Παρελθόν η πιο επικίνδυνη γέφυρα στην Ελλάδα -Ξεκινά η κατασκευή της καινούργιας

γέφυρα Σκάλα Λακωνίας

Μία σύγχρονων προδιαγραφών υποδομή θα παραλάβει τη σκυτάλη από τη «γέφυρα του τρόμου» που εδώ και χρόνια έχει κριθεί ακατάλληλη.

Στην κύρια φάση κατασκευής της περνάει η νέα γέφυρα του Ευρώτα, στη Σκάλα Λακωνίας, η οποία θα αντικαταστήσει την ιδιαίτερα ταλαιπωρημένη και επικίνδυνη υφιστάμενη μεταλλική υποδομή.

Μετά την ολοκλήρωση των πρόδρομων εργασιών μετατόπισης των δικτύων κοινής ωφέλειας και των γεωτεχνικών γεωτρήσεων, σειρά παίρνει η θεμελίωση της γέφυρας που θα ξεκινήσει σήμερα, Σάββατο 13 Μαΐου, στις 7 το απόγευμα, παρουσία του περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, όπως ανακοινώθηκε επίσημα.

γέφυρα Σκάλα Λακωνίας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 4.465.000 ευρώ στο οποίο περιλαμβάνεται κατασκευή οδικών και τεχνικών έργων συνολικού μήκους 310 μέτρων και ειδικότερα την κατασκευή νέας γέφυρας μήκους 90 μέτρων στον ποταμό Ευρώτα και την συναρμογή της με το υφιστάμενο εθνικό οδικό δίκτυο.

Η νέα γέφυρα θα κατασκευαστεί δίπλα στην υπάρχουσα παλαιά μεταλλική γέφυρα και σε απόσταση περίπου 11,50 μέτρων νοτιοανατολικά από τον άξονα της τελευταίας μέχρι τον άξονα της νέας γέφυρας.

γέφυρα Σκάλα Λακωνίας

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της νέας γέφυρας, ο φορέας του καταστρώματος θα είναι σύμμικτος και θα αποτελείται από χαλύβδινες δοκούς ενσωματωμένες εντός οπλισμένου σκυροδέματος.

Το κατάστρωμα της νέας γέφυρας θα έχει πλάτος κυκλοφορίας οχημάτων 9 μέτρων και εκατέρωθεν αυτού προβλέπεται η κατασκευή δυο πεζοδρομιών πλάτους 2,10 μέτρων έκαστο, για την ασφαλή κυκλοφορία και των πεζών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα τοποθετηθεί, επίσης, η απαραίτητη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, δηλαδή διαγραμμίσεις, στηθαία ασφαλείας και πινακίδες, με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και τη διασφάλιση της ομαλής συνύπαρξής τους με τους πεζούς.

γέφυρα Σκάλα Λακωνίας
Η υφιστάμενη μεταλλική γέφυρα

Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου υπεγράφη στις 8 Μαρτίου του 2023, και η ολοκλήρωση της νέας γέφυρας εκτιμάται για τον Σεπτέμβριο του 2024.

Αναφορικά με την παλιά γέφυρα, αυτή δεν θα κατεδαφιστεί, αλλά θα αποκατασταθεί ώστε να αξιοποιηθεί ως πεζογέφυρα. Επιπροσθέτως, θα γίνουν εργασίες ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου, ενώ θα δημιουργηθούν και χώροι πρασίνου/ψυχαγωγίας, προσφέροντας στους πολίτες μια καλαίσθητη υποδομή.

Η υφιστάμενη παλαιά γέφυρα, εξυπηρετούσε επί πολλές δεκαετίες αγόγγυστα τα διερχόμενα οχήματα, αλλά εδώ και χρόνια έχει κριθεί ακατάλληλη, μιας και φέρει σημαντικές φθορές.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ