Porsche Cayenne

Ο επικεφαλής εξέλιξης της BMW ξεσπά: Ούτε οι Κινέζοι δεν θα μας προλαβαίνουν

Joachim Post

Ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της BMW δήλωσε ότι η βαυαρική εταιρεία θα λανσάρει 40 νέα και ανανεωμένα μοντέλα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, τονίζοντας παράλληλα ότι κανείς δεν θα έχει τη δυνατότητα να ξεπεράσει τους ρυθμούς της.

Παρά το μεγάλο μερίδιο που καταλαμβάνει σταθερά τα τελευταία χρόνια στην παγκόσμια αγορά, το BMW Group δεν εφησυχάζει, μιας και οι άνθρωποι του γερμανικού Ομίλου (BMW, MINI και Rolls-Royce) παρουσιάζουν διαρκώς νέα μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες και επενδύουν σε υποδομές για το μέλλον.

Τώρα ο Joachim Post, επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης (R&D) της BMW, δήλωσε ότι ο γερμανικός όμιλος μπορεί πλέον να εξελίσσει αυτοκίνητα γρηγορότερα από τις κινεζικές μάρκες, οι οποίες φημίζονται για την εξαιρετική τους ταχύτητα στην εξέλιξη νέων μοντέλων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW Neue Klasse 1

Εξάλλου η νέα iX3, το πρώτο μοντέλο της οικογένειας Neue Klasse, αποτελεί ένα ολοκαίνουργιο κεφάλαιο στην ιστορία του BMW Group, σηματοδοτώντας την εκκίνηση μιας νέας εποχής στους τομείς της σχεδίασης και της τεχνολογίας, με καινοτομίες που θα επηρεάσουν μια ολόκληρη γκάμα μελλοντικών μοντέλων.

Συγκεκριμένα, οι τεχνολογίες που φέρει η Neue Klasse θα ενσωματωθούν σε 40 διαφορετικά μοντέλα, καινούργια και ανανεωμένα. Σε αυτόν τον εντυπωσιακό ρυθμό εξέλιξης πρόκειται να συνεισφέρει εν πολλοίς και η τεχνητή νοημοσύνη.

BMW Neue Klasse 2
BMW iFACTORY
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πλατφόρμα IT AIQX (Artificial Intelligence Quality Next), την οποία είδαμε από κοντά στο iFACTORY, το πιο σύγχρονο εργοστάσιο της BMW, που βρίσκεται στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας.

Η εν λόγω πλατφόρμα χρησιμοποιεί αισθητήρες και κάμερες κατά μήκος της γραμμής παραγωγής για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών παραγωγής και ελέγχου ποιότητας, με την τεχνητή νοημοσύνη να αξιολογεί τα δεδομένα και να παρέχει feedback σε πραγματικό χρόνο στους εργαζομένους της γραμμής παραγωγής.

BMW Neue Klasse 3

Το αντίκτυπο στο ανθρώπινο δυναμικό είναι άμεσο. Η BMW δηλώνει ότι πλέον μπορεί να εξελίξει ένα καινούργιο μοντέλο με μόλις 1.000 εργαζομένους, ενώ η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης δεν επιταχύνει απλώς την παραγωγή, αλλά βοηθά και στην επίλυση ενός διαχρονικού προβλήματος της βιομηχανίας: τη διαρροή τεχνογνωσίας.

Και αυτό γιατί όταν ένας έμπειρος μηχανικός αποχωρεί, οι πολύτιμες γνώσεις του αποτελούν «κεφάλαιο» του επόμενου εργοδότη-ανταγωνιστή. Πλέον τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να καταγράφουν και να διατηρούν αυτή την πείρα εντός του εργοστασίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW Neue Klasse 4
BMW iFACTORY

Αυτή η «επιθετική» στρατηγική της BMW καταστρώνεται και υλοποιείται μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστικό εξαιτίας της επέλασης των Κινέζων κατασκευαστών.

Ωστόσο η BMW φαίνεται πεπεισμένη πως έχει βρει τη δική της φόρμουλα επιτυχίας. Εξάλλου ο Joachim Post δεν διστάζει να προκαλέσει ευθέως τον ανταγωνισμό: «Τα επόμενα δύο χρόνια κανείς δεν θα μπορέσει να μας αντιγράψει σε ό,τι σχεδιάζουμε να κάνουμε».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ