Έτσι θα σωθεί η βαριά βιομηχανία της Ευρώπης -Σε ποιους κλάδους στρέφονται τα εργοστάσια

production plant

Αρκετοί είναι οι παραδοσιακοί προμηθευτές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που το τελευταίο διάστημα εξετάζουν τη στροφή σε άλλους κλάδους, όπως η ενέργεια, η άμυνα και η αεροδιαστημική.

Το τελευταίο διάστημα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία διανύει μία διόλου ενθαρρυντική για το μέλλον περίοδο. Ενδεικτικό σύμπτωμα είναι ότι μια χώρα που για δεκαετίες όριζε τον παλμό της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, σήμερα μετράει χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας.

Όπως αναφέραμε και πριν από λίγο καιρό, μόνο το 2024, περισσότεροι από 50.000 εργαζόμενοι στα γερμανικά εργοστάσια του κλάδου βρέθηκαν χωρίς δουλειά, αριθμός που μεταφράζεται σε 140 άτομα την ημέρα.

production plant 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η «εφόρμηση» των Κινέζων κατασκευαστών, η επικείμενη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και το σοκ από την επιβεβλημένη, απότομη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση έχουν αναγκάσει αρκετούς προμηθευτές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να στραφούν σε κλάδους που δεν σχετίζονται με το αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ινστιτούτου Allensbach, που πραγματοποιήθηκε για την εταιρεία συμβούλων FTI-Andersch, σχεδόν οκτώ στους δέκα Γερμανούς προμηθευτές αυτοκινητοβιομηχανίας που αντιμετωπίζουν αναταράξεις στον κλάδο τους εξερευνούν ήδη άλλες επιλογές.

production plant 2

Το ένα τέταρτο εξ αυτών στρέφεται στη βιομηχανία άμυνας, ενώ άλλοι εξετάζουν τομείς όπως η ενέργεια, η αεροδιαστημική, η ιατρική ή οι σιδηρόδρομοι. Όπως τονίζουν, αυτή η στροφή σε άλλους τομείς δεν είναι ζήτημα επιλογής, αλλά επιβίωσης.

Παραδόξως, ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές επενδύουν έντονα στην ευρωπαϊκή αγορά, η πλειονότητα των προμηθευτών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας προτιμά να μην αξιοποιήσει αυτήν την ευκαιρία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, περισσότεροι από τους μισούς δεν προσπαθούν καν να δημιουργήσουν επιχειρηματικές σχέσεις με αυτούς τους νέους «παίκτες».

production plant 3

Το 83% των ερωτηθέντων θεωρεί τη συνεργασία με τους Κινέζους δύσκολη, με σχεδόν τους μισούς να την χαρακτηρίζουν εξαιρετικά περίπλοκη. Μόλις το ένα τέταρτο των προμηθευτών σκοπεύει να δημιουργήσει εμπορικές σχέσεις για πιθανή συνεργασία με κινεζικά brands που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη.

«Όσοι δεν ενεργήσουν τώρα, θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο το μέλλον τους», προειδοποιεί ο Ralf Winzer, εκπρόσωπος της εταιρείας συμβούλων FTI-Andersch. «Οι Κινέζοι κατασκευαστές θα διαμορφώσουν την παγκόσμια αγορά, ειδικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Το να μην συνεργαστείς μαζί τους σήμερα σημαίνει ότι θα μείνεις πίσω αύριο».

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ