Ταξί στις λεωφορειολωρίδες: Γιατί μπαίνουν; -Τι λέει ο νόμος

Ταξί σε λεωφορειολωρίδα -Επιτρέπεται;

Συχνό είναι το φαινόμενο της κατάληψης και χρήσης των λεωφορειολωρίδων από αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αλλά και ταξί, ειδικά σε ώρες αιχμής στους δρόμους της Αττικής.

Χρόνιο είναι το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Αθήνα και οι περισσότεροι δήμοι που βρίσκονται γύρω και κοντά στην πρωτεύουσα με τους υφιστάμενους δρόμους να μην είναι σε θέση να διαχειριστούν τον όγκο οχημάτων που κυκλοφορούν τις ώρες αιχμής.

Το πρόβλημα έχει ενταθεί ακόμη περισσότερο τους τελευταίους μήνες με την κυκλοφοριακή συμφόρηση να έχει μεγαλώσει σε διάρκεια με αποτέλεσμα χαμένοι να βγαίνουν, σε χρόνο και έξοδα, οι οδηγοί των αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην απόγνωσή τους δεν είναι λίγοι οι ιδιώτες οδηγοί που χρησιμοποιούν και τις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (ΑΛΛ) των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους οδηγούς ταξί με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται σε σημαντικό βαθμό η κίνηση των ΜΜΜ.

Ως μέτρο οι λεωφορειολωρίδες δημιουργήθηκαν για να διευκολύνουν την κίνηση των ΜΜΜ ώστε να βελτιωθούν οι χρόνοι εξυπηρέτησης των πολιτών που χρησιμοποιούν κυρίως λεωφορεία και τρόλεϊ για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο και γύρω από αυτό.

Έτσι με τη μέση ωριαία ταχύτητα κίνησης να βελτιώνεται για τα ΜΜΜ, αυτός ο τρόπος μετακίνησης γίνεται παράλληλα πιο ελκυστικός και για τους οδηγούς αυτοκινήτου που θα μπορούσαν να τα χρησιμοποιήσουν και να αφήσουν το αυτοκίνητο στο σπίτι. Λιγότερα αυτοκίνητα στον δρόμο σημαίνει αυτόματα και λιγότερη κίνηση για όλους τους οδηγούς, με το τελευταίο να μην συμβαίνει λόγω και της κατάχρησης της λεωφορειολωρίδας.

Οι λεωφορειολωρίδες ξεχωρίζουν από τη συνεχή κίτρινη διαγράμμιση πλάτους 10-20 εκ. και τη διακεκομμένη διαγράμμιση πλάτους 10-20 εκ., στα τμήματα μικτής κίνησης πριν από δεξιές στροφές, εισόδους σε παρόδιες και θέσεις ταξί. Ξεχωρίζουν επίσης από ανακλαστήρες σε μονή ή διπλή ή τετραπλή σειρά, από τον χρωματισμό τους με ειδικό αντιολισθηρό τάπητα αλλά και από πινακίδες που επισημαίνουν την ύπαρξή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποιοι μπορούν να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες

Στις λωρίδες λεωφορείων επιτρέπεται να κυκλοφορούν και να σταματούν προσωρινά τα δημόσια ΜΜΜ (λεωφορεία και τρόλεϊ), τα ιδιωτικά μέσα μαζικής μεταφοράς (τουριστικά λεωφορεία και σχολικά), τα δίκυκλα (μοτοσυκλέτες, scooters, παπιά, ποδήλατα) και τα οχήματα άμεσης ανάγκης όπως είναι τα περιπολικά, τα ασθενοφόρα και τα οχήματα της Πυροσβεστικής.

Η κίνηση και η στάση στις λεωφορειολωρίδες απαγορεύεται για όλα τα υπόλοιπα οχήματα, στα οποία συγκαταλέγονται, τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, τα ημιφορτηγά, τα φορτηγά αλλά και τα ταξί.

Επιτρέπεται η χρήση των τμημάτων των λεωφορειολωρίδων από όλα τα οχήματα πριν από τις δεξιές στροφές εξόδου ή τις εισόδους σε παρόδιους χώρους κλπ και όπου υπάρχει κατάλληλη οριζόντια (διακεκομμένη κίτρινη γραμμή) και κατακόρυφη σήμανση. Η στάθμευση σε λεωφορειολωρίδα απαγορεύεται για όλους.

Για όλους εκείνους που χρησιμοποιούν λανθασμένα την λωρίδα των λεωφορείων το πρόστιμο σε ενδεχόμενο έλεγχο είναι 200 ευρώ, ενώ σε περίπτωση στάθμευσης σε αυτή αφαιρούνται οι πινακίδες κυκλοφορίας -εκτός από το πρόστιμο- και απομακρύνεται και το όχημα από το σημείο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απαγόρευση της κυκλοφορίας στις λεωφορειολωρίδες ισχύει από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 06:00 το πρωί έως και τις 09:00 το βράδυ. Το Σάββατο η απαγόρευση είναι σε ισχύ από τις 06:00 το πρωί έως τις 04:00 το απόγευμα, ενώ από εκείνη την ώρα έως και τις 06.00 το πρωί της επόμενης Δευτέρας η χρήση τους είναι ελεύθερη για όλα τα οχήματα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ