Η επικίνδυνη συνήθεια πίσω από τιμόνι που τιμωρείται με πρόστιμο 100 ευρώ -Το λάθος των οδηγών

οθόνη αφής απόσπαση προσοχής

Βαριά ενδέχεται να βάλουν το χέρι τους στην τσέπη οι οδηγοί που κάνουν κατάχρηση της τεχνολογίας την οποία ενσωματώνουν τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Σε τίποτα δεν θυμίζουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα αυτά των προηγούμενων δεκαετιών, δεδομένου ότι εξοπλίζονται με συστήματα που οι περισσότεροι δεν θα μπορούσαν ούτε καν να φανταστούν.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν και οι οθόνες στο κέντρο του ταμπλό, μέσω των οποίων γίνεται -μεταξύ άλλων- η ρύθμιση του κλιματισμού, η παραμετροποίηση των χαρακτηριστικών των σπορ αυτοκινήτων, η επιλογή του αγαπημένου μας ραδιοφωνικού σταθμού και η ζεύξη του κινητού μας τηλεφώνου με το σύστημα πολυμέσων.

Οι οθόνες, μάλιστα, έχουν αρχίσει να αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού των σύγχρονων αυτοκινήτων, εκτοπίζοντας τα παραδοσιακά ραδιοφωνικά συστήματα τα οποιά τείνουν να εξελιχθούν σε μια γλυκιά ανάμνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
οθόνη αφής απόσπαση προσοχής

Εκτός, όμως, από τις απεριορίστες δυνατότητες των οθονών του infotainment, αυτές συνιστούν και μια τεράστια παγίδα, καθώς μπορεί να αποτελέσουν αιτία πρόκλησης σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.

Η επικινδυνότητα δεν έγκειται σε αυτή καθαυτή την ύπαρξη της οθόνης στο κέντρο του ταμπλό, αλλά την ανευθυνότητα κάποιων οδηγών που έχουν κολλημένα τα δάκτυλα του χεριού τους και το βλέμμα τους στην επιφάνειά της.

Δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης ότι ένας οδηγός που έχει απομακρύνει το χέρι του από το τιμόνι και το βλέμμα του από τον δρόμο είναι πλήρως εκτεθειμένος στους κινδύνους και μπορεί να οδηγήσει στην πρόκληση ενός δυσάρεστου οδικού συμβάντος.

Εκτός, όμως, από το γεγονός ότι με αυτή τη συνήθειά του ο οδηγός συνιστά απειλή για τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, είναι αρκετά πιθανό να κληθεί να πληρώσει πρόστιμο σε περίπτωση τροχονομικού ελέγχου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
οθόνη αφής απόσπαση προσοχής

Με δεδομένο ότι οι οθόνες αφής είναι κάτι σχετικά νέο στα αυτοκίνητα, ο ελληνικός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν κάνει ρητή αναφορά στα εν λόγω συστήματα.

Σύμφωνα, ωστόσο, με την παρ. 2 του άρθρου 13 «Οδηγοί», ο άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι, κατά το χρόνο της οδήγησης πρέπει να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημά του και να να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεων του, για να ενεργεί ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς.

Πώς, λοιπόν, είναι ο οδηγός σε θέση να ελέγχει το όχημά του όταν το χέρι του και το βλέμμα του δεν ξεκολλάνε από την οθόνη;

Σημειώνεται ότι ο παραβάτης της συγκεκριμένης διάταξης τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατό 100 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για τριάντα 30 ημέρες.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ