιπτώσεις κ.ο.κ., σωρευτικά με τα πρόστιμα των υποπερ. αα και αβ.

Σε περίπτωση υποτροπής με την τέλεση της ίδιας παράβασης εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της απόφασης επιβολής εκάστου εκ των ανωτέρω χρηματικών προστίμων, το ποσό του επιβαλλόμενου προστίμου διπλασιάζεται και σε κάθε επόμενη υποτροπή εντός ενός (1) έτους από την έκδοση κάθε προηγούμενης απόφασης επιβολής προστίμου, το ποσό τριπλασιάζεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

β) Η καταχώριση στο Μ.Ε.Μ.Ο. των στοιχείων της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 του εισαγόμενου μεταχειρισμένου οχήματος κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ,Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, πέραν του τιθέμενου χρονικού διαστήματος της παρ. 3 του εν λόγω άρθρου, επισύρει στον υπόχρεο καταχώρισης τα κάτωθι χρηματικά πρόστιμα, κλιμακούμενα ανάλογα με το χρονικό διάστημα καθυστέρησης, ως εξής:

βα. Για χρονικό διάστημα καθυστερημένης καταχώρισης από μία (1) έως και τριάντα (30) ημερολογιακές ημέρες πέραν των είκοσι (20) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία της κατάθεσης της αίτησης για έκδοση πρώτης άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, πρόστιμο εκατό (100) ευρώ για κάθε μία (1) ημέρα καθυστέρησης.

ββ. Για χρονικό διάστημα καθυστερημένης καταχώρισης άνω των τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών κατόπιν της παρέλευσης είκοσι (20) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία της κατάθεσης της αίτησης για έκδοση πρώτης άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, πρόστιμο διακοσίων (200) ευρώ για κάθε μία (1) ημέρα καθυστέρησης. Η καταχώριση πέραν των εκατόν ογδόντα (180) ημερών από την ημερομηνία της κατάθεσης της αίτησης έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα του οχήματος λογίζεται ως μη καταχώριση και επισύρει τα πρόστιμα που προβλέπονται στην περ. (α) της παρ. 1 του παρόντος άρθρου.

Σε περίπτωση υποτροπής με την τέλεση της ίδιας παράβασης εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της απόφασης επιβολής καθενός εκ των ανωτέρω χρηματικών προστίμων, το ποσό του επιβαλλόμενου προστίμου διπλασιάζεται και σε κάθε επόμενη υποτροπή εντός ενός (1) έτους από την έκδοση κάθε προηγούμενης απόφασης επιβολής προστίμου, το ποσό τριπλασιάζεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

γ) Η καταχώριση ψευδών στοιχείων ή πλαστών δικαιολογητικών στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), των υποβαλλόμενων στοιχείων της παρ. 2 αυτού, του εισαγόμενου μεταχειρισμένου οχήματος κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, πλέον των προβλεπόμενων κυρώσεων του ν. 4619/2019 (Α’ 95), επισύρει στον υπόχρεο καταχώρισης τα κάτωθι χρηματικά πρόστιμα, κλιμακούμενα ως εξής:

γα. Για μία (1) έως και τρεις (3) περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3,ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, που διαπιστώνεται η παράβαση της καταχώρισης ψευδών στοιχείων ή πλαστών δικαιολογητικών στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ για καθένα εκ των ως άνω εισαγόμενων οχημάτων.

γβ. Για τέσσερις (4) έως και έξι (6) περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1,Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, που διαπιστώνεται η παράβαση της καταχώρισης ψευδών στοιχείων ή πλαστών δικαιολογητικών στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), πρόστιμο χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ για καθένα εκ των ως άνω εισαγόμενων οχημάτων, σωρευτικά με το πρόστιμο της υποπερ. γα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

γγ. Για επτά (7) περιπτώσεις και άνω εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2,Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, που διαπιστώνεται η παράβαση της καταχώρισης ψευδών στοιχείων ή πλαστών δικαιολογητικών στο Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), πρόστιμο δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ για καθένα εκ των ως άνω εισαγόμενων οχημάτων. Το πρόστιμο αυτό επιβάλλεται ανά τρεις (3) περιπτώσεις που διαπιστώνεται η παράβαση ήτοι δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ για επτά (7) έως εννέα (9) περιπτώσεις, τέσσερις χιλιάδες (4.000) ευρώ για δέκα (10) έως δώδεκα (12) περιπτώσεις κ.ο.κ., σωρευτικά με τα δύο πρόστιμα των υποπερ. γα και γβ.

Σε περίπτωση υποτροπής με την τέλεση της ίδιας παράβασης εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της απόφασης επιβολής προστίμου, το ποσό του επιβαλλόμενου προστίμου διπλασιάζεται και σε κάθε επόμενη υποτροπή εντός έτους από την έκδοση κάθε προηγούμενης απόφασης επιβολής προστίμου, το ποσό τριπλασιάζεται.

2.Σε περίπτωση βεβαίωσης σε εισαγωγέα μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, περισσότερων της μιας παραβάσεων της παρ. 1, στο πλαίσιο του ίδιου τριμηνιαίου δειγματοληπτικού ελέγχου από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την τήρηση του Μ.Ε.Μ.Ο. του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α’ 51), το συνολικά επιβαλλόμενο πρόστιμο είναι ίσο με το σύνολο των προστίμων για τις επιμέρους παραβάσεις και δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2.Αν ο εισαγωγέας μεταχειρισμένων οχημάτων κατηγορίας Μ1, Μ2, Μ3, ΝΙ, Ν2, Ν3 και Ο1, Ο2, Ο3, υποπέσει εκ νέου στις πράξεις ή παραλείψεις των περ. (α) έως (γ) της παρ. 1, εντός πέντε (5) ετών από την τέλεση αυτών, επιβάλλεται νέο πρόστιμο πενταπλάσιο της αξίας του ήδη επιβληθέντος.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ